Laikas.lt

Paimta iš:
https://www.laikas.lt/lt/info/10116/dizaineris-r-kalinkinas-jei-dievas-yra-visur-kodel-jis-negali-buti-musu-reklamoje/

Data: 2012-09-12, 09:48

Dizaineris R. Kalinkinas: „Jei Dievas yra visur, kodėl jis negali būti mūsų reklamoje?“

Laikas.lt

Iki dizainerio Roberto Kalinkino kolekcijos pristatymo „Siemens” arenoje likus mažiau nei mėnesiui, spaudoje pasirodė naujoji renginio reklamos kampanija, jau sulaukusi nemažo dėmesio.

Trijų vizualų serijoje vystomą idėją daugelis netruko įvertinti religiniame kontekste. Vieniems tai buvo mados kaip kulto išraiška, kitiems – atviras „pasityčiojimas“ iš šventųjų. Agentūros „McCann Erickson Vilnius” kurta ir fotografės Redos Mickevičiūtės įgyvendinta reklama pasklido kaip virusas – patinkantis ar pykdantis, tačiau abejingų nepaliko.
 
Visos reklamos - „Laikas.lt“ skaitytojų dėmesiui:

Pats dizaineris sako, kad iki religijos menkinimo čia labai toli:
 
„Tikėjomės ir laukėme tokių reakcijų. Bet jos kyla ne iš to, kad mes „tyčiojamės“ iš religijos, o iš to, kaip perskaitomas vaizdas. Jei greitai ir paskubomis, tada vieniems juokinga, kitų reakcija - neigiama. Tačiau pati šūkio reikšmė – visai kita. Sakiniuose jėzaus ir marijos vardas naudojama kaip ištiktukai, o ne religiniai simboliai. Tokiais ištiktukais paremta sakinio struktūra yra tradicinė ir šnekamojoje kalboje organiška, natūrali - taip pat kaip „o dievai, koks oras“ arba „viešpatėliau, palaukit!

R. Kalinkinas priduria, jog jam įdomus tas žmogus, kuris nespredžia iš pirmo žvilgnio, o analizuoja tai, ką pamato, nepriima visko paviršutiniškai. Kita vertus, kas vienam yra neliečiama tema, kitam yra ironijos ir autoironijos šaltinis. Jei nėra sveikos kritikos, sveiko sarkazmo- tada išeina dogma. O dogmos varžo minties laisvę.
 
„Kai patogu, visi pasidaro labai dievobaimingi, ir seka, kad tik kas Aukščiausiojo neįžeistų. O realybė tokia, kad tie patys žmonės labai dažnai šventvagiauja paprasčiausiose situacijoje. Mes tas situacijas tiesiog sutirštinome ir sudėjome į gražų vizualą. Ir galiausiai – jei Dievas, kaip sako, yra visur, kodėl jis negali būti mūsų reklamoje?”, - šypsosi dizaineris.
 
Roberto Kalinkino kolekcijos pristatymas vyks spalio 10 dieną „Siemens” arenoje. Renginio metu dizaineris žada pristatyti daugiau nei 100 modelių trijų dalių 2013-ųjų pavasario-vasaros kolekciją, pagyvintą dainininkės Jazzu ir muzikanto Leono Somovo koncertu. Bilietus į renginį platina „Tiketa“.
© Copyright 2010 Laikas.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.