Vyriškų drabužių kūrėjai „LostFriday“: „Siekiame maksimalaus komforto“

Beklaidžiojant po interneto platybes atradome išties įdomų kūrybinį duetą „LostFriday“, kuris kuria įdomius ir jaunatviškus drabužius vaikinams.

Ir suploję katučių, kad atsiranda vis daugiau dizainerių, kuriančių vyriškosios lyties atstovams, suskubome susimatyti su Dariumi ir Pauliu.

Vyriškų drabužių dizainerių Lietuvoje išties nėra labai daug, tad visada įdomu išgirsti apie naujus veidus. Gal pradžiai prisistatykite – kas esate ir kaip susidomėjote drabužių kūrimu?

Esame dviejų žmonių kūrybinis tandemas „LostFriday“, o po šiuo pavadinimu slepiasi Darius ir Paulius. Pažįstame vienas kitą jau daugybę metų, tiek pat laiko domimės mada bei drabužių kūrimu. 

Drabužių dizainas, turbūt, nėra jūsų pagrindinė veikla, iš kurios išgyvenate. Kuo šiaip užsiimate?

Drabužių dizainas kaip tik ir yra pagrindinė veikla, kuria užsiimame. Ar iš to išgyvename? Tikrai ne. Neverkšlename ir nesiskundžiame, tačiau situacija Lietuvoje šiuo metu yra būtent tokia. Ir nesvarbu apie ką kalbame – muziką, kiną ar drabužių dizainą. Nepasakysime nieko naujo, bet jaunam kūrėjui, naujam produktui reikia nueiti beprotiškai ilgą, sudėtingą kelią, kad iš to pavyktų išgyventi. Mūsų ambicijos, žinoma, didelės. Tad pagyvensime – pamatysime. O šiuo metu realybė tokia, kad turime kitus darbus. Tačiau nuo mados industrijos jie nėra nutolę šviesmečiais, gal juose tik kūrybos mažiau.

Kaip vyksta kūrybinis procesas? Vienas pasiūlo idėją, po to diskutuojate ir ją plėtojate?

Geras klausimas. Mudviejų kūrybinį procesą sunku apibūdinti. Kartais tai tarsi  totalus chaosas, lėkimas, pamirštant įkvėpti, visiška „mišrainė“. Tačiau, žinoma, pati pradžia prasideda nuo idėjos. Pradinę mintį ir idėją paprastai siūlo Darius. Jis – diplomuotas drabužių dizaineris. Na, o kas seka toliau – jau supratote.

„LostFriday“ atsirado prieš metus, sukūrėte pirmąją kolekciją, turite savo internetinį puslapį. Ar sunki buvo pradžia? 

Tiesą pasakius, tai, kas vyksta dabar, ir būtų galima pavadinti pradžia. Tik dabar pradedame materializuoti savo idėjas. Atsiranda aiški kryptis, kuria einame, ir koncepcija, kurios laikomės.

Rašote, kad siekiate keisti nusistovėjusias ribas vyriškų drabužių dizaine. Kokios tos ribos, kurias peržengiate?

Tos ribos yra pakankamai subtilus dalykas. Drabužių dizaine, jeigu į jį žiūrėti kaip į meno išraišką, ribų apskritai negali egzistuoti. Jas nustato kiekvienas kūrėjas individualiai. Mūsų atveju kuriamas produktas labiau skirtas kasdieniam nešiojimui. Tačiau ne kiekvieno vyro skoniui: asimetriškos linijos, įdomios detalės, nestandartiniai kirpimai – visa tai ir dar daugiau kaip tik ir yra tie dalykai, kuriais siekiame peržengti nusistovėjusias ribas. Tuo pačiu siekiame surasti ribą tarp individualumo ir masinio produkto. Kurdami drabužius mes norime, kad vyras, nešiodamas juos, jaustųsi išskirtiniu ir tuo pačiu neieškotų ypatingos progos dėvėti „LostFriday“ aprangą.

Ką manote apie vyriškas madas Lietuvoje? Ar tokios egzistuoja, ar vyrai, visgi, konservatyvesni ir apsiriboja paprastesniais formos ir spalvos spendimais?

Vyriškos mados Lietuvoje egzistuoja. Žinoma, pirmauja moterys ir taip visada buvo ir turi būti. Mūsų vyrai sugeba, gali, moka ir rengiasi skoningai bei gražiai. Jie tapo drąsesni, labiau pradėjo rūpintis kaip atrodo ir kaip save pateikia. Išpopuliarėjo vintage stilius,senoviniai dviračiai, aksesuarai... Per pastaruosius keletą metų šie pokyčiai akivaizdžiai matosi. 

Kokias pagrindines klaidas vaikinai dažniausiai daro savo aprangoje?

Mums labai nesinori kritikuoti, visur stengiamės laikytis principo – „kas kaip moka, tas taip šoka“. Na, bet jei jau prašote pabūti teisėjais, tai pirmoji, akivaizdžiausia, dažniausiai pasikartojanti ir esminė klaida – sandalų, šortų ir kojinių derinys. Vardinti toliau...?

O kaip dėl moteriškų drabužių? Galvojate kurti kolekcijas ir moterims?

Galbūt tuomet kiek nusižengtume savo pradinei idėjai. Juk viskas nuo to ir prasidėjo – vyrams Lietuvoje nėra pakankama drabužių pasiūla. Sutinkame, kad anksčiau galbūt to ir nereikėjo, bet dabar viskas pasikeitę. Norint turėti kažką išskirtinio, tačiau ne pernelyg radikalaus, kad nereiktų važiuoti apsipirkti į užsienį arba kreiptis į mūsų dizainerius. Tai yra nei patogu, nei prieinama kainos atžvilgius. Mes siekiame, kad visą tai būtų galima įsigyti čia, Lietuvoje. Tad bent jau kol kas liksime ties drabužių vyrams kūrimu. Tačiau  neatmetame galimybės, jog mūsų komandą galėtų papildyti ir nauji žmonės, kurių mintys ir vizijos sutaptų su mūsiškėmis, ir kurie kurtų drabužius moterims.

Koks jūsų pirkėjo tipažas (jaunas vaikinas, vaikštantis į „Play“, „Caffe De Paris“, ŠMC, klausantis geros muzikos ect...)?

Nebūtinai. Taip, tai šaunios vietos. Patys jas mėgstame, ten lankomės. Išties, jose renkasi gražūs, stilingi žmonės. Tačiau tai nėra būtinas atributas. Individualumas, kurio siekiame kaip tik yra toks, jog neprivalai priklausyti tam tikrai žmonių grupei ar subkultūrai. Neprivalai būti menininku ar šių dienų hipsteriu.

Jūsų vyršikų drabužių kolekcijoje dominuoja laisvo kritimo drabužiai: plačios kelnės, marškinai, megztiniai, tačiau tuo pačiu siūlote ir labiau klasikinę alternatyvą. Vadinasi, pirkėjas pas Jus ras ir laisvalaikiui, ir labiau oficialesnei aplinkai tinkančių drabužių?

Tikrai taip. Šiuo metu siūlomoje drabužių linijoje galima rasti nuo trikotažinių kelnių iki „slim“ stiliaus džinsų, nuo laisvai krentančių megztukų iki ilgų, griežtų linijų, trikotažinių švarkų. Vis dėl to, nedrįstume teigti, jog drabužiai skirti vienai ar kitai progai. Drabužius galima pritaikyti nepriklausomai nuo progos ar aplinkos. Viskas priklauso nuo požiūrio.

Įstrigo Jūsų drabužių netradicinio kirpimo apykaklės, užsegimai ir kišenės. Tad galima sakyti, kad kolekcijos ašis – audinių kritimas ir detalės?

Taikliai pastebėta. Šios detalės suteikia išskirtinumą drabužiams. Kartu mes „žaidžiame“ ir su pačiu audiniu, kiek neįprastu jo panaudojimu viename ar kitame modelyje. Siekiame maksimalaus komforto dėvėjime, deriname spalvas ir neįprastą audinio faktūrą. 

Kaip dėl siuvimo, kas padeda?

Su siuvimu taip pat kaip ir su mezgimu. Šį darbą atlieka šios srities profesionalai, žinoma, su akyla mūsų priežiūra. Kiekvienas kolekcijos modelis yra kelių skirtingų dydžių, tad vieniems tai atlikti tiesiog fiziškai neįmanoma. 

Kokie ateities planai? Pardavinėti kolekciją „La Boutique“ parduotuvėje ar žadate plėstis ir drabužius pardavinėti ir kitur? Galbūt ir internete?

Ateities planai – viena iš didžiausių mūsų varomųjų jėgų. Turime vizijų ir ambicijų, kurias norime bei sieksime įgyvendinti. Tačiau apie jas kalbėti garsiai dar anksti. Šiuo metu ruošiame sekančią kolekciją. Artėja šaltasis sezonas, tad norisi vaikinams pasiūlyti ką apsirengti. 

„LostFriday“ galite rasti jų interneto puslapyje arba Facebooke.

Kalbino Rasa Barčaitė



„LostFriday“ siūlo vienam Laikas.lt skaitytojui laimėti jų kurtą drabužį –  šortus. Kaip juos laimėti sužinosite Laikas.lt konkursų rubrikoje.

drabužiai, LostFriday, mada, vyriška mada

Naujausi komentarai
Ieva
2011-08-08, 22:19
Ypatingai megztiniai patinka.
nu
2011-08-06, 00:23
dėl skonio nesiginčijama. bet. jaučiu man dar šiemet tokiais rūbais per anksti rengtis.
2011-08-03, 16:04
bilekas.
Kostas
2011-08-03, 14:14
Nerealūs drabužiai, noriuu
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai