Virtualus muziejaus gyvenimas – nuo interaktyvių žaidimų iki papildytos realybės ekspozicijų

Laikas.lt

Elektroninei erdvei užimant vis svarbesnį vaidmenį mūsų gyvenimuose, pažangiosios technologijos veržiasi ir į muziejų pasaulį. Istorija alsuojantis Vatikano muziejus Italijoje ar žymusis Ermitažas Sankt Peterburge? O gal prancūziško meno simbolis – Luvro muziejus? Šiandien išmaniosios technologijos atveria galimybes apkeliauti garsiausius pasaulio muziejus, neiškeliant kojos iš savo namų.

Virtualūs turai po pasaulio muziejus suteikia galimybę žmonėms pamatyti nepasiekiamus kūrinius ir pasisemti įdomių žinių apie juos. Atsisiuntę muziejaus mobilią programėlę į išmanųjį įrenginį ir ją įsidiegę, naudotojai gali apžiūrėti paveikslų reprodukcijas, skaityti jų aprašymus, žvalgytis po muziejų sales, vartyti meno terminų žodynėlį ar dalintis mėgstamiausiais kūriniais su draugais socialiniuose tinkluose.

Pasak „Samsung Lietuva“ Telekomunikacijų padalinio ir svarbių klientų vadovo Arūno Baratinsko, augant lankytojų poreikiui, šiuolaikinės technologijos kiekvienam muziejui tampa kone būtinybe. Per pastaruosius metus pasirodė daugybė muziejų sukurtos programinės įrangos, skirtos nešiojamiesiems prietaisams – išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, o vaikams ir suaugusiems muziejuose kuriami interaktyvūs žaidimai bei užduotys tapo neatsiejama mokymosi dalimi.

„Pažangiosios technologijos išplečia muziejų patirtį, sudomina ir įtraukia lankytojus“, – sako „Samsung Lietuva“ atstovas A. Baratinskas.

7-ajame dešimtmetyje prancūzų sociologų atlikti tyrimai atskleidė, kad muziejų lankytojams papildoma informacija apie muziejų objektus yra labai svarbi. Tyrimai paneigė, kad muziejų eksponatai „kalba patys už save“.

Šiandien didieji pasaulio muziejai savo lankytojams gali pasiūlyti mobilias programėles, kurios naudoja papildytos tikrovės (augmented reality) technologiją, kuri suteikia galimybę prisijungti prie skaitmeninės informacijos šaltinio apie muziejaus kolekciją, kai ji yra apžiūrinėjama.

Nukreipęs savo išmaniojo įrenginio fotokamerą į pasirinktą muziejaus eksponatą, po poros sekundžių lankytojas ekrane gali pamatyti su objektu susijusį vaizdo siužetą ar garsinį įrašą. Papildytos tikrovės technologija atveria duris ir į slaptas muziejų vietas – požemius, vidinius kiemelius ar varpines, kurios paprastiems lankytojams nėra prieinamos.

„Išmaniosios technologijos muziejus paverčia šiuolaikiškais ir nenuobodžiais“, – mano „Samsung Lietuva“ atstovas A. Baratinskas.

Pasitelkiant papildytą tikrovę, „Museum of London: Streetmuseum“ pavadinta išmaniesiems įrenginiams skirta nemokama aplikacija, supažindina su garsiausiomis Londono gatvelėmis, suliejant dabarties vaizdus su praeitimi. Nuvykus į Londoną, aplikacija leis nukreipus telefono fotokamerą į pasirinktą Londono gatvę, ekrane pamatyti šios gatvelės istoriją, užfiksuotą viename iš Londono muziejuje saugomų eksponatų. Nuo 1666 metų didžiojo Londono gaisro iki „svinguojančių“ 1960-ųjų – šimtuose mobiliajai programėlei skirtų muziejaus kūrinių vaizdais ir aprašymais pasakojama miesto istorija.

Papildytą tikrovę savo lankytojams siūlo ir Londono Mokslo muziejus (Science Museum). Atsisiuntus mobilią programėlę „James May's Science Stories“, išmaniojo įrenginio ekrane pasirodo populiarus britų prodiuseris Džeimsas Mėjus (James May), kuris tampa jūsų asmeniniu gidu, apžiūrint devynis geriausius muziejaus galerijos „Making of the Modern World“ eksponatus. Pažintis su legendiniu automobiliu „Ford Model T“ ar galinguoju „Rolls Royce Merlin“ varikliu – įgytos žinios vėliau tikrinamos, telefone žaidžiant viktoriną. Ši, apie 8 litus kainuojanti, įvairaus amžiaus lankytojams skirta aplikacija veikia tiek lankantis muziejuje, tiek išbandant ją namuose.

Programėlių parduotuvėje „Samsung Apps“ išmaniųjų įrenginių naudotojai gali nemokamai parsisiųsti ir lietuvių autoriaus sukurtą Kaune esančio Velnių muziejaus aplikaciją. Įsidiegus programėlę „Velnių muziejus“, ekrane išvysite velnių kolekcijos TOP 13 eksponatų su aprašymais, perskaitysite lietuvių liaudies pasaką „Neik su velniu obuoliaut“, sužinosite neįprastą muziejaus istoriją.

„Samsung Lietuva“ atstovo A. Baratinsko nuomone, išmaniųjų technologijų naudojimas Lietuvos muziejuose turėtų populiarėti pačių muziejų iniciatyva. „Jei muziejus yra suinteresuotas pritraukti kuo daugiau lankytojų, mobilios aplikacijos sukūrimas yra vienkartinis kaštas, kuris greitai atsiperka ir neša didelę naudą tiek muziejaus populiarinimui, tiek lankytojo pasaulėžiūros ugdymui“, – įsitikinęs pašnekovas.

 

eksponatai, ekspozicija, muziejai, technologijos, virtualu

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai