Now Reading
Kas pasakė „Miau“? (Foto)

Kas pasakė „Miau“? (Foto)

Kas pasakė „Miau“? (Foto)

Baltas mažas kačiukas su raudonu kaspinu ant kairės ausies – Hello Kitty. Šis japonų sugalvotas personažas su trenksmu įsiveržė ne tik į vaikų, paauglių, bet ir suaugusiųjų gyvenimus.

Kažkada buvusi tik animaciniu personažu, dabar Kitty gali pasigirti savo ženklu beveik ant visų įmanomų produktų, visose įmanomose srityse. Žaislai, kanceliarinės prekės, rankinės, motociklų šalmai, rūbai, mašinų aksesuarai, papuošalai, vaizdo žaidimai, animaciniai filmukai, buitinė technika ir dar daugybė kitų sričių, kuriose sutinkamas katinėlio veidas. Noras grįžti į vaikystę ar siekis būti madingam?

Pradžia

Viskas prasidėjo dar 1974 metais Japonijoje, kai jauna, Tokijuje įsikūrusi kompanija „Sanrio“ paprašė dizainerio Ikuko Shimizu sukurti animacinį gyvūnėlį, kuris patiktų 9-12m. mergaitėms. „Sanrio“ jau turėjo tokius personažus kaip meškiukas, šuniukas ir braškė, tačiau jiems reikėjo kažko naujo.

Šiuo nauju gyvūnėliu norėta papuošti plastikinę piniginę monetoms, kurią gaminti planavo kompanija (1976 m. atvežta į JAV). Taigi 1974 m. lapkričio pirmąją „Sanrio“ pristatė pirmąjį piešinį su Hello Kitty (užregistruota 1976 m.). Shimizu nupiešė baltą kačiuką, vilkintį mėlyną kombinezoną ir ryšintį raudoną kaspiną ant kairės ausies. Pradžioje Kitty buvo vaizduojama kaip sėdinti, laikui bėgant tai keitėsi. Buvo galima pamatyti ir stovinčią ar, pvz., tik veidą, ar netgi pilotuojančią lėktuvą.

Kitty šeimos presonažai 

Vėliau buvo sukurtas ir visas katytės pasaulis. Tačiau jos gyvenimas nebuvo „piešiamas“ Japonijoje, ji „įsikūrė“ Anglijoje, Londono priemiestyje. Čia Kitty gyvena su savo tėčiu George White, mama Mary White ir sesute dvyne – Mimmy White.

Hello Kitty yra tarsi slapyvardis (kas šiandien tapo garsiu prekiniu ženklu), o šiaip ji – Kitty White (angl. white-baltas). Kaip reikėtų atskirti, kur tikroji (žymioji) Kitty, o kur dvynė sesuo? Ogi jas skiria kaspinas!

Hello Kitty turi raudoną kaspiną kairėje ausyje, o Mimmy – geltoną dešinėje ausyje. „Sanrio“ White‘ų šeimyną apgyvendino Anglijoje todėl, kad 70-aisiais Japonijoje vyravo anglofilija. Hello Kitty buvo sukurta ne tik šeima, bet ir draugai, mėgstamiausi patiekalai, užsiėmimai, taip pat 1993 m. ir vaikinas – Daniel (išvaizda lygiai tokia pati kaip Kitty, tik, žinoma, jis buvo be kaspino).

Hello Kitty vaizduojama kaip dosni, miela, geranoriška ir draugiška (nors po kurio laiko imta kurti ir blogąją Kitty). Jos pasaulis tariamai tobulas, kuriame dalijami tokie patarimai kaip, pvz., „Būk savimi“.

Ženklas netruko paplisti

Jau 80-ųjų viduryje Hello Kitty manija labai išaugo. Ji tapo vienu žinomiausių ir labiausiai atpažįstamų japoniškų personažų žemėje. 1980 m. buvo parduotas daugiau nei milijonas laikrodžių su Hello Kitty atvaizdu.

Po metų pradėti kurti telefonai, vaizdo kameros, fotoaparatai ir kiti elektroniniai prietaisai. 1983 m. ši katytė buvo paskelbta vaikų UNICEF ambasadore JAV. Po trejų metų Hello Kitty veidas tapo oficialiu prekės ženklu.

1993 m. pasikeitė Kitty dizainas. Vietoj kaspinėlio buvo galima pamatyti ir gėlytę. Dar po metų ir Japonijoje Hello Kitty paskelbiama vaikų UNICEF ambasadore. UNICEF net apdovanojo Kitty išskirtiniu titulu – „Ypatingasis vaikų draugas“.

Dėl personažo populiarumo net buvo įkurti du oficialūs teminiai Hello Kitty parkai –„Harmonyland“ ir „Sanrio Puroland“. 2004 m. pradėtos gaminti debetinės „MasterCard“, o 2010 m. – „Visa“ kortelės su šiuo prekiniu ženklu (taip pat „Bank of America“ savo klientams gali pasiūlyti čekius su Kitty veidu).

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Šiais metais Hello Kitty atėjo ir į vynų rinką (kol kas kolekcijoje keturios vyno rūšys). Taivane įkurtas Hello Kitty vardo restoranas ir gimdymo namai. 2008 m. Japonija paskelbė populiariąją katytę Japonijos turizmo ambasadore Kinijoje ir Hong Konge (čia šis personažas ypač populiarus tarp vaikų ir paauglių).

Įdomu yra tai, jog pirmą kartą tokioms pareigoms buvo pasirinktas išgalvotas personažas. Tai tik parodo, jog personažas, kažkada kurtas vaikams, vis labiau įsiskverbia ir į suaugusiųjų pasaulį.

Hello Kitty aplenkė Pokemonai

Daug metų Hello Kitty buvo numeris vienas Japonijos animacijos pasaulyje. Tik nuo 2002 m. šitą vietą užleido kitiems (dažniausiai personažams iš „Pokemon“). Taigi ši maža balta katytė, su raudonu kaspinėliu užvaldė visą pasaulį.

Jau ir Lietuvoje galima rasti įvairiausių prekių (nuo mokyklinių sąsiuvinių iki rūbų) su Hello Kitty atvaizdu. Tačiau, ar ši katytė gali pasakyti „Miau“? Tai vienas dažniausiai užduodamų (fanų) klausimų „Sanrio“ kompanijai – kodėl Kitty neturi burnos?

Atsakymas paprastas. Hello Kitty neturi burnos, nes ji kalba širdimi. Ji yra „Sanrio“ kompanijos ambasadorė visame pasaulyje ir neapsiriboja jokia konkrečia kalba. O taip pat todėl, jog žmogus, žiūrėdamas į šitą personažą, pats gali primesti savo jausmus, nuotaiką. Esant pakilioms emocijoms „pripieši“ (įsivaizduoji) linksmą šypsenėlę, o kai kas ne taip – liūdną. Taip, pasak „Sanrio“ kompanijos, personažas tarsi džiaugiasi ar liūdi kartu su žmogumi.


Parengė Aistė Labinaitė
Nuotr. www.fanpop.com, www.hellokittyfan.com,www.portalbrain.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top