"Google" ofise: sausas drabužių valymas, nemokami pusryčiai, pietūs, vakarienė...

Optimizmu trykštantys darbuotojai lenkia kolegas pesimistus darbo našumo, pardavimų, energingumo, darbuotojų kaitos rodikliais ir sveikatos priežiūros išlaidomis, rodo tyrimai.

Shawnas Akoras, Harvardo mokslininkas ir knygos „Laimes pranašumas“ (The Happiness Advantage) teigia, esą optimistai gali parduoti iki 37 proc. daugiau nei jų kolegos pesimistai. Nurodoma, kad darbuotojų nauda ypač išsiskiria pramonės ir tarnybos srityse. 

Gydytojai optimistai sugeba 50 proc. tiksliau nustatyti diagnozes nei pesimistai.

Šiandien jau yra į priekį žiūrinčių kompanijų, investuojančių į tarnautojų laimę, taip skatinančių inovacijas ir didinančių darbo našumą.

„Įnešę juoko ir malonumo į darbo aplinką joje rasite daugiau susidomėjusių darbuotojų, pasitenkinimą darbu, padidėjusį našumą ir gyvesnę darbo aplinką“, - nurodo Stacy Sullivan, kompanijos „Google“ vyriausioji organizacijos principų vadovė.

Technologijų gigantė – tik vienas iš sėmkingo verslo pavyzdžių. 23 000 darbuotojų kompanija siūlo tokias privilegijas kaip „vietinis“ vaikų darželiai, galimybė darbo metu aplankyti vaikus, sausas drabužių valymas, automobilių alyvos keitimas ir nemokami pusryčiai, pietūs bei vakarienė, stalo tenisas ir kompiuteriniai žaidimai, padedantys atitrūkti nuo darbo.

„Google“ taip pat rengia „TGIF“ (Thank God It's Friday) – kassavaitinius darbuotojų susitikimus, kuriuose pastarieji gali užduoti klausimus generaliniam direktoriui. Kūrybiškiausius kompanija skatina „20 procentų projektu“ – darbuotojai penktadalį darbo laiko naudoja ne savo projektams. Ši nauda pasitarnavo – darbuotojai skirto „laisvalaikio“ metu sukūrė „Gmail“ ir „Google Talk“.

 Ką gero daro kitos kompanijos Jungtinėse Valstijose? 


 „Adobe“: tikslingas psichologinis paruošimas, vietinės savitarnos užkandinės, fitneso užsiėmimai, „bocce“ žaidimo aikštelės ir dar 80 „būrelių“, tokių kaip mezgimo ir knygų mylėtojų klubai, suburiantys bendrų interesų turinčius kolegas. 

„American Express“: lankstus darbo grafikas, nuotolinis darbas, darbo pasidalinimas ir sutrumpinta darbo savaitė, apmokamos kasmetinės atostogos, bendradarbių partneriams gėjams skiriamas sveikatos draudimas.

IBM: remdamiesi laimės ekspertu Shawnu Achoru, Masačusetso technologijos instituto mokslininkai metus tyrė tūkstančius IBM tarnautojų ir nustatė tokį socialinį modelį, kurio rezultatai pribloškė. Kiekvienas papildomas elektroninio pašto kontaktas darbuotojui uždirbo 948 JAV dolerių. Taip kompanija siekė palengvinti darbuotojų susipažinimą ir prisidėti prie visokeriopos sėkmės.

KPMG: audito ir mokesčių konsultavimo bendrovių tinklas investuoja į „laimės apmokymus“, leidžia darbuotojus iš dalies apmokamų ir iki 12 savaičių trunkančių atostogų; pasisako už lankstų darbo grafiką ir formalias konsultacijas.

„PepsiCo“: gėrimų kompanijos Purchaso būstinėje Niujorke tarnautojai gali bastytis po didžiulę teritoriją su pavaikščiojimo takais ir skulptūromis. Darbuotojams kompanija suteikė galimybę įkurti ekologiškus sodus ir juose darbuotis priešpiečių pertraukų metu.

„Southwest Airlines“: tinklaraštis „Nuts about Southwest“ skirtas įsijautusiems į vertybinių popierių biržą, kuria skatinamas darbuotojų „meilė sėkmei“ (fun-luving) ir „karinga dvasia“.

„Starbucks“: rami atmosfera ir privilegijos. Kavinių tinklas rūpinasi net ne visą dieną plušančių darbuotojų sveikatos apsauga. Čia esą svarbus kiekvienas.

UBS: finansų kompanija darbuotojams siūlo pogulio kambarius ir penktadienio alaus pobūvį, padedantį darbuotojams atsipalaiduoti ir artimiau susipažinti su kolegomis. Nustatyta, kad socialinės bendrystės jausmas didina darbo našumą ir mažina darbuotojų kaitą.

Zappos: batų internetu pardavėjo pagrindinės vertybės – „suteikti laimės ir šiek tiek lemties“ bei „sukurti optimistiškai nusiteikusią komandą su šeimos dvasia“. Tikimasi, kad laimingi darbuotojai labiau įsitrauks į darbą ir generuos naujoves. Kai bendrovę prieš metus įsigijo Amazones.com, kompanijos generalinis direktorius kiekvienam darbuotojui skyrė po elektroninę knygą „Amazon Kindle“ ir premijavo.

Pagal „Forbes“ parengė Nerijus Drochneris 
Nuotraukos: Forbes.com archyvo

darbas, google, karjera, sėkmingas darbas

Naujausi komentarai
ieva
2010-11-27, 21:38
va cia tai svajoniu darbai :)
o
2010-11-17, 13:41
man tai svarbiau būtų sužinoti, ką gero stumia jų antrininkai Lietuvoj.
et
2010-11-17, 12:01
nu neblogai jie ten gyvena...
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai