Search Results for: "šokio spektakliai"
Belgas Wimas Vandekeybusas ir jo trupė „Ultima Vez“, Danijos šokio teatras su Timu Rushtonu priešaky ir prancūzų hiphopo šokio trupė „Compagnie Malka“ – trys užsienio grandai, kuriais džiaugiasi ir didžiuojasi šiųmetis, gegužės 9–15 d. vyksiantis, tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“.
Rugsėjo 27-30 dienomis Kauno ir miesto svečių dėmesį okupuos šiuolaikinio šokio mūza – tarptautinis šokio festivalis AURA’22. Šiemet pagrindinėse miesto scenose festivalis publikai pristatys choreografus ir trupes iš Norvegijos, Prancūzijos, Izraelio, Austrijos, Portugalijos bei bendrą lietuvių ir olandų projektą.
Pilnas sales gerbėjų renkanti „Baltijos baleto grupė“ kviečia vis niūrėjančius vakarus skaidrinti savo įkvepiančiais ir užburiančiais darbais. Režisierės ir choreografės Marijos Simonos Šimulynaitės vadovaujama trupė jau lapkričio 29-ąją žiūrovams dar kartą dovanos populiarųjį „Kitą pasaulį“ pagal „Depeche Mode“ muziką.
Šis šiuolaikinio baleto spektaklis įkvėptas ne tik kultinės grupės kūrybos, bet ir japonų rašytojo Haruki Murakami romano „Negailestinga stebuklų šalis ir pasaulio galas“. Scenoje suvienyti skirtingi meno žanrai – tai etiudai, gimę iš simbolių, filosofijos, vaizdinių ir energijos kupinos muzikos. Šokėjai scenoje tampa mechaniniais organizmais, gyvenančiais šviesų, lazeriųm šviesų ir vaizdo projekcijų šalyje.
Auksiniu scenos kryžiumi už geriausią choreografiją apdovanotas Vyčio Jankausko šokio spektaklis „Budėjimai“ vėl bus rodomas Vilniuje, Menų spaustuvėje.
Spektaklio tema – dvasinio būdravimo būsena. Kaip ir kituose V. Jankausko darbuose, „Budėjimuose“ dominuoja grynojo šokio raiška, kurią choreografas papildo naujais stilistiniais bei emociniais atspalviais. Ypatingą dėmesį formai skiriantis menininkas teigia, jog „Budėjimuose“ galima įžvelgti besikartojantį tikėjimo, nusivylimo, išsižadėjimo ir sugrįžimo prie pasirinkto tikslo ciklą. Asociatyvia judesio plastika scenoje įkūnijamos žmogaus dvasinės transformacijos ir jo pastangos užčiuopti supančio pasaulio kaitą.
Jau septintą kartą šiuolaikinio meno ir muzikos gerbėjų pamėgtas festivalis „Verpetai“ kviečia į Dzūkijos sostinę Varėną. Paskutinį rudens savaitgalį, lapkričio 25-27 dienomis, Varėnos kultūros centre viešės šiuolaikinio teatro ir šokio spektakliai, eksperimentinė paroda, kino peržiūra, o festivalio kulminacija šeštadienio vakarą taps „Verpetus“ išgarsinęs alternatyvios muzikos koncertas, kuriame šiemet gros italų neo-cabaret muzikos žvaigždės „Spiritual Front“, lietuvių grupės „Vilkduja“, „Siela“, „Donis“ ir kiti originalūs atlikėjai.
„Per šešerius gyvavimo metus, festivalis „Verpetai“ tapo išskirtine Dainavos regiono tradicija. Šis renginys garsindamas nedidelį, nuoširdžių dzūkų miestelį Varėną, jau lygiuojasi su garsiąja rajono „Grybų švente“. Septintasis kartas ir tapimas šiuolaikinio meno festivaliu, yra lyg naujas atskaitos taškas „Verpetams“, – sako renginio sumanytojas, Varėnos kultūros centro direktorės pavaduotojas Marius Galinis. – Kiekvieną kartą apmąstydami festivalio programą, nesikukliname vis didesnių
ambicijų ir negailime pastangų pasikviesti įspūdingus svečius. Tad ypatingai džiaugiamės šiais metais galėdami Varėnoje pristatyti tokio aukšto lygio kūrėjus iš Lietuvos, Ispanijos ir Italijos. “
Lapkričio 25 d. (ketvirtadienį) festivalį atidarys ambicingas jaunų kūrėjų meno projektas – paroda „VAKuUMAS“, kurioje bandoma įtraukti žiūrovus į eksperimentus ir apčiuopti meno ribas. „Kur baigiasi kūryba ir prasideda menas? O gal tai tas pats?!” – klausia autoriai. Tą patį vakarą žiūrovus pakvies filmo „Atsisveikinimas (Laimingo žmogaus istorija)“ peržiūra ir pokalbis su režisieriumi ir scenarijaus autoriumi Tomu Donela.
Penktadienis – šiuolaikiniam teatrui ir šokio menui skirta diena. Programoje – net trijų teatrų – „Manantiales“ ir „Tranvia“ iš Ispanijos bei Kauno šokio teatro „Aura“ pastatytas jungtinis spektaklis „Atvirų akių panoramos“, be kita ko, skirtas tik vyresniems nei 18 metų žiūrovams. Šis gausus kolektyvas, neskelbiantis kūrėjų vardų, pateiks netikėtą pasirodymą, analizuojantį skirtingas Ispanijos ir Lietuvos situacijas, įkvėptas dviejų Niujorke apsistojusių menininkų istorijomis. Po spektaklio organizatoriai kvies žiūrovus pačius tapti šokėjais, tik jau kitokiame amplua – greit išmokstamų ir uždegančių tradicinių šokių sūkury.
Šiuolaikinio šokio judesio dirbtuvės kvies pažinti kitokį judėjimo būdą ir šeštadienio dieną. Šokio pedagogės Ievos Ginkevičiūtės vedamos dirbtuvės supažindins su šiuolaikiniame šokyje naudojama judėjimo ant žemės technika – „floor work“ – ir originaliomis improvizacijos galimybėmis.
Šeštadienio vakarą laukia paskutinis ir svarbiausias festivalio įvykis – gyvo garso koncertas. Ryškiausi šio festivalio svečiai – kultine tapusi italų grupė „Spiritual Front“ su charizmatiškuoju vokalistu Simone Salvatori. Jau pažįstami iš festivalių „Mėnuo Juodaragis“ ir „Kunigunda Lunaria“, nuoširdieji „Spiritual Front“ vėl sugrįžta į pamiltą Lietuvą, šįkart su šviežiai pasirodžiusiu albumu „Rotten Roma Casino“ ir nauja programa. Italai savo muziką vadina nihilist suicide pop ir meistriškai jungia dekadentišką neo-cabaret, mįslingą neo-folk, jausmingą italų popmuziką bei, žinoma, aistringą tango.
Kitokios muzikos klausytojai jau įsidėmėjo sunkiai nusakomo stiliaus kolektyvą „Vilkduja“, tituluojamą įdomiausia alternatyvios muzikos grupe Lietuvos žemėse, kuri taip pat užlips ant „Verpetų“ scenos. Po žaviu atradimu tapusio albumo „Vakar duona“ ryški eiliuota „Vilkdujos“ magija susikoncentravo į naują šiais metais išleistą CD „Nežinau“.
Šiemet festivalyje koncertuos ir amžinai jauna lietuviško roko grupė „Siela“, kuri, ko gero vienintelė iš alternatyvios muzikos senbuvių, per ilgus gyvavimo metus nepailsta ir nestokoja kūrybinės energijos. Šiemet „Siela“ švenčia grupės 20-metį scenoje ir stebina klausytojus kaip niekad energingais pasirodymais.
Nauju renginio atradimu pretenduoja būti Stambulo bardų dvasios įkvėptas lietuvių kolektyvas „Nefes“, savo muzikoje bandantis atkurti poetišku liūdesiu alsuojantį, sufijų mistikos dvasia dvelkiantį miesto žavesį.
Post-folkloro projektas „Donis“ festivalyje pristatys naują programą ir neseniai leidyklos „Dangus“ išleistą albumą „Kas tave šaukia…“. Koncerte skambės kompozitoriaus Donato Bielkausko subtiliai aranžuotos, jaudinančios lietuvių liaudies karinės-istorinės dainos ir jų prasmės įkvėpta autorinė kūryba. Iškilminga „Donio“ muzika žengs maršų ir valso ritmais, kuriems pritars tiek gausūs akustiniai instrumentai, tiek elektroninės variacijos. „Verpetų“ scenoje „Donis“ žiūrovus nustebins visą sudėtingai daugiasluoksnę muziką atlikdami tik gyvai – ne tik su žymia dainininke Rasa Serra, bet ir gausiu būriu kviestinių muzikantų.
Po aistringo koncerto žiūrovus iki paryčių šokdins DJ Neofolk su įtaigiu neofolk, idm ir triphop grojaraščiu bei lietuviškos muzikos perlais ginkluota DJs Smetona komanda.
Yra dalykų, kurių palaukti verta. Interviu su „Naujajame Baltijos šokyje“ pasirodžiusiu Andriumi Muloku teko laukti mėnesį. Šokėjas ir choreografas, Lietuvos publikai pristatęs prieštaringą savo darbą „Criseless“, tuoj po viešnagės gimtinėje skubėjo į jo namais tapusią Olandiją, o atsakyti į ne vieną po minėtojo performanso kilusį klausimą laiko surado tik viešėdamas Jungtinėse Amerikos valstijose. Jei teko stebėti vaikino pasirodymą, jo tikrai nepamiršote: pradžioje Andrius publikai pasirodė visiškai nuogas (neskaitant peruko bei kepuraitės), vėliau į orą mėtė nešiojamąjį kompiuterį, vaikščiojo su nematomais aukštakulniais, kalbino žiūrovus ir galiausiai viską vainikavo savotišku šokiu užrištomis akimis su vienu iš jų. Noras šokiruoti? Naujo požiūrio paieškos? Humoras? Farsas? O gal – tikrasis menas? Tokie ir panašūs klausimai turbūt kankino ne vieną, tad nusprendėme baigti šias kančias ir paklausti paties Lietuvoje dar mažai žinomo autoriaus.