Tik deja kaba eina eina ne apie Lietuvą, o apie Niujorke nesenai priimtą nutarimą, kurio dėka pėstieji gali kirsti gatvę bet kurioje vietoje, net degant raudonam šviesoforo signalui, bet su sąlyga, kad pirmiausia duodama pirmenybė transporto priemonėms, jas praleidžiant..
Žmogaus teisių aktyvistai iš vietos organizacijos „The Legal Aid“ teigia, kad policija jau seniai tokius pažeidimus naudoja kaip sulaikymo, tardymų ir kratų priežastį, o ne kaip realų nusižengimą. Ir ypač dažnai tokius „ne vietoje perėjimus” taikė pagal rasinį žmonių skirtumą.
Praėjusį mėnesį, šis nutarimas oficialiai tapo įstatymu po to, kai meras Ericas Adamsas jį pasirašė.
Tarybos narė Mercedes Narcisse, Bruklino demokratė, parėmusi teisės aktą, antradienį sakė: „kiekvienas niujorkietis vaikšto ir žmonės tiesiog bando patekti ten, kur jiems reikia. Įstatymai, baudžiantys už įprastą elgesį už kasdienį judėjimą, neturėtų egzistuoti, ypač kai jie nesąžiningai veikia spalvų bendruomenes”.
Naujasis įstatymas leidžia pėstiesiems pereiti važiuojamąją dalį bet kurioje vietoje, taip pat ir už perėjos ribų. Taip pat leidžiama kirsti per draudžiamus šviesoforo signalus ir konkrečiai nurodoma, kad tai nebėra miesto administracinio kodekso pažeidimas.
Tačiau naujasis įstatymas taip pat įspėja, kad pėstieji, einantys ne per perėją, neturi pirmumo teisės ir turėtų praleisti kitas eismo priemones, kurios turi pirmumo teisę.
Tuo pačiu ji pažymėjo, kad įstatymo projektas aiškiai parodo, kad kirtimas per draudžiamus šviesoforo signalus ar ne per pėsčiųjų perėjas yra labai rizikingas elgesys. Garcia pridūrė, kad žmonės taip pat vis dar gali būti atsakingi civilinėse bylose už nelaimingus atsitikimus, sukeltus kertant gatvę jei neturėjo tam pirmumo užtikrinančių šviesoforo signalų ar perėjos..
„Visi eismo dalyviai yra saugesni, kai visi laikosi kelių eismo taisyklių“, – sakoma jos pranešime. „Mes ir toliau raginame pėsčiuosius pasinaudoti saugos mechanizmais, tokiais kaip dienos apšvietimas, pėsčiųjų salelės ir pėsčiųjų tarpai, pereinant perėją su šviesoforu signalu”. Saugumas lieka svarbiausias, bet juo turi labiau rūpintis patys žmonės.
Kaip manote ar tai kada įmanoma ir Lietuvoje ar vis dar esant tuščiai gatvei teks ieškoti toliausiai esančios perėjos ar laukti kol užsidegs žalias šviesoforo signalas?