Now Reading
„Rinkis profesiją“: susirgęs aviacija (interviu su R. Kvietkausku)

„Rinkis profesiją“: susirgęs aviacija (interviu su R. Kvietkausku)

„Rinkis profesiją“: susirgęs aviacija (interviu su R. Kvietkausku)

Eglė Kirliauskaitė
Laikas.lt
Asmeninio herojaus archyvo nuotr.

„Reikėjo berniukams padangių žydrų…“, – matyt ne kartą šios dainos žodžius, atskleidus savo veiklos sritį, teko išgirsti šiandieniniam rubrikos „Rinkis profesiją“ herojui Ričardui Kvietkauskui. Dar vaikystėje susižavėjęs aviacija, vaikinas šiuo metu dirba skrydžių priežiūros koordinatoriumi (liaudyje – dispečeriu) aviakompanijoje „Avion Express“ bei kryptingai siekia piloto vardo.

Kodėl pasirinkai tokią, vadinkime, egzotišką veiklos sritį?

Aviacija domiuosi nuo tada, kai dar darželyje pamačiau labai aukštai praskrendantį lėktuvą – nuo tol, kiek save pamenu, man nebeegzistavo jokios kitos specialybės ar veiklos sritys. Pradėjau savo gyvenimą, ateitį sieti su aviacija.

Kas telpa į žodį „aviacija“? Kas tave joje taip žavi?

Aviacija yra tai, kas nepasiekiama daugeliui žmonių. Turbūt daugelis vaikystėje svajoja tapti lakūnais, tačiau… Aviacija – gera sveikata, atsakomybė, šalti nervai, patikimumas,  lankstus protas, mokėjimas dirbti komandoje ir, be abejo, žiūrėjimas į pasaulį iš 11 kilometrų aukščio (šypsosi). Kai tavo dėka pakyla lektuvas, tu jį valdai, nuo taves priklauso labai daug, jautiesi labai reikalingas ir radęs savo vietą. Tai yra darbas ir hobis viename, todėl nuo darbų niekada nepavargsti.

Sieki tapti pilotu. Koks kelias iki savarankiško piloto „titulo“?

Esu baigęs Aviacijos institutą, orlaivių pilotavimo specialybę, turiu komercinio piloto licenciją, kurią, jei nori vieną dieną atsisėsti į BOEING ar AIRBUS piloto kabiną, reikia kasmet prasitęsti. Šiuo metu tapti pilotu nėra lengva, tačiau yra dvi išeitys:

1)Sumoki tikrai nemažai pinigų ir mokaisi privačioje mokykloje. Užtrunki tris metus ir, jei išlaikai visus egzaminus bei patikrinimus, gauni Komercinio piloto licenciją. Į mokymo programą įeina 200 valandų skrydžių lėktuvu ir daug teorinės medžiagos. Jei nori skraidyti dideliais laineriais – reikia toliau mokytis ir vėl mokėti pinigus.

2)Įstoji į AGAI („Antano Gustaičio aviacijos institutas“) ir mokaisi penkis metus. Po studijų turi tą pačią komercinio piloto licenciją bei esi inžinerijos magistras.

Tai koks gi jausmas pilotuoti lėktuvą?

Šiandien esu praskraidęs apie 220 valandų. Jausmas nepakartojamas. Vienas dalykas, kai sėdi keleivio vietoje, kitas, kai pats pilotuoji, pats neši atsakomybę už visą košę, kurią prisivirsi (juokiasi).

Kokių asmeninių savybių/būdo bruožų reikia šiai profesijai? Kam rekomenduotum šias studijas/specialybę?

Pilotu tapti gali toli gražu ne bet kas. Tam, be abejo, reikia atitinkamų asmeninių savybių ir charakterio bruožų. Prieš priimant mokytis į bet kokią aviacinę įstaigą ar aviakompaniją, atliekami testai, kurių rezultatai turi būti teigiami. Be abejo, sveikata turi atitikti 1 klasę, reikia ir „raumenį kažką turėti“, būti sveikam.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Jei žmogus yra atsakingas, motyvuotas, mokantis dirbi komandoje, subrendęs, racionalaus mastymo ir drąsus – tikriausiai galės tapti pilotu. Piloto specialybę rekomenduočiau tik tikrai žinantiems, ko nori, ir pasiryžusiems įveikti visas kliūtis link savo tikslo – tai nėra pati lengviausia sritis, nors iš šalies gali atrodyti ir kitaip.

Kokia aviacijos situacija Lietuvoje?

Deja… Laukiam geresnių laikų.

Ar tai pelninga profesija?

Priklauso, kurioje šalyje, kokio tipo lėktuvu, kaip ilgai skraidai, kokias kvalifikacijas turi ir t.t. Visgi badauti tikrai neteks, pilotai gauna pakankamai.

Tiesa, jog aviacija – liga, kuria kartą susirgęs niekada nepasveiksi?

Nežinau, ar tikrai, bet aš dar nepasveikau. Pabandyk ir tu – sužinosi (šypsosi).
 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top