1. “Just another love story” 2007 rež. Ole Bornedal, Danija
Vien jau kuklumu dvelkiantis pavadinimas sudomina. Siužetas nėra pažįstamas, aktoriai puikūs, yra kelios psichologinės linijos, kas jau yra gerai. Tiesa per daug filosofijos nereikėtų tikėtis, tačiau… skanu.
2. „The limits of control“ 2009 rež. Jim Jarmusch,
Teko palaukti, kol mūsų senas pažįstamas Jimas pagaliau pristatė savo naują filmą. Filmas dvelkia Jimu ir nėra iki galo suprantamas. Tačiau be galo stilingas, ritmiškas ir malonus. Patiks žmonėm su polėkiu.
.
3. „Fat girl“ (À ma soeur!) 2001 rež. Catherine Breillat
Prancūzų kino juosta apie dvi jaunas mergaites, viena iš jų – flirtuoti besimokanti paauglė gražuolė, o kita – stambi mergaitė, todėl lyg nemoatoma, jai tenka stebėtojos vaidmuo vyresniosios meilės pažinimuose. Lengvame fone šokiruojanti istorija.
4. „Let the right one in“ (Låt den rätte komma in) 2008 rež. Tomas Alfredson, Švedija
Skandinavišku minimalizmu ir ramybe dvelkiantis filmas, kuriame neramūs įvykiai. Apie paauglį, skriaudžiamą mokykloje ir mergaitę, kuri yra vampyrė. Tai filmas mėgstantiems fantastiką su saiku.
5. „Black snake moan“ 2006,rež. Craig Brewer
Neįpareigojantis, nepakankamai lengvas, kad galėtum nuobodžiauti, bet tikrai neapkraunantis. Apie bliuzo dainininką ir merginą, kamuojamą seksualinių impulsų. Kaip jiedu susidraugauja ir padeda vienas kitam atrasti ramybę.
6. „Fish tank“ 2009, rež. Andrea Arnold
Britiškas, pažįstamas, patrauklus ir tikrai gražus filmas.
7. „I love you Philli Morris“ 2009, rež. Glenn Ficarra, John Requa
Netikėtas, lengvas ir neįtikinamas. Bet jei tai vyko iš tiesų, tai tada išties geras filmas.
8. „Julia“ 2008 rež. Erick Zonca
Jei jūsų aktorių favoritų sąraše dar nėra Tildos Swinton, po šio filmo ji turėtų atsirasti. Geras filmas.
9. „Sin Nombre“ 2009 rež. Cary Fukunaga
Labai stiprus, labai geras, labai žiaurus… ir tikras.
10. „The invention of lying“ 2009 rež. Ricky Gervais, Matthew Robinson
Lengva, neįpareigojanti komedija apie tai, kaip būtų, jei melo nebūtų… Puikiai tinka vakarui su draugais ar po sunkios darbo dienos.
11. „What doesn‘t kill you“ 2008, rež. Brian Goodman
Rimtas filmas apie tai, kas nutiko seniai, apie gilias, skaudžias beprasmes pasekmes… Patiks veiksmo mėgėjams.
12. „Rear window“ 1954, rež. Alfred Joseph Hitchcock
Lengvas, stilingas ir visiškai neįpareigojantis filmas. Anksčiau filmai buvo visai kitokie… Nei geresni, nei prastesni, tiesiog visai kita rūpėjo statytojams… ir tas kelia malonumą ir nuostabą.
13. “12 angry men” 1957 rež. Sidney Lumet
Tiesiog jūs privalote žinoti šį filmą, jis dažnai minimas kituose kontekstuose, tai vien jau dėl to. O šiaip tikrai geras filmas, nors tikriausiai daugelis (ypač Holivudo gerbėjų) suabejotų tuo, nes gyvo veiksmo jame labai nedaug, kur kas daugiau pokalbių.
14. „Disgrace“ 2008 rež. Steve Jacobs
Nors prie filmo prisidėjo didelės kino asmenybės, čia ne tai svarbiausia. Filmas gali pasirodyti keistokas, jis savitas… Apie kitą kultūrą, tradicijas, moralės principus.
15. „Away from her“ 2006, rež. Sarah Polley
Labai subtilus filmas apie senyvo amžiaus mylinčius žmones ir kai vieno jų meilė netyčia lyg ir užgęsta…
16. „Dogtooth“, 2009, rež. Giorgos Lanthimos
Čia tikrai nerasite juoko, nors ir gali pasirodyti. Groteskiškas, mazochistinis vienos šeimos paveikslas. Stiprus filmas, vertingas.
17. „Somers town“ 2008, rež. Shane Meadows
Dar dar viena talentingo vaikio iš britiškos gatvės gyvenimo filmas. Turbūt jau matėte „Dead man‘s shoes“, „This is England“? Jei ne, tai „imkit“ visus juos. Stprūs, gražūs apie gyvenimą, draugystę, apie save ir mus
.
18. „Amreeka“ 2009, rež. Cherien Dabis
Apie rimtus dalykus nuotaikingai ir tikrai smagiai. Imigrantės iš visai kitos kultūros istorija Amerikoje.
19. „Samson & Delilah“ 2009, rež. Warwick Thornton
Labai gražus, nėra lengvas, kitoks. Puikiai nufilmuotas. Tikrai kitoks filmas, gal dėl to, kad per retai matome australų filmus. Bet geras.
20. „Goodbye solo“ 2008, rež. Ramin Bahrani
Šiek tiek amerikietiškas, bet iš esmės gražus filmas.