Alternatyvus transportas: fantastika, virtusi realybe (Foto)

Uzsidirbkpats.lt

Šiandien Europos Sąjungoje net 75 proc. gyventojų gyvena miestuose, kurie nuo automobilių srauto baigia uždusti.

Todėl vienas iš pagrindinių politikų ir mokslininkų uždavinių - rasti būdus, kaip gerinti energijos vartojimo efektyvumą, mažinti teršalų išmetimą ir priklausomybę nuo naftos. Neatsitiktinai vis didesnis dėmesys skiriamas alternatyvioms transporto priemonėms, kurios neteršia aplinkos. Kita vertus, alternatyvių transporto priemonių atsiradimą skatina ir laikmetis bei nauji mokslo laimėjimai.

„Puma“ - elektromobilis ant dviejų ratų

Ant bankroto ribos balansuojanti kompanija „General Motors“ ir „Segway“ sukūrė dviejų ratų automobilį „Puma“ - miesto ateities transporto prototipą. Dvivietis elektromobilis nedidelis, lengvas, saugus, greitas, neteršia aplinkos. O svarbiausia - itin patogus manevruoti sausakimšose didelių miestų gatvėse. Gamintojai žada, kad šis automobilis bus tris kartus pigesnis nei įprastiniai automobiliai. 150 kg sveriantis „Puma“ pasiekia 56 km/val. greitį, vienu elemento įkrovimu nuvažiuoja apie 50 km.

Kompanijos „General Motors“ posūkio nuo milžiniškų visureigių link nedidelių automobilių niekas nelaukė. Veikiausiai tai konkurentų iš Japonijos nuopelnas. Pastarieji jau kuris laikas didelį dėmesį skiria mažiems ekonomiškiems automobiliams, kuriuos pirkėjai gerai vertina ir noriai perka. Viena svarbiausių elektromobilio „Puma“ savybių - dinamiškas stabilumas. Automobilis puikiai balansuoja ant dviejų ratų ir sugeba apsisukti vietoje.

„Aqua Star“ - nuostabus povandeninis motociklas

Eysk - Rusijos kurortinis miestas Azovo jūros pakrantėje. Čia gyvenantys broliai Dmitrijus ir Timofejus Riabikinai 2007 metais sukonstravo povandeninį motociklą „Aqua Star“. Tai nėra pirmas povandeninis motociklas pasaulyje.

Tačiau techninėmis savo galimybėmis jis neturi analogų. Pasidairyti po povandeninį pasaulį dabar galima be naro kostiumo - sėdai ant motociklo ir pirmyn. Keliautojo galvą dengia savotiškas naro šalmas su dideliais ir skaidriais „langais“. Iš baliono į šalmą paduodamas deguonis. 2008 metais motociklas buvo sėkmingai išbandytas Egipte. Netrukus broliai įkūrė kompaniją „Aqua Star“ ir pradėjo serijinę povandeninių motociklų gamybą. Iki šio laiko pagaminta daugiau nei trisdešimt motociklų. Prekybos agentai juos perka po 10 tūkst. JAV dolerių. Uždirbtus pinigus Dmitrijus ir Timofejus skyrė dviviečio povandeninio motociklo sukūrimui. Motociklai noriai perkami Tailande, greitai juos bus galima nusipirkti Egipte ir Izraelyje.


 

„Aqua Star 2“ (dviviečio) motociklo ilgis 1,7 metro, aukštis - 1,4 metro, plotis - 65 centimetrai. Du dvylikos litrų deguonies balionai leidžia keleiviui ir pilotui po vandeniu išbūti 1 valandą ir 10 minučių. Automobilinis akumuliatorius (75 Ah) maitina motociklo elektros variklį ir be pakrovimo leidžia jam dirbti dvi valandas. Motociklas gali panirti į 7-12 metrų gylį. Maksimali grimzda - 20 metrų. Vienvietis povandeninis motociklas pasiekia 7 km/val. greitį, o dvivietis šiek tiek lėtesnis - per valandą įveikia penkis kilometrus. Motociklas itin tinka povandeniniam turizmui. Pilotui už nugaros saugiai gali įsitaisyti keleivis ir ištisą valandą grožėtis povandeniu pasauliu.


 

Motociklas po vandeniu panyra tarsi povandeninė valtis - vandeniu užpildoma balastinė talpa. Ant piloto vairo sumontuotas deguonies kiekį balionuose rodantis prietaisas bei gylio matuoklis. Vienas mygtukas „atsakingas" už judėjimą į priekį, kitas - užtikrina norimą panirimo gylį.

„M200G Volantor“ - tikra skraidanti lėkštė

Kompanija „Moller International“ dar 2007 metais pradėjo gaminti naujos kartos transporto priemonę - skraidančią lėkštę „M200G Volantor“, skirtą masiniam naudojimui. Skraidančios lėkštės skersmuo - 3 metrai, aukštis - 1 metras. Vidutinis aparato greitis siekia 80-120 km/val.

Maksimalus greitis - 160 km/val. Elektroniniai lėkštės prietaisai kontroliuoja pakilimo aukštį, t.y. neleidžia pakilti aukščiau trijų metrų. „M200G Volantor“ varomoji jėga - aštuoni Vankelio sistemos Rotapower varikliai, maitinami 70 proc. etanolio ir 30 proc. vandens mišinio. Toks kuras mažiau teršia aplinką ir, svarbiausia, sunkiai užsidega avarijos metu. Skraidymo aparatas pakankamai saugus. Kiekvienas variklis valdomas atskirai. Nusileisti galima net iškart dviems varikliams sugedus. Rankiniam valdymui skirtos dvi svirtelės, kontroliuojamos elektronikos prietaisų. Tad susidūrimas su pakelėje pasitaikančiomis kliūtimis praktiškai neįmanomas.

Manoma, skraidančias lėkštes pardavinėti po 90 tūkst. JAV dolerių. Kadangi skridimo aukštis neviršija 3 metrų, skraidančiai lėkštei „M200G Volantor“ nereikės JAV Federalinės aviacijos valdybos sertifikato. Aparato valdymas paprastas - pakanka atidžiai perskaityti instrukciją. Gamintojų teigimu, pilotui nebūtini ypatingi mokslai ar speciali licenzija.

Šaltinis: moller.com, diver-bike.ru, segway.com

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai