Now Reading
Lietuviai pristato internetinį žaidimą „Nebula 44“ (Interviu)

Lietuviai pristato internetinį žaidimą „Nebula 44“ (Interviu)

Lietuviai pristato internetinį žaidimą „Nebula 44“ (Interviu)

Reda Krušinskaitė

Daugelis kompiuterinius žaidimus supranta, kaip vaikišką laiko praleidimo būdą, arba dar blogiau – kvailą įprotį, kuris trukdo ne tik dirbti, bet ir atitolina nuo realaus gyvenimo. Kita vertus, net ir moksliniai tyrimai patvirtina, kad strateginiai žaidimai lavina mąstymą, o veiksmo žaidimai – reakcijos greitį. 

Jeigu Lietuvoje ir rasime į kompiuterinius žaidimus palankiai žiūrinčių, tai surasti tų, kurie žaidimus kuria būtų sudėtingiau. Kalbamės su KTU studentu Artūru Šlajumi, vienu iš lietuviško internetinio žaidimo „Nebula 44“ kūrėjų. Šio žaidimo veiksmas vystosi kosmose, kur kiekvienas norintis gali pasijausti kosminės imperijos valdovu, kurio tikslas kolonizuoti planetas, išvalyti saulės sistemas nuo priešiškų ateivių laivynų, o vėliau, kartu su savo sąjunga, pasitelkus diplomatiją ir karinę galią, tapti absoliučiais galaktikos lyderiais.

Šiuo metu atsinaujinusi „Nebula 44“ vėl atveria savo duris žaidėjams ir kviečia juos išbandyti trečiąją galaktiką. Šia džiugia proga Laikas.lt pasidomėjo žaidimų kūrimu Lietuvoje, žaidėjais ir kūrėjais, o prieš išbandant „Nebula 44“ kviečiame paskaityti interviu su vienu iš kūrėjų Artūru Šlajumi:

Esate KTU studentai. Kokios jūsų specialybės? Ar žaidimo kūrimas tiesiogiai siejasi su jūsų mokslu?

Jeigu tiksliai, tai KTU studentai esame 5 iš 7 komandos narių. 4 žmonės studijuoja informatiką (kas tiesiogiai siejasi su tuo, ką mes darome), vienas mūsų dizaineris – architektūrą (kas šiek tiek siejasi: universitete mokosi dizaino, piešimo, kompozicijos ir t.t.)

Kaip kilo idėja sukurti žaidimą? Ar žaidimo kūrimas jums atėmė daug laiko? 

Noras sukurti žaidimą kilo, nes rinkoje nebuvo tokių strateginių naršyklinių žaidimų, kurie mums patiktų. Be to prisidėjo tai, jog žaidimo kūrimas buvo įvertintas kaip KTU bakalauro baigiamoji praktika ir darbas. Žaidimas vis dar nuolatos kuriamas, tačiau tam jau skyrėme 2 metus – darbus pradėjome 2010 sausį.

Ką jums tai davė?

Įgyjome daug patirties, ir iš techninės pusės, ir iš psichologinės – kas verčia žaidėjus veikti, kas jiems patinka, kokių paskatinimų reikia. Kai darysime antrą žaidimą (kol kas tai tik idėjos, tačiau tikėkimės jis kada nors išvys dienos šviesą) šias žinias tikrai panaudosime. Dalyvaudami įvairiuose renginiuose įgijome platų pažįstamų ratą. Jeigu kada nors kiltų mintis eiti dirbti kitam manau darbą rastume be problemų.

Jūsų žaidimas lietuviškas. Kokius kitus lietuviškus žaidimus galite parekomenduoti? 

Vienas iš idomesnių – kartu su mumis universitetą baigusių kursiokų projektas: www.mokinukai.lt. Tai edukacinis žaidimas, kuris smagiai lavina jaunesniosios kartos gebėjimus. 

Kurti žaidimus Lietuvoje yra populiaru?

Deja, žaidimų kūrimas Lietuvoje yra ganėtinai sunkus verslas. Tiesiog vien lietuviškiems žaidimams rinka yra ganėtinai maža. Didžioji dalis „lietuviškų“ žaidimų, kurie yra internetiniuose portaluose, tėra kitose šalyse sukurti, nupirkti ir išversti žaidimai.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Gal ketinate savo žaidimą išversti į kurią nors užsienio kalbą ir pateikti platesnei rinkai?

Neišvengiamai ir mūsų planuose šmėžuoja tarptautinė rinka – tiesiog joje žymiai daugiau potencialių žaidėjų. Tačiau, žinoma, lietuviška versija visuomet liks. 🙂

Žinau, kad tokio tipo žaidimai suburia savotiškas bendruomenes. Kiek žmonių žaidžią jūsų žaidimą? Kodėl nerengiate susitikimų ne internetinėje erdvėje? 

Naują galaktiką paleidome pakankamai neseniai, tad kol kas teturime apie 400 žaidėjų, iš kurių vienu metu būna apie 50-60 prisijungusių prie žaidimo. Kol kas susitikimų nerengiame dėl elementarios priežasties – laiko stokos. Darbų turime daugiau, negu spėjame daryti, tačiau mintis kada nors ateityje susitikti su savo žaidėjais visai įdomi.

Jūsų žaidimo veiksmas vyksta kosmose. Kodėl? Gal tai siejasi su vaikystės svajonėmis? Gal domitės rimtesniais kosmoso tyrimais?

Man pačiam labai patinka mokslinė fantastika – vaikystėje knygų skaitymas buvo vienas iš įdomesnių užsiėmimų. Turbūt todėl ir žaidimo stilistika tokia – norėjosi patirti, nors ir virtualią, tačiau savo kosminę kelionę.

Laikas.lt kartu su žaidimo kūrėjais kviečia išbandyti „Nebula 44“!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top