Now Reading
Žurnale „Bravissimo“: pokalbiai su V. Urmanavičiūte ir V. Noreika

Žurnale „Bravissimo“: pokalbiai su V. Urmanavičiūte ir V. Noreika

Žurnale „Bravissimo“: pokalbiai su V. Urmanavičiūte ir V. Noreika

Artėja Šv. Kalėdos, Naujieji – taigi, ir Lietuvos operos gimtadienis. Ta proga vienintelis muzikinės scenos menui skirtas žurnalas „Bravissimo“ (2010–2011 gruodis/sausis) pažeria dovanų ir „skanėstų“ savo skaitytojams.

Drauge su visa muzikine visuomene leidinys sveikina maestro Virgilijų Noreiką pelnius Nacionalinę kultūros ir meno premiją. Tiesa, kalbindami operos didžiūną dar nežinojome apie būsimą garbingą apdovanojimą, tačiau tokio mąsto scenos profesionalo mintis verta išgirsti visada (Audronė Juozauskaitė „Sėkmės paslapčių beieškant“).

Visada žurnalą puošia ir žinios apie nuostabiąją mūsų primadoną Violetą Urmanavičiūtę, šį kartą jos nuotrauka papuošė ir žurnalo viršelį. Nacionaliniam operos ir baleto teatrui sutinkant Naujuosius, Operos savaitės metu ši neeilinė dainininkė grįžta dainuoti į Tėvynę, o „Lietuvos publikai – tik patys įdomiausi kūriniai!“. Pokalbyje Violeta Urmanavičiūtė pasakoja apie šių metų kūrybinį derlių – „kaip 2009 metų vasarą ir rudenį dainavau vien tik Aidas, taip ši vasara buvo po Tristano ir Izoldos ženklu“, o pasidomėję kritikos atsiliepimais apie solistės dainuotą Izoldą, aptinkame tokią formulę: Birgit Nilson + Montserrat Caballe = Urmana!

Vos kelios savaitės praėjo po „Bravissimo“ rengto V tarptautinio operos kritikų seminaro „Nuo ‘Traviatos’ iki ‘Valkirijos’…“, skirto Operos 90-mečiui, o žurnalo skiltyje „Istorijos puslapiai“ jau puikuojasi fundamentalus seminaro dalyvio, muzikos istoriko Jono Bruverio straipsnis „Operos vaidykla: steigimo aplinkybės“. Rašoma apie menines ir politines operos steigimo prielaidas, be kita ko, nuvainikuojamas ir Kipro Petrausko kaip operos steigėjo mitas, nė kiek nenumaldant jo kaip puikaus solisto vaidmens.
Skiltyje „Pažintis“ siūlomas pokalbis su jauna, bet tarptautinės karjeros laiptais jau sparčiai kylančia operos soliste Jovita Vaškevičiūte (Laūra Karnavičiūtė „Mylimiausia Likimo globotinė“). Atskleidžiama, kas gi yra toji sumaniausia jaunos solistės agentė… Neišduodami paslapties tik pridursime, kad lemtingu tapo dalyvavimas šiuolaikinėje Peterio Eötvöso operoje „Meilė ir kiti demonai“.

Žurnale netrūksta apžvalgų: greta tradicinių „Operos dienoraščių“ kritikė Živilė Ramoškaitė rašo apie Niujorko filharmonijos orkestro ir pianisto Evgenijaus Kissino koncertus LNOBT („Du Vilniaus publiką sudrebinę koncertai“). Helmutas Šabasevičius toliau pildo „Baleto dienoraščius“. Juos šį kartą praplėtė pokalbiai su naujausios premjeros vaikams, Kareno Chačiaturiano baleto „Čipolinas“, statytojais: dirigentu Alvydu Šulčiu „Matau kompozitoriaus šypseną“ ir dailininku Valerijumi Leventaliu „Už dabartinį pastatymą jaučiuosi labai atsakingas“ (kalbina Dalia Sverdiolienė).

Žurnalo partneris – Kauno valstybinis muzikinis teatras – pristato savo naujausią baleto spektaklį „Dulkės“, kuriam hiphopo, džiazo ir klasikos intonacijų pripildytą muziką parašė… Linas Adomaitis! O šoka ne tik teatro baleto solistai, bet ir kviestiniai šokėjai, tarp kurių – pats Nerijaus Juška (Lina Stankevičiūtė „Dramatiška aistros istorija klasikos, džiazo, hiphopo ritmu…“). Šis sezonas – jubiliejinis ir Kauno muzikiniam teatrui. 70-mečio proga apie teatrą pasisako jo solistai, dirigentai, režisieriai, vadovai (Asta Mikelevičiūtė „Kauno valstybiniam muzikiniam teatrui tik 70!“).

Į žurnalo puslapius sugrįžta pasakojimai apie pasaulio teatrus – siūlome pažintį su tolimos Islandijos opera, bet niekur nedingsta ir skaitytojų pamėgta rubrika „Apie mus“. Siūlome pokalbį su LNOBT vyriausiuoju šviesų dailininku Levu Kleinu „Apie nesutramdomą teatro gyvybę“ (abu straipsnius parengė Agnė Biliūnaitė).

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Ir pagaliau – didžiausias šventinis netikėtumas melomanams! Tie, kas bent truputį „ragavo“ muzikos mokslo, galės padainuoti patys sau akompanuodami ariją „Libiamo“ („Pakelkime taurę linksmybių“) iš G. Verdi operos „Traviata“. Žurnalas „Bravissimo“ pasisako už namų muzikavimo atgaivinimą ir publikuoja adaptuotas arijos natas su itališku ir lietuvišku tekstu (Fausto Kiršos vertimas pirmajai lietuviškai „Traviatai“ 1920 m.).

Na, ir dar siūlome mados tendenciją – Opera (a la 1920-ųjų „Traviata“). Smulkiau apie tai ir ne tik – žurnale. Malonaus skaitymo!

Viršelyje – Violeta Urmanavičiūtė. Fotografė Christine Schneider. Maketas – Vaidos Bakienės.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top