Now Reading
Paskutinis aktualios muzikos gidas: metų geriausieji

Paskutinis aktualios muzikos gidas: metų geriausieji

Paskutinis aktualios muzikos gidas: metų geriausieji

Karolis Vyšniauskas
Nuotraukoje – the xx

Kad vainikuotum metų lyderius, Kūčių sulaukti nebūtina. Geriausius metų albumus jau paskelbė britų muzikos žurnalai NME ir „Mojo“, amerikiečių „Paste“. „Laikas.lt“ aktualios muzikos gidas solidarizuojasi su jais ir, išlaikydamas tradiciją, skelbia septynetą – tik šįkart ne savaitės dainų, o geriausiųjų visų 2012-ųjų grupių ir solo muzikantų.

Jie geriausieji, nes dirbo daugiausia ir jiems tai labiausiai sekėsi. Jie geriausieji, nes vedė muziką į priekį ir bus tie, kuriuos prisiminsim, kai norėsim grįžti į 2012-uosius. Nepaisant visos nežinios dėl technologinių pasikeitimų ir toliau kaip kortų namelis krentančios tradicinės muzikos industrijos, tai buvo kūrybiškai turtingi metai tiek naujokų, tiek sugrįžusiųjų atžvilgiu.
 
Niekada į universalią tiesą nepretendavęs gidas to nedaro ir dabar, tad vertinimas yra individualus, tačiau besiremiantis aktyviu pasaulinės ir Lietuvos muzikos scenų stebėjimu, stengiantis iš triukšmo jūros ištraukti tuos, kurie verčiausi jūsų laiko.
 
Visi septyni yra ir pirmoje, ir paskutinėje vietoje. Pradedame:
 
Grimes
 
Mergina, parodžiusi, kad Kanada muzikai gali pasiūlyti ne tik Avril ir Bieberį. Claire Boucher įvaizdis yra pakankamai over the top, kad jį aprašyti šiemet būtų visų hip žurnalų ir blogų, tarp jų ir lietuviškų, garbės reikalas. Tačiau čia ne tas atvejis, kai kūrėjo forma įdomesnė už turinį. Grimes albumas „Visions“ yra nustatantis šiandienos elektroninės muzikos madas ir turintis mažų mažiausiai du metų hitus: „Genesis“ ir „Oblivion“. Vienintelis liūdesys – kad, oficialiai – dėl ligos, Grimes atšaukė savo koncertą Rygoje šį lapkritį.


 
Golden Parazyth
 
Jei visi vietos muzikantai dirbtų tiek, kiek Giedrius ir K@, Lietuvos muzika žydėtų. Transformavę savo garsą nuo diskotekinio IDM iki melodingo synthpopo, išmokę ignoruoti visus priekaištus dėl „prasto angliško tarimo“, jie šiemet išleido du albumus – fizinį „Long Way Home“ ir skaitmeninį EP „98 Windows“ -, sugrojo kalną koncertų ir užsiaugino dar vieną kitą šimtą naujų fanų. Feisbuke iki 10 tūkst. dabar jiems tetrūksta kelių naujų dainų.
 

Lana Del Rey

 
Patinka mums tai ar ne, šie metai buvo Lanos. Joks kitas muzikinis vardas nesukėlė tiek judesio aplink save, niekas neišpopuliarėjo taip greitai ir nesugebėjo išlikti įdomus visus metus. Žinoma, neapleidžia mintis, kad viskas, kas susiję su Lana Del Rey, pradedant muzika, baigiant viešumu, yra talentingos jos aplinkos, o ne jos pačios nuopelnas. Tačiau kas sakė, kad artisto komandą reikėtų ignoruoti? Juolab, kaip jau kažkada rašėme ir gide, visiems kartu jiems pavyko sukurti tikrai neblogų dainų, sugebančių įtikti tiek Nicki Minaj, tiek Bon Iver klausytojams. Tai nėra lengvas uždavinys. Už buvimą in between – plojimai Lanai ir jos komandai.


 
Frank Ocean
 
„Paste“ jam jau atidavė pirmąją vietą metų albumų tope. Greičiausiai, jie tokie bus ne vieninteliai. Frank Ocean – sėkmingiausias šių metų debiutas ne tik urban scenoje, bet ir apskritai populiariojoje muzikoje. Jam 25-eri, jo albumas pasiekė antrąją vietą tiek JAV, tiek Jungtinėje Karalystėje ir sulaukė super palankių kritikų įvertinimų („The Guardian“ – penkios žvaigždutės, „Pitchfork“ – 9,5 iš 10). Retas kuris R&B įrašas sulaukia tokio dėmesio iš kitus muzikos stilius mėgstančių klausytojų. Frankui tai pavyko ir su tuo jį galima tik pasveikinti:


 
Markas Palubenka
 
Anuomet atrodęs rizikingas sprendimas palikti sėkmingai kilusią progresyvaus roko grupę „Grim City“ ir žengti solo vilniečiui Markui Palubenkai visgi pasiteisino. Šiais metais Marko buvo apstu visur nuo Rusijos iki visų trijų Baltijos šalių. Jo albumas „no fun in 101“ yra vienas pagrindinių pretendentų į metų lietuviško albumo titulą, kad ir kas jį rinktų. Nors kol kas, užuot toliau ieškojęs kuo nustebinti singer-songwriter kryptyje, Markas daugiau laiko skiria pastangoms išspausti viską iš senosios savo kūrybos, jis neabejotinai yra viena ryškiausių jaunosios kartos asmenybių šiandienos Lietuvos muzikoje, o 2012-ieji – jo kilimo metai.


 
Tame Impala
 
Oficialiai apdovanotas Australijos metų albumas, kurį pamilo tiek europiečiai, tiek amerikiečiai. Dėl bene mistinių priežasčių – galbūt dėl to, kad vokalisto balsas skamba tarsi Johno Lennono, iš dangaus dainuojančio – psichodelinį roką grojantys „Tame Impala“ per porą mėnesių tapo nepriklausomos muzikos klausytojų numylėtiniais. Grupės sėkmę vainikavo NME, šią savaitę paskelbę jų albumą „Lonerism“ metų geriausiuoju. Išties, šis įrašas – arti šedevro.

 

the xx
 
Lai tai būna nuobodžios folkloro išminties citavimas, bet tikrieji genijai yra ne tie, kurie sugeba sėkmingai debiutuoti, o tie, kurie išlieka kur buvo ir antruoju bandymu. Daugeliui grupių antrieji albumai yra kliūtis, per kurią šokdami jie užsigauna, dažnai taip stipriai, kad vėliau niekada aukštai ir nebepakyla. Dėl to šiemet, po savo itin sėkmingo debiuto 2009-aisiais sugrįžusius „the xx“ norisi sveikinti dvigubai. Jie padarė beveik neįmanomą – ne tik išleido ne prastesnį įrašą už pirmtaką, bet ir sugebėjo savęs neatkartoti. Naujieji „the xx“ yra kitokie, bet kartu ir tokie patys – įdomiausia ir vis dar kukliausia trijulė šiandienos muzikoje.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Su lig paskutine „Angels“ nata gidas išeina žiemoti, iš viso pristatęs 175 skirtingas dainas, buvusias svarbias muzikos pasaulyje vasarą ir rudenį. Jei bent vieną jų pamėgote, jei bent vieną naują grupę ar atlikėją atradote – mūsų tikslas pasiektas.

 
Visus 25 gido įrašus raskite čia. Kiekvieną jų sudarė ir aprašė laikas.lt muzikos apžvalgininkas Karolis Vyšniauskas.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top