Astronomai atrado į Žemę panašią planetą (Video)

Europos astronomai už Saulės sistemos ribų atrado net 50 planetų, 16 iš jų – panašaus dydžio į Žemę ir gali turėti palankias sąlygas gyvybei. Tai yra didžiausias skaičius vienu metu atrastų ir paskelbtų planetų.

„Super Žemės“ (taip vadinamos planetos, kurių masė svyruoja nuo Žemės masės iki 10 kartų didesnės) yra populiariausias planetų medžiotojų taikinys. Manoma, kad būtent tokiose planetose palankios sąlygos egzistuoti gyvybei.

Didžiausia iš atrastų planetų – HD 85512 b, o jos masė yra net 3,6 karto didesnė už Žemės ir randasi už 36 šviesmečių. Ši planeta yra nutolusi nuo savo žvaigždės palankiu atstumu gyvybei. Joje vanduo gali laikytis skystu pavidalu ir temperatūra turėtų būti 30-50 laipsnių karčio.

Naujieji atradimai patvirtina teoriją, kad apie į Saulę panašias žvaigždes sukasi planetos ir daugumą jų lengvesnės už Saturną.

Planetų medžioklė prasidėjo prieš maždaug 15 metų, tačiau paieškoms naudoti teleskopai galėjo atrasti tik planetas, panašaus dydžio į Jupiterį. Nuo to laiko teleskopai gerokai patobulėjo. Dabar jie yra pakankamai stiprūs atrasti ir mažesnes planetas.

Taip pat buvo atrasta ir 376 į Saulę panašios žvaigždės. Bent pusė jų gali būti apsuptos planetų ir net 40 procentų turi po vieną už Saturną mažesnę planetą.

Laikas.lt