Now Reading
„Bertone“ 100-metį sutiks be automobilių muziejaus (Foto)

„Bertone“ 100-metį sutiks be automobilių muziejaus (Foto)

„Bertone“ 100-metį sutiks be automobilių muziejaus (Foto)

Italijos automobilių dizaino namai „Bertone“ kolekcionieriams kasmet prie Komo ežero vykstančiame „Villa d’Este“ aukcione leido įsigyti praeityje sukurtus koncepcinius modelius, iki šiol buvusius kompanijos muziejuje.

6 geriausius „Bertone“ koncepcinius modelius buvo nuspręsta parduoti „Concorso d’Eleganza Villa d’Este“ aukcione Italijos teismo bankroto nutartimi. Šiuos 7-ojo, 8-ojo ir 9-ojo dešimtmečio modelius pavyko parduoti už daugiau nei 3 milijonus Didžiosios Britanijos svarų. Lėšos bus paskistytos dizaino namų kreditoriams, skelbia „The Telegraph“.

Tačiau kodėl vienas iš žinomiausių Italijos automobilių istorijos kūrimo, inžinerijos ir gamybos virtuozų turėjo atsisakyti „prestižinės automobilių karūnos“ – muziejaus? 

Tam įtakos turėjo per pastaruosius 2 dešimtmečius automobiliams imti taikyti griežtesni saugumo standartai. Dėl techninės pažangos reikalavimų ir suvaržymų dabar patys automobilių gamintojai stengiasi visą automobilio kūrimą pasiimti į savo rankas, tuo pačiu ir automobilio dizainą. Buvę „Bertone“ klientai – „Citroen“, „Vauxhall / Opel“ ir „Fiat“ – išplėtė kompanijos dizaino komandas ir padidino centralizuotus modelio kūrimo darbus.

 Anksčiau „Bertone“ teko parduoti dar 84 muziejuje buvusius modelius, už juos gauta apie 2 milijonai svarų. Tačiau likusius 6, šiemet tapusius aukciono preke, ji bandė išsaugoti, prašė finansinės pagalbos iš Italijos vyriausybės, tačiau nesulaukė. 

„Lamborghini Athon“ buvo pristatytas 1980 m. vykusioje Turimo automobilių parodoje, tačiau ant konvejerio taip ir nebuvo pradėtas gaminti. Atviru stogu, kampuotą modelį sukūrė Marcas Deschampsas. Šio automobilio istorija ne tokia stulbinanti kaip „Stratos“, „Marzal“ ar „Testudo“.

„Lancia HF Stratos“ – modelis, daugelio šiandienos automobilių dizainerių laikomas visų laikų geriausiu konsepciniu darbu. 1970 metais šis modelis pristatytas 52-ojoje Turino automobilių parodoje. Į šiek tiek daugiau nei 3,5 m ilgio ir vos 84 cm aukščio automobilį vairuotojai turėjo patekti per vienas priekines duris, ir pakankamai atsilošti, kad tilptų.

Koncepcinis 1967 m. laidos modelis „Lamborghini Marzal“ parduotas už 1,3 milijono Didžiosios Britanijos svarų sterlingų. Tai keturvietis automobilis su milžiniškomis stiklo durimis ir permatomu stoglangiu, leidžiančiu saloną pripildyti daug šviesos. Su ja princesė Grace ir princas Raineris pradėjo 1967 m. „Monako Grand Prix“ lenktynes. Galiausiai šis modelis virto „tikru“ modeliu „Espada“.

„Lamborghini Bravo“ – dar vienas išskirtinis modelis, pristatytas 1974 m. vykusioje Turino automobilių parodoje. Geometrinės formos apjungia automobilio priekį ir galą. Dizaineriui Gandini išties pavyko užmaskuoti stogą laikančias konstrukcijas ir sukurti išskirtines ratų arkas.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Konceptas „Chevrolet Bertone Testudo“ buvo suprojektuotas 1963 m., kai Jungtinė Karalystė buvo „pripratinta“ prie „Morris 1100“. Pats „Testudo“ sukurtas modelio „Chevrolet Corsair“ bazėje. Jis pristatytas tų metų Ženevos automobilių parodoje ir išsiskiria ne tik įmantriomis išorės detalėmis, bet ir į viršų atsidarančiomis durimis. Elegantiškas automobilis buvo sukurtas tuomet, kai Giorgetto Giugiaro dar buvo ganėtinai jaunas. Tuometinis „Bertone“ darbuotojas dar tik ruošėsi pradėti savo verslą legenda tapusiuose dizaino namuose „Italdesign“ 1968 m.. Tarp jo sukurtų teberiedančių darbų – 1974 m. laidos „VW Golf MkI“ ir 1981 m. modelis „DeLorean DMC12“.

„Lancia Sibilo“ – „Stratos“ modelio evoliucija – apie 10 centimetrų ilgesnis, bet ne toks jau „laibas“. Modelyje įspūdingai įkūnytas 8-ojo dešimtmečio pabaigos futurizmas. Ant vairo sumontuoti automobilio valdymo prietaisai, daugybė skaitmeninių užrašų. Dar viena įsimintina detalė – sėdėjimo pozicija – beveik ant grindų.

Pranešama, kad 2 automobiliai „rado prieglobstį“ Italijoje, 3 – Šveicarijoje ir 1 Artimuosiuose Rytuose. Paradoksalu, tačiau kaip tik kitąmet „Bertone“ švęs kompanijos gyvavimo šimtmetį. Tikimasi, kad dabartiniai koncepcinių modelių savininkai dalyvaus šventiniuose renginiuose.

Parengė Nerijus Drochneris

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top