Paruošk dviratį žiemai (Interviu)

Vis daugiau ir daugiau žmonių vietoje mašinos ar viešojo transporto renkasi dviratį. Dabar net ir Lietuvoje galime ant dviračio pamatyti tiek kostiumuotą vyrą, tiek į mokyklą skubantį paauglį.

Pasirodo, netiesa, kad šaltuoju metų sezonu savo „geležinį žirgą“ reikia palikti namie. Tinkamai pasiruošus dviratį, galime džiaugtis ištisus metus. Apie dviračių paruošimą žiemai pasakoja Egidijus Šatas iš „Veloklinikos“.

Kokiais tepalais ir kaip geriausiai tepti dviratį žiemą?

Keistas tas supratimas – sutepti dviratį žiemai. Iš tiesų visi dviračio mazgai eksploatavimo metu privalo būti sutepti. Na, o jeigu taip nėra, tuomet būtina tai atlikti. Žiemai papildomai reikėtų nebent „užkonservuoti“ grandinę, kad ši neapsitrauktų rūdimis. Konservavimui tiks tiek specialus grandinės tepalas (purškiamas flakonėliuose), tiek liaudyje metalų konservavimui naudojamas „salidolas“. Tačiau reikėtų įsidėmėti, kad sutepus grandinę tirštu tepalu, pavasarį būtiną ją švariai išplauti ir vėl sutepti jau važinėjimui skirtu tepalu. Tirštas tepalas niekada netinka tepti grandinei, nes tokia grandinė greitai aplimpa purvu, kas pagreitina dalių dilimą.

Ar šaltis labai kenkia dviračiui (pavyzdžiui, jeigu žmogus važinėja juo, iki kol atsiranda ledas)?

Šaltis dviračiui kenkia tiek pat, kiek automobiliui, tai yra, nekenkia tol, kol mūsų keliai nepabarstomi druskomis. Būtent dėl druskų, o ne dėl temperatūros, dauguma dviračių entuziastų įsigyja prastesnį dviratį žiemai, kad nebūtų gaila. Nors ir pačios rūdys gali pakenkti daugiausiai tik kosmetiškai. Norint eksploatuoti savo dviratį žiemą, būtina jį kruopščiai po kiekvieno pasivažinėjimo nuvalyti sausa šluoste. Būtina žinoti, jog šiuo atveju netinka plovimas vandeniu, aukštu slėgiu, mat netinkamai pakreipta vandens srovė gali labai lengvai išplauti guolių tepalus.

dviratis

Ar yra žieminių padangų dviračiams? Jeigu taip – kur galima jų įsigyti? O galbūt įmanoma patiems paruošti dviratį žiemai taip, kad būtų galima važinėti ir ledu?

Sportininkai naudoja specialias šipuotas padangas važinėjimui per ledą, nevengia jų įsigyti ir dviračių entuziastai. Šipais sušaudytos padangos kainuoja nuo 150lt/vnt (už 300Lt galima jau ir dviratį nupirkti). Taigi pas mus tokią prabangą sau gali leisti ne kiekvienas, o ir tikslo didelio nėra. Šipuota padanga, važiuojant šlapiu, neapledėjusiu keliu, smarkiai ūžia, sudaro papildomą pasipriešinimą, greitai dyla, žinoma, gerai apsaugo apledėjusiose atkarpose, bet aš ne apie tai. Geresnės kokybės, minštos gumos padangos, pripūstos iki minimalios leistinos ribos, puikiai sukimba su mūsų keliais ir šaligatviais. Žinoma, nuo netikėto grumsto po sniegu niekas neapsaugotas, todėl žiemą būtina ir atidžiau rinktis maršrutą.

Dėl padangų šipavimo – internete pilna aprašymų, kaip tai galima padaryti. Prisukti varžtelių, prikniedyti kniedžų, aptraukti ratą trisdešimčia plastikinių dirželių ir kitų būdų. „Veloklinikoje“ nebent juokais pabandome šmaikštauti taip modifikuodami dviratį O šiaip, visa komanda žiemą važinėja ir su plentinėm, itin plonom padangom.

Kada geriausiai ir PIGIAUSIAI taisytis dviratį: žiemą ar sezonui prasidėjus?

Natūralu, kad dviračių remontas – sezoninis darbas, tad meistrai mažiausiai apkrauti rudenį bei žiemą. Tada tvarkytis dviratį pigiausia.

Kada geriausiai pirkti dviratį? Ar turguose dviračių kainos žiemą nukrenta?

Dviratį pirkti reikia ten, kur leidžia piniginės storis. O dėl turgaviečių – rudeniop iš tiesų dviračių kainos mažesnės, prekybininkai labiau linkę deryboms, tačiau ir pasiūla mažesnė.

Gal dar turi kokių pastabų ar patarimų?

Nereikia dviračio užmiršti, vos iškritus pirmam sniegui. Pabandykite važiuoti per ką tik iškritusį sniegelį – nepakartojamas jausmas yra palikti šviežią padangos žymę tylų vakarą mieste. O dar tas po ratais suspaudžiamo sniego garsas...

Ir dar dėl aprangos: apsirengti reikia taip, kad paprastai būnant lauke nebūtų šalta. Labai svarbu apatinis rūbų sluoksnis. Čia tiktų kalnų turistų mėgstamas pasakymas, jog medvilnė nužudo daugiau žmonių kalnuose nei lavinos. Taigi apatiniai rūbeliai, privalo būti iš sintetinio audinio. Taip, net ir lengvai suprakaitavus, drėgmė bus greičiau išstumiama į tolimesnius audinių sluoksnius nuo kūno ir sustoję nesušalsite.

Beje, šiemet pirmąkart pasiūlėme dviračių entuziastams savo dviračius priparkuoti pas mus. Saugiose bei šildomose patalpose dviračiai galės ilsėtis iki pavasario, tai yra, iki kovo 1d. Paslaugos kaina 50 Lt. Manome, kad tai turėtų būti aktualu kelis dviračius (žieminį ir vasarinį) turintiems ir tiems, kurie žiemą renkasi slides. Nesiūlau padžiauti dviračius žiemą, bet bent jau tą geresnį, kad namie nesimaišytų.

Tad siūlome dviračiais važinėti tol, kol keliai neapsitraukė ledu. Nes tai ne tik pigus keliavimo būdas, bet ir sportas, eklogogija ir geras laikas viename.

Kalbėjosi Goda Raibytė


Laikas.lt taip pat siūlo paskaityti straipsnį apie senus ir naujus dviračius, bei kokį geriau rinktis.

, dviratis, dviratis ziema, veloklinika, žiema

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai