„Vaizdų teatro“ iš Danijos spektaklyje – viskas apie karą

Laikas.lt
LNDT nuotr.

Nacionalinis dramos teatras tęsia edukacinę programą, skirtą supažindinti su šiuolaikinių Europos teatro menininkų kūryba per jų spektaklių vaizdo įrašus. Birželio 21 d. 19.30 val. teatro Mažojoje salėje bus parodytas vienos originaliausių vadinamojo „vaizdų teatro“ kūrėjos danų režisierės Kirsten Dehlhom ir jos vadovaujamo teatro „Hotel Pro Forma“ naujausio kūrinio – eksperimentinės operos „Karo suma“ (War Sum Up) – vaizdo įrašas, kurį pristatys pati režisierė. 

„Karo suma” – tai originalus vaizdo ir muzikos sintezės projektas, sukurtas bendradarbiaujant su Latvijos nacionaline opera. Šių metų birželio pradžioje jis atidarė tradicinį šio teatro rengiamą operos festivalį.

Naujajame Kirsten Dehlhom spektaklyje, kaip ir kituose „Hotel Pro Forma“ darbuose, per vaizdo ir garso jungtį perteikiamos universalios šiuolaikinio pasaulio, žmonijos, kultūros evoliucijos temos. Šįkart spektaklio centre – karo kaip amžinos ir nuolat vykstančios kovos tarp gyvybės ir mirties, civilizacijos ir kultūros, žmogaus ir mašinos įvaizdis.

„Karo sumą“ įkvėpė inspiruota tradicinės japonų kultūros ir jungia naujausių vaizdo technologijų pagalba kuriamus įspūdingus vaizdus su įvairiais šiuolaikinės muzikos stiliais. „Karo sumos“ bendraautorius ir jo libreto autorius danų rašytojas Willie Flindt originaliai panaudojo tradicinio japonų teatro tekstus.

Muziką operai sukūrė viena perspektyviausių šiuolikinių Baltijos šalių jaunųjų kompozitorių latvė Santa Ratniece ir britų grupė „The Irrepressibles“. Pagrindinį vaidmenį operoje atlieka Latvijos radijo choro atlikėjai. Kostiumus sukūrė vienas garsiausių šiuolaikinių Skandinavijos dizainerių Henrik Vibskov. 
 
Opera „Karo suma“ Danijoje ir Latvijoje buvo nominuota geriausio metų spektaklio apdovanojimui. Įtakingas danų dienraštis „Politiken“ šiam „Hotel Pro Forma“ darbui skyrė aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą ir rašė, kad „opera „Karo suma“ meistriškai atskleidžia, kaip naujojo teatro pionieriai Kirsten Dehlhom ir Co. sugeba su menine distancija ir kartu jaudinančiai apibendrinti karo patirtį“.

Kitas danų dienraštis „Information“ teigė, kad „spektaklis sujungia klasikinius No teatre pavaizduotų karių įvaizdžius su šiuolaikiniais manga piešiniais į ultra-šiuolaikinį spektaklį apie karą“.

Visi kritikai, rašę apie „Karo sumą“, išskiria įspūdingą ir užburiantį vizualumo ir muzikos derinį, kuris šiame „Hotel Pro Forma“ spektaklyje apibendrina ankstesnę šio teatro ir jo vadovės Kirsten Dehlhom kūrybą.

Kirsten Dehlhom, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, šiuolaikinis teatras, Vaizdų teatras

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai