Laikas.lt
Šiandien neatsitiktinai prie pusryčių stalo „pasikviečiau” Quentino Tarantino, režisierių, kuris muzikai savo filmuose teikia itin svarbią vietą. Praeitą savaitę Lietuvos kino teatrus, vesterno pavidalu, krauju pasruvusiomis upėmis „atplaukė” Q. Tarantino naujausias šedevras – „Ištrūkęs Džango“ („Django Unchained“), tad šiandien labai norisi rytą pradėti ir su jo režisuotuose filmuose skambančia muzika. Pastaroji Tarantino kinematografijoje vaidina viena pagrindinių vaidmenų: taikliai kuria emociją, tinkamai užkabina sarkastiškąsias filmo vietas ir pan. Tikriausiai ne tik aš, peržiūrėjus jo filmą, skubu ieškoti ir garso takelio. „Ištrūkęs Džango“ – ne išimtis. Beje, šį kartą garso takelis viešumon pasirodė savaite anksčiau nei pats filmas.
Susidūrimas su Tarantino priminė ir apie ankstesnius jo filmus bei juose girdėtą muziką. Prieš 18 metų legendiniame filme „Bulvarinis skaitalas“ („Pulp Fiction“), gana kontraversiškame kino juostos momente, naujai suskambėjo 1967 metais Neilo Diamondo sukurta daina „Girl You’ll Be a Woman Soon“. „Bulvarinios skaitalo“ metais ją perdainavo alternatyvaus roko grupė „Urge Overkill“ . Taip ši daina tapo 1994-ųjų metų hitu. Neatsispyriau pagundai šiandien pusryčiauti skambant būtent šiai dainai:
Praėjus beveik dviem dešimtmečiams Tarantino muzikinis skonis dar kartą pateisino lūkesčius 2012 m. filme „Ištrūkęs Džango“. Tobuli pasirinkimai… Negalima neigti, kad vienas iš režisieriaus išskirtinių bruožų – tinkama muzika panaudota vietoje ir laiku.
Taigi, dar viena daina šiam rytui – „Who Did That To You“, atlikta dainininko Johno Legendo (prodiusuota Paulo Epwortho). Čia nuo romantiškos 1994 metų melodijos persikeliame į Tarantino vesterne skambantį, grėsme ir romantika dvelkiantį, muzikinį foną, kuris taikliai pabrėžė siužetinės linijos momentą. Johnui Legendui atiteko gana svarbus „vaidmuo“, nes būtent jo daina turėjo akcentuoti kulminaciją, atpirkimo momentą. Mano manymu, jam tai pavyko puikiai.