Now Reading
Mokyklos atveria duris kūrybingai pedagogikai

Mokyklos atveria duris kūrybingai pedagogikai

Mokyklos atveria duris kūrybingai pedagogikai

Į Lietuvos mokyklas ateina inovatyvūs švietimo metodai, praturtinantys įprastinį ugdymo procesą naujomis idėjomis, kūrybingumu, pažangia pedagogine patirtimi.

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius patvirtino konkursą laimėjusius projektus, kuriuos teikė mokyklos, nevyriausybinės organizacijos, savivaldybės, kitos įstaigos ar institucijos. Inovatyvių švietimo metodų projektams buvo skirta beveik 20 mln. Lt iš ES paramos ir Lietuvos biudžeto.

„Svarbu, kad pačios mokyklos nori naujovių, yra pasirengusios taikyti moksleiviams patrauklius ir edukaciniu požiūriu efektyvius metodus. Jos aktyviai dalyvavo rengdamos projektus, netgi susiburdamos į kelių mokyklų „komandas“, – sako viceministras Vaidas Bacys. – Kūrybiškumas mokymo procese padeda ugdyti įvairių gabumų ir poreikių vaikus, kurie savo prigimtimi yra labai skirtingi, o tėvams leidžia parinkti, jų požiūriu, tinkamiausią mokyklą s avo vaikui“.

Pasak viceministro, taikydamos inovatyvius švietimo metodus mokyklos stiprina savo savarankiškumą, į savo bendruomenę įtraukia ir tėvus – pedagoginio proceso sąjungininkus.

Įgyvendinant šiuos projektus, bus siekiama plėsti kovą su patyčiomis ir smurtu mokyklose, diegti modernias mokymosi priemones, skatinti toleranciją kitoms kultūroms, religijoms, kitoniškumui ir kt.

Pavyzdžiui, Vilniaus Ozo vidurinė mokykla, vienintelė Lietuvoje parengusi nuotolinio mokymosi kursus, dabar turės galimybę šiuos kursus papildyti naujomis virtualiomis mokytojų paskaitomis. Dalyko mokytojas surinks konkrečiai pamokai reikalingą metodinę medžiagą, aiškins užduotis, parengs paskaitoms e-pateiktis ir konspektus. Šia medžiaga galės naudotis keli šimtai nuotolinėse klasėse besimokančių mokinių, kurių didžioji dalis – „iškritusieji“ iš bendrojo lavinimo sistemos, todėl jiems reikia dirbti papildomai, atnaujinti žinias.

Finansavimą gavęs Andriaus Žebrausko improvizacijos mokyklos projektas gali būti įgyvendinamas mokyklose, miestų viešosiose erdvėse, muziejuose, mokslinėse laboratorijose. Naudojantis pasaulyje
pripažintais metodais sukurtas unikalus improvizacijos modelis, kuris padeda ugdyti skirtingo amžiaus žmonių ir bendraamžių sėkmingo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, lavina komunikaciją, padeda
pažinti ir priimti savo bei kitų autentiškumą.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Viešosios įstaigos „Nauja kvalifikacija“ parengtas projektas „Tarpkultūrinis dialogas – visuomenės ateities garantas“ atkreipia dėmesį į didėjančią mūsų visuomenės tautinę įvairovę ir skatina tarpkultūrinę švietimo plėtrą. Visuomeninės organizacijos „Gelbėkit vaikus“ projektas pristatys dr. Thomaso Gordono ugdymo modelį, kurio pagrindinė idėja – bendram darbui sutelkta mokyklos bendruomenė yra stipri atsilaikyti ir išgyvendinti žalingus reiškinius ar įpročius, tokius, kaip smurtas, agresija, konfliktai.

Iš viso konkursui buvo pateiktos 125 paraiškos, o finansuoti atrinkti 24 projektai. Dar iki 15 projektų galės gauti finansavimą, kai bus padidintas kvietimo biudžetas.

Finansavimas skiriamas pagal 2007–2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2-ojo prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top