Draugystės turi gilesnį poveikį nei tik emocinė sąsaja. Naujausi mokslininkų tyrimai atskleidžia, kad artimi draugai ne tik galvoja panašiai, bet ir dosniškai sinchronizuoja savo smegenų veiklą. Tyrimas, kurį atliko Jia Jing grupė iš Šanchajaus tarptautinio studijų universiteto, paskelbtas „Journal of Neuroscience”. Jame atskleista, kaip stiprios draugystės gali pakeisti mūsų smegenų reakcijas ir netgi elgesį.
Artimi draugai ir smegenų veiklos sinchronizacija
Tyrimas, kuriame dalyvavo 175 žmonės ir 47 kiti savanoriai, buvo skirtas tirti, kaip draugai ir svetimi žmonės reaguoja į reklamą ir produktus. Eksperimento dalyviams buvo paprašyta įvertinti produktus ir reklamas, ir rezultatai buvo netikėti. Draugai vertino labai panašiai, tuo tarpu svetimi žmonės pateikė labai skirtingas nuomones.
Skenavus dalyvių smegenis, paaiškėjo, kad draugų smegenys sinchronizuoja savo veiklą tose smegenų srityse, kurios atsakingos už objektų suvokimą, dėmesį, atmintį, socialinį vertinimą ir apdovanojimų sistemą. Tai reiškia, kad draugai reaguoja į reklamą ir produktus beveik identiškai.

Smegenų sinchronizacija ir jos įtaka sprendimams
Tyrimo duomenys taip pat atskleidė, kad ne tik draugo nuomonė apie produktą gali nuspėti jūsų ketinimus jį pirkti, bet ir atvirkščiai. Tai rodo, kad artimos draugystės turi įtakos mūsų pasirinkimams, o tai gali būti svarbu įvairiose srityse – nuo marketingo iki elgsenos tyrimų. Draugai formuoja panašius pasaulio suvokimo ir sprendimų priėmimo būdus, nes jų smegenys tiesiog „veikia” panašiai.
Praktinis šio tyrimo pritaikymas
Šis atradimas turi svarbių pasekmių, pavyzdžiui, marketingo srityje. Žinant, kad artimos draugystės formuoja panašius požiūrius ir pasirinkimus, įmonės gali tiksliau prognozuoti, kokie produktai bus populiarūs draugų grupėse. Šios žinios taip pat padeda geriau suprasti, kaip socialiniai ryšiai gali paveikti vartotojų elgseną.
Šaltinis: ukr.media
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.