Now Reading
Suasmenintas pasaulis šiuolaikinėje Japonijos fotografijoje

Suasmenintas pasaulis šiuolaikinėje Japonijos fotografijoje

Suasmenintas pasaulis šiuolaikinėje Japonijos fotografijoje

Rugsėjo 27 dieną nemažo žmonių antplūdžio susilaukė naujai pristatyta „Suasmenintas pasaulis: šiuolaikinė Japonijos fotografija“ paroda Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“.

Savo darbus dvejose salėse eksponuoja keturi Japonijos foto menininkai: Daisuke Nakashima, Shinryo Saeki, Karen Sato ir Yumiko Utsu. Tai karta, kuri užaugo po Japonijos ekonomikos sprogimo. Jaunimui buvo itin sunku rasti savo vietą, buvo kuriamos naujos taisyklės, naujas požiūris į gyvenimą. Tai atsispindi ir pačių autorių darbų įvairovėje. Smarkiai matyti, jog čia vengtina egzistuojančių taisyklių, įsigalėjusios, vyraujančios ideologijos, bandoma atsiriboti nuo čia ir dabar vykstančių įvykių. Autoriai remiasi būtent savo vidiniu pasauliu, asmeniniais išgyvenimais. Tai ir yra svarbiausia jų kūryboje.

Preciziškumas, kruopštumas, kuris taip būdingas Rytų kultūroms yra aptinkamas ir čia. Yumiko Utsu tai įkūnijo savo kompozicijoje iš daugybės mažyčių, skirtingai dailintų rėmelių, kuriuose dar mažesnės ir skirtingesnės fotografijos iš miniatiūrinių daikčiukų. Stebint šią ekspoziciją aplanko šilti ir jaukūs jausmai, kurie skverbiasi iš, būtent vidinio, suasmeninto pasaulio.

Taip pat Yumiko Utsu stebina žiūrovus savo neeiliniais siužetais su aštuonkojais. „Aštuonkojo portretas“ aštri nuoroda į šiuolaikinę fotografiją. Gana įžūlios kompozicijos, tačiau kartu ir žaismingos, kiek pašiepiančios, įtraukia į fantazijų pasaulį, kuris yra kartu ir vaikiškas. Juk kartais taip norisi žinių vedėjui uždėti žuvies galvą.

Sentimentalumui atsiduoda Karen Sato fotografijos ( “Išnaros” 2010 ). Užfiksuota kamerinė aplinka, buities daiktai pinasi su ilgesiu.

Daisuke Nakashima sustabdo plaukiančias mintis, padalija jas į atkarpas ir patalpina žiūrovo aplinkoje (“Fluorescencija” 2001 ). Darbuose vyrauja supriešinimas – kur tam tikra prasme galima įžvelgti matricą iš pasikartojančių motyvų, kitur – viena ir unikali asmenybė su savo pasauliu.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Shinryo Saeki ( “Dabartinis gyvenimas ( pasaulis, kuriame pagal budistinę japonų kultūrą gyvename iki mirties )” 2011 ) fotografijų ciklas leidžia pažvelgti į paprastą kasdienybę su labai nepaprastu pavadinimu.

Paroda apeliuoja į elementarią buitį kitu kampu. Suasmenintos smulkmenos, netikėti siužetai bei trapus paprastumas kviečia žiūrovą pavadinti savo kasdienybę kitu, neįprastu vardu (paroda veiks iki spalio 15 d.).

Marija Balinskaitė

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top