Mados dizaineriai atranda naujas automobilių grožio formas

Reda Krušinskaitė

„Gucci“, „Chanel“, „Versace“, „Diesel“, „Diane von Furstenberg“, „Lacoste“, „Hermes“ ir „Calvin Klein“ vardus vienija drabužių kūrimas ir... solidžios sumos ant jų kūrinių etikečių. Šių mados namų dizaineriai dirba su tais pačiais modeliais, o jų pristatymuose pirmosiose eilėse dažniausiai galima išvysti tuos pačius veidus. Taip, savaime aišku, kad tai drabužių dizaineriai. Tačiau visi šie vardai turi dar vieną bendrumą – jų logotipai puošia bent vieną automobilio modelį.

FIAT 500: „Gucci“, „Diesel“

Natūralu, kad Italijos mados namai „Gucci“ bei „Diesel“ pasirinko bendradarbiavimą su italų koncernu „Fiat“ – abeji mados namai sukūrė „Fiat 500“ markės automobilių dizainą. „Gucci“ savo „Fiat‘us“ nudažė juoda ir balta spalvomis, o jų kūrybos direktorė Frida Giannini teigia, kad ją įkvėpė „neoklasikinis nespalvotas kinas“. Jeigu pastarasis ir apsiėjo be papildomų spalvų, tai „Gucci“ nepraleido progos per visą mašinos ilgį „ištempti“ jų vizitine kortele tapusią žaliai raudoną juostą. Logotipų vergai taip pat nebuvo pamiršti – ratlankius ir statramstį puošia dviguba G.

Kiti italai, „Diesel“, pasirinko kuklesnį to paties „Fiat 500“ dizainą. Drabužių jaunimui kūrėjai, garsėjantys ne tik savo idėjinėmis reklamomis, bet visų pirma džinsais, nenustebino kabrioletą nuspalvindami tamsiai mėlynai. Nuleidžiamas rusvai žalsvos spalvos stogas bei sėdynių apdaila, primenanti nuskalbtus, storomis lino siūlėmis persiūtus džinsus, tik pabrėžė įprastą „Diesel“ stilių. 

Konceptualus modelis „Chanel Fiole“

Nekalbama, ar mados kaizeris Karlas Lagerfeldas asmeniškai įvertino„Chanel“ konceptualaus automobilio modelio kūrimą, tačiau galime neabejoti, kad Jinyoung Jo, studentės iš Šiaurės Korėjos, modelis jam patiko. Mados gerbėjams puikiai žinoma, kad Karl pamišęs dėl technikos naujovių, turi tūkstančius „iPod‘ų“ ir teigia, jog „technikos naujovės tobulos, kol jos naujos, jose nėra nė vieno neigiamo aspekto“. Futuristinis modelis „Chanel Fiole“ turi itin žemai nuleistą stogą, iki pusės paslėptus galinius ratus bei aptakiai išlietą korpusą taip siekiant sumažinti oro pasipriešinimą. Tiesa, šiandien kaizeris „Chanel Fiole“ gali džiaugtis tik pažangiomis technologijomis sukurtuose piešiniuose. 

„Hermes Bugatti Veyron“

Vieno iš prabangiausių prekių ženklų „Hermès“ kūrėjai, mados gerbėjams pažįstami savo itin aukštos klasės odos bei šilko gaminiais, bendradarbiaudami su „Bugatti“ sukūrė automobilio modelį, įvertintą 2,3 milijono dolerių (apie 6 milijonai litų). Aptakus dizainas ir aukščiausios kokybės odinis salonas puikiai papildė „Hermès“ kūrinių kolekciją ir, jeigu „Hermès“ pieštukas už 85 dolerius (kiek daugiau nei 200 litų) daugeliui sukelia juoką, tai prabanga spinduliuojančio automobilio kaina atrodo kiek logiškesnė. 

„Versace“ ir „Lamborghini“

„Versace“, laikomo vienu iš seksualiausių prekių ženklų, bei jaunystės, sėkmės ir greičio simboliu tapusio „Lamborghini“ kolaboraciją galima laikyti visiškai natūraliu žingsniu. Sėdynių atlošai papuošti įprastu Italijos mados namams vadinamojo graikų rakto ornamentu, kurį taip pat galima rasti ir ant vairuotojams sukurtų pirštinių, batų, džinsų, kepurių bei lagaminų rinkinio. Vienas „Versace“ vadovų Giancarlo Di Risio bendradarbiavimą su „Lamborghini“ vadina tobulybės evoliucija, o automobilių koncerno direktorius Stephanas Winkelmannas nesiskuklindamas teigia, kad tai buvo „nuostabus patyrimas ir puikus „Lamborghini“ prabangos prekių kūrimo strategijos pavyzdys“.

CITROEN: „Lacoste“, YSL

„Lacoste“ krokodiliukas dažniausiai žvelgia iš polo marškinėlių ar patogios avalynės, tad sportiško keturviečio automobilio derinys su „Citroen“ puikiai papildė šį prekės ženklą. Nedidelis, įperkamas automobiliukas skirtas sudėtingesniems keliams, tad yra puikiai pritaikytas laisvalaikiui. Įdomu, kad tai vienas iš nedaugelio modelių, kurį kurdami drabužių dizaineriai nepamiršo ir ekologijos. „Lacoste“ kūrėjų teigimu, jų konceptualus modelis „atsipalaidavęs ir optimistiškas“, o kitiems automobilių kūrėjams derėtų pamiršti visiems įgrisusią „visada tik daugiau“ mantrą ir grįžti prie paprastumo.

Ganėtinai paprastas buvo ir „Citroen“ kartu su dizaineriu Yves Saint Laurentu (YSL) kurtas DS3. Šiais modeliais VIP personos bei žurnalistai buvo vežami į YSL darbų parodą Paryžiuje. Įprastas modelis buvo nudažytas dviem spalvomis su ant stogo išpaišytu lengvai atpažįstamu mados namų logotipu iš įkūrėjo inicialų – toks sprendimas puikiai atspindėjo „Citroen“, tačiau nenusižengė ir YSL puoselėjamai klasikai.

MINI: „Diane von Furstenberg“, „Calvin Klein“

Smagieji britų „Mini“ automobiliukai visiems puikiai žinomi iš filmų apie poną Byną – juokingą, keistomis mimikomis pasižymintį nevėkšlą. Tikėtina, kad mėgstanti spalvas, novatoriška ir visada besišypsanti Diane von Furstenberg , kuri dėl meilės nepabūgo išsiskirti su princu ir emigruoti į JAV, nieko prieš poną Byną neturi, tačiau solidieji „Calvin Klein“ mados namai su šiuo personažu ne itin dera. Kita vertus, matinis, tamsiai pilkas „Calvin Klein Mini“ dizainas nuostabiai derėtų su klasikiniais amerikiečių dizainerės draubužiais. DVF liko ištikima savo braižui ir nuspalvinusi savo modelį raudonai jį išpuošė drugeliais, kurie sutinkami ir ant populiarios moters kurtos juodos ir baltos spalvų suknelės. 


Dizainerių kurti automobiliai dažniausiai vertinami gan prieštaringai – automobilių gerbėjai garsiai rėkia, kad tokias kolaboracijas reikėtų uždrausti, o mados pasaulis į tokį bendradarbiavimą dažniausiai nekreipia dėmesio ir tiesiog laukia naujų drabužių kolekcijų. Karlas Lagerfeldas, šiuo metu kuriantis vilas Saudo Arabijoje, lakoniškai tarstelėjo: „O kodėl gi ne? Niekada nesu to daręs ir man įdomu. Jeigu vienintelė namo vertė bus mano vardas, vadinasi, aš savo gyvenime puikiai pasidarbavau.“ 

 


Šis straipsnis publikuotas balandžio mėnesio „Laikas.lt“ žurnale tema GROŽIS, kurį galite rasti Vilniaus, Kauno ir Šiaulių viešose vietose arba čia. Kiti numerio straipsniai:

Ugninis raudonplaukių grožis - pro objektyvą
„Childfree“, arba renkuosi gyvėnimą be vaikų
Nykstančios tautos dėmesys išvaizdai
Naujai „iškeptas“ olimpietis – Juozas Bernota
„Grateful Dead“ ir Lietuvos krepšinio rinktinės nematomas ryšys
Pasidaryk pats - Veidrodžių karalystėje
Šviečianti plikė - vyriškumo įrodymas?!
Pilvo šokis – ne vien tik pilvo
„Seserų pasikeitimo akcijos su MOSAIC“ rezultatai
Balandžio mėnesio astrologinės prognozės
Jogos asanos ir jų įtaka mums (Foto)

, automobiliai, Bugatti Veyron, calvin klein, Chanel, citroen, Diane von Furstenberg, diesel, dizainas, DVF, fiat, gucci, hermes, lacoste, Lamborghini, mada, mini, Versace, YSL, Yves Saint Laurent

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai