Now Reading
Kartingistas: „Iškovoti medaliai ir taurės yra šeimos nuopelnas“ (interviu)

Kartingistas: „Iškovoti medaliai ir taurės yra šeimos nuopelnas“ (interviu)

Kartingistas: „Iškovoti medaliai ir taurės yra šeimos nuopelnas“ (interviu)

Kiekvieno sėkmingo žmogaus istorija, kad ir kokia paslaptis ją gaubtų, laikoma trijų banginių: atkaklaus darbo, žiupsnelio sėkmės ir nesavanaudiškos artimųjų paramos. Šių metų Lietuvos kartingo vicečempionas Narvydas Janušis neslepia, kad iškovoti medaliai ir taurės yra šeimos nuopelnas.

Kartingų sportas Lietuvoje neminimas tarp populiariausių, tačiau vis daugiau tėvų, vaikystėje svajojusių apie Formulės 1 bolidą, atveda vaikus į kartodromą. Hobis dažnai virsta rimta aistra, mintimis apie kurią N. Janušis dalinasi su skaitytojais.

Koks tavo sėkmės receptas?

Manau, svarbiausia šiame sporte yra technika. Jei gokartas (kartingų automobilis – red.) gerai važiuoja, kartingistas gali išspausti rezultatų. Ne mažiau svarbu yra įdėtas darbas, treniruotėms skiriamas laikas ir, žinoma, finansai. 

kartingai

Ar šiam sportui būtinas talentas, ar viskas pasiekiama treniruotėmis?

Abu šie dalykai nulemia gerus rezultatus. Treniruotėmis galima daug ką pasiekti, bet, aišku, talento reikia. Talentu vadinu sugebėjimą jausti trasą, nujausti, kaip įeiti į posūkį, kokį greitį, padangas pasirinkti, kaip dirbti su savo svoriu. Turi išspausti iš savęs viską, ką gali, domėtis sportu, gilintis. Jei tau neįdomu, tai bus tik važiavimas, nieko daugiau.

Kiek laiko skiri treniruotėms?

Palyginus su kitais lenktynininkais, treniruojuos mažai. Dažniausiai kelias dienas prieš varžybas toje trasoje, kur jos vyks.

kartingai

Kaip atsidūrei kartingų sporte?

Į kartingų sportą atvedė sesuo. Visad domėjausi autosportu, tad kai po pasivažinėjimo nuomojamais gokartais pamačiau, kad neblogai sekasi, su sese nusprendėme, kad reikėtų daugiau treniruočių. Apie šią idėją pasakėme tėvams tik išsirinkę kartingų būrelį. Tada net nemaniau, kad visa šeima taip užsikrės. Mama iš pradžių jaudinosi, bet dabar įprato ir prisideda kuo tik gali, kad galėčiau siekti gerų rezultatų. Labiausiai mane palaiko tėtis: laisvalaikį skiria varžyboms, yra mano komandos mechanikas. Pats jis niekad nėra važiavęs kartinge, mąstome, ar verta įsigyti jam tinkamą sėdynę – bijau, kad pabandęs nebesustos.

Po metų kartingų mokyklėlės varžybose užėmiau antrąją vietą, todėl kartu su šeima nusprendėme, kad turėčiau kilti aukščiau, į profesionalų kartingų sportą.

Kaip skirstomos kartingų klasės?

Pagal amžių ir gokartų variklio galingumą. Norintys pereiti į kitą klasę turi rinktis gokartą su galingesniu varikliu, atsižvelgdami į amžiaus apribojimus ir, žinoma, finansines galimybes, mat kuo galingesnis kartas, tuo brangesnis. Klasėse taip pat apribojamas svoris, nesiekiantiems minimalaus leistino svorio sportininkams prie gokartų tvirtinamos švino plokštės.

Esi dalyvavęs kartingų varžybose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Ar pastebėjai skirtumų? Ar mūsų šalyse geros sąlygos kartingistams?

Lietuvoje kartingų lenktynininkų yra vienetai. Mažai kas išsilaiko sporte ilgai: ateina, užsibrėžia tikslą užimti prizinę vietą, pavažiuoja kelis metus ir palieka sportą, nes į kitą klasę pereiti per brangu, į autosportą – taip pat, o likti toje pačioje klasėje nebeįdomu. Kartingų sportas nėra išpopuliarintas, trūksta reklamos. O patys sportininkai tuo gyvena, yra tikri greičio fanatikai, nepaisydami to, kad kartingai tėra tik hobis. Daugelis kartingistų turi pagrindinį darbą, nesusijusį su kartingais, ir laisvalaikiu savo lėšomis dalyvauja varžybose. Yra Lietuvoje ir tokių, kurie iš to gyvena, turi stiprias komandas, bet jų – vienetai. 

Sporto populiarumas priklauso nuo finansavimo. Pavyzdžiui, Italijoje kartodromai – ant kiekvieno kampo. Be to, italai yra vieni geriausių gokartų gamintojų pasaulyje. Lietuvoje sovietmečiu kartingų būreliai buvo valstybiniai, vaikai galėjo juos lankyti nemokamai.

Be abejo, kartingų populiarumą lemia ir automobilių sporto lygis šalyje: kaimyninėje Latvijoje, jau minėtoje Italijoje ir kitose šalyse autosportas yra remiamas valstybės, todėl ten klesti ir kartingai.

Kalbant apie pasirengimą varžyboms, mūsų šalyje ir užsienyje labai skiriasi trasų danga, todėl net pasiekęs labai gerų rezultatų Lietuvoje nebūtinai gerai pasirodysi tarptautinėse varžybose.

Kokias varžybas pavadintum sudėtingiausiomis?

Sudėtingiausios užsienio varžybos, kai į sekundę „sutelpa” apie 60 sportininkų. T. y. trasoje vienas paskui kitą važiuoja 60 sportininkų, ir pirmojo rezultatai skiriasi nuo paskutiniojo vos tūkstantosiomis sekundės dalimis. Konkurencija tokia nuožmi, kad turi kovoti dėl kiekvieno milimetro, kad aplenktum priešininką.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Labai svarbi yra starto pozicija. Ją lemia kvalifikacija: į trasą išleidžiami visi varžybų dalyviai, jie tam tikrą laiką važiuoja ratu. Priklausomai nuo to, per kiek laiko  įveikia trasą, jie išsirikiuoja prieš startą. Labai daug reiškia, iš kurios trasos vietos startuosi, kaip pavyks aplenkti, išsibėgėti. 

Kartingų sportas vadinamas pirmąja pakopa į automobilių sportą. Ar tu ir tavo kolegos turite tokių ambicijų?

Kol kas turiu ką veikti kartingų sporte, o apie tolesnius kelius galvoti dar anksti, nes reikia turėti didelį biudžetą. Ne paslaptis, kad Formulė 1 yra kiekvieno kartingisto svajonė, tačiau automobilių sportas Lietuvoje nėra populiarus. Dažniausiai kartingistai pasirenka žiedinės varžybas. Tai panašu į kartingus, tik, priešingai nei gokartas, žiedo automobilis turi kėbulą, t. y. yra uždaras. Manau, ateityje norėčiau dalyvauti tarptautinėse žiedinėse varžybose. 

kartingo remontas

Nuo kelerių metų patartina pradėti važinėti kartingu, norint pasiekti gerų rezultatų?

Amžius kartinguose neturi didelės reikšmės: jei telpa į kartingą (o jie jau yra pritaikyti 5-6 metų vaikams), nekvailioja, nedaro klaidų trasoje ir suvokia saugumo taisykles, vaikas gali važiuoti kartingu. Lietuvoje profesionaliai leidžiama važiuoti vaikams nuo aštuonerių metų.

Kokie pavojai sveikatai tyko profesionalių kartingistų?

Profesinių ligų išskirti negalėčiau. Gal stebint iš šalies atrodo, kad tai labai pavojingas sportas, tačiau taip nėra – daugiau šansų turi susižeisti mieste nei važiuojant kartingu. Naudojame labai daug apsaugų nuo sužeidimų. Vis dėlto kai kurie kartingistai šiek tiek kūprinasi, nes nuolat palinkę prie vairo. Taip pat yra apkraunamas stuburas: nepaisant paminkštinimų ir apsaugos, dėl nuolatinės vibracijos slanksteliai daužosi į sėdynę.

Ką patartum norintiems dalyvauti kartingų sporte?

Yra vaikų, kurie ateina sportuoti, bet po metų kitų apleidžia kartingus, nes trūksta lėšų. Patarčiau tėvams ieškoti galimybių paremti vaiko pomėgį: dairytis rėmėjų. Patys esame įsteigę VšĮ „NB Racing line“, kuri vienija gabius automobilių, kartingų bei motociklų sporto lenktynininkus. Sulaukiame rėmėjų dėmesio, ypač dalyvaudami tarptautinėse varžybose, mums skiria 2 procentus pajamų mokesčio.

Kreipdamiesi į įmones dėl paramos kartais nustembame, kiek žmonių Lietuvoje nežino apie kartingų sportą. Kai pradedame teikti informaciją, sukeliame didelį susidomėjimą: darbuotojai noriai atvyksta į varžybas, rengia išvykas į kartodromus. Manau, kartingų populiarinimo srityje laukia dar daug darbo.

Kalbino Ina Peseckienė
Nuotr. www.nbracingline.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top