„Injekcijos“ finalas: nuo „post punk“ iki Jėzaus (foto)

Eglė Kirliauskaitė
Justės Urbonavičiūtės nuotr.
Laikas.lt

Vakar vakare Nacionalinė dailės galerija turbūt pirmąsyk tapo stileivų traukos centru – čia vyko   jau septintą kartą organizuojamo konkurso „Injekcija“ finalas, kuriame savo kolekcijas pristatė 16 jaunų drabužių dizainerių.

Tiesą sakant, reginys ant podiumo tiek maloniai nustebino, tiek vietomis vertė susimąstyti, ką parodė tie likę 58 dalyviai (iš viso pretendavo 74 kolekcijos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos ir Baltarusijos), jei tai yra geriau? Visgi bendras lygis – labai neblogas, galime neabejoti, jog apie dalį šių naujų mados pasaulio vardų dar tikrai išgirsime ateityje. Žinoma, greičiausiai – apie keturių kolekcijų autorius, kurie komisijos sprendimu keliaus į pavasarį vyksiančio konkurso „Mados infekcija“ finalą ir su labiau patyrusiais kolegomis pristatys savo kūrybą.

Ilgai taręsi komisijos nariai Sandra Straukaitė, Dovilė Gudačiauskaitė, Kristina Kruopienytė, Egidijus Sidaras bei Bruno Birmanis geriausiai įvertino Tatsianos Grakovos, Akvilės Jančiauskaitės, Ugnės Martinaitytės ir Anos Romanovos bei Dovilės Cibulskaitės dueto kolekcijas. Šis sąrašas nebuvo netikėtas – po peržiūros bent jau tris jų tikrai buvo galima laikyti favoritais.

Bene didžiausią įspūdį paliko šiuo metu Londone gyvenančios ir dizainerio Maarten van der Horst asistente dirbančios Akvilės Jančiauskaitės kolekcija „Zinesters“. Kaip ir likusių dalyvių darbai ji stengėsi atsakyti į teminį konkurso klausimą „Ar mada lygu religija?“. Žaismingos detalės, netikėtų audinių naudojimas sukūrė darnią, zine kultūrą, post punk gyvenimo stilių, militarizmą ir konstruktyvizmo grafiką vienijančią visumą. Dar prieš finalą „Laikas.lt“ kalbinta dizainerė sakė, jog plačiau apie save pasakoti norės sėkmės atveju – ambicijos šįkart tikrai pasiteisino.

Turbūt garsiausių aplodismentų per visą vakarą sulaukė kitos nugalėtojos Ugnės Martinaitytės kolekcijos „CosmoJesus“ modelis, puikiai pateisinęs šį pavadinimą – podiumo žingsniavo barzdotas vaikinas, papuoštas šviečiančia „aureole“. Vilniaus dailės akedimijoje kostiumo dizainą studijuojanti Ugnė pagrindiniu kolekcijos akcentu pasirinko ant audinio spausdintą piešinį (printą) ir sėkmingai juo manipuliavo atskleidama dviejų priešingybių – materealaus bei dvasinio pasaulių – santykį.

Jei pastaroji kolekcija buvo gausi spalvų, prizininkių Anos Romanovos bei Dovilės Cibulskaitės kolekcija „Pure“ spindėjo akinimu baltumu ir žavėjo medžiagiškumu, įdomiais kirpimais. Kūrybinis duetas, šiuo metu besidarbuojantis „StudijojeLT“, savo modeliais bandė sugretinti sportą ir religiją, ieškojo švarios jungties tarp šių fenomenų.

Tarp nugalėtojų pateko ir viena iš dviejų užsienio finalistų. Tai – Rusijoje gyvenanti Tatsiana Grakova, kurios kolekcija „Vivaldi for PDA“ pristatyta pati pirmoji. Bene ryškiausia jos detalė – aukštos, megztos kepurės, primenančios baroko damų šukuosenas. Kolekcija, kurioje buvo galima išvysti ir kitų užuomenų į šią epochą, turi paslėptą mintį – prie kuklių suknelių prisegti QR kodai, kuriuos nuskanavus galima išvysti korsetus bei gilias iškirptes.

Be nugalėtojų, savo kolekcijas „Injekcijos“ finale taip pat pademonstravo Vitalija Malyško, Karolina Fomiciova – Fomi, Liucija Domkutė, Greta Vitkauskaitė, Artis Štamgūts (Latvija), Monika Želnytė ir Fausta Povilionytės, Justina Snow, Gintarė Salemonaitė, Jurgita Žaromskytė, Kristina Rutkauskaitė, Kristina Sviderskytė ir  Egidijus Učkoris.

Daugiau nuotraukų – galerijoje

dizainerės, finalas, konkursas, mada, mados infekcija, mados injekcija

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai