Search Results for: "Amsterdamas"
Dalį žemių atsikovojusi iš jūros, suformavusi dirbtines salas kanalų pagalba, Nyderlandų karalystė pelnė Niekados šalies – „The Neverlands“ pavadinimą. Kaskart prakalbus apie Olandiją, ši valstybė sukelia tam tikras asociacijas, suformuotus stereotipus ar atgaivina prisiminimus. Liberali, laisva, legali ir viską toleruojanti šalis? Taip. O ypač sostinė Amsterdamas, kuris tarp savo išstypusių ir kreivų namų sienų, siaurų gatvelių ir tiltais išvagotų kanalų slepia daug paslapčių. Apie netvarką su taisyklėmis Amsterdame, įspūdžiais dalinsiuosi pati ir papasakosiu draugų istorijas.
Užpuolus karštiems orams, daugelis bėgimo mėgėjų įprastus miesto takelius ir gatves mielai išmaino į miško, paūpio ar jūros pakrantę. Pasak vieno iš naktinio moterų bėgimo „We Own The Night“ trenerių Vitalijaus Kozlovo, nors bėgimas paplūdimio smėliu yra labiau malonumas nei profesionali treniruotė, tačiau čia galioja įprastam bėgimui būdingos taisyklės: apšilimas, tinkama apranga bei avalynė, reikiamo kiekio skysčių vartojimas.
Merginoms visada viską daryti smagiau su draugėmis. Ne išimtis ir bėgiojimas – daug dažniau galima pamatyti kartu bėgiojančias drauges. Vis daugiau dalyvių pritraukia ir masiniai moterų bėgimai, pavyzdžiui, rugpjūtį vyksiantis naktinis moterų bėgimas „We Own The Night“. Planuojama, kad šiais metais jame dalyvaus dvigubai daugiau bėgimo entuziasčių nei pernai.
Lygiai po mėnesio Latvijos pajūryje vyksiančiame „Positivus“ festivalyje, šeštus metus iš eilės įsikurs elektroninės muzikos pažibas pristatanti „Red Bull Music Academy“ scena. Anksčiau pranešta apie atlikėjų A-Trak ir Just Blaze dalyvavimą, o šiandien jų draugijon prisijungia nemenkas būrys kitų – amerikietis Nick Hook , olandai „Full Crate & Mar“, „Rebeka“ iš Lenkijos, lietuvaitis Napo ir kt. Organizatoriai primena, kad visi pasirodymai bus įrašyti ir vėliau transliuojami internetinio „Red Bull Music Academy“ radijo dažniais.
Jau kurį laiką lietuviai atrado keliavimo džiaugsmą. Vieni mina tolimas distancijas dviračiais, kiti skrenda lėktuvais, o štai Justina ir jos draugai prieš kelis metus išbandė keliavimą traukiniais, kuris net įkvėpė merginą pradėti rašyti kelionių tinklaraštį. Pasak Justinos, keliavimas traukiniais suteikia galimybę patirtį daugybę įspūdžių, tačiau svarbiausia – išsirinkti ne tik linksmą, bet ir patikimą pakeleivį.
Jei ištirptų visi pasaulio ledynai, kurių Žemėje yra daugiau kaip 21 mln. km³, jūros lygis pakiltų 80,5 metro kardinaliai pakeisdamas planetos žemėlapį. Įvykiams susiklosčius pagal tokį scenarijų, neatpažįstamai pasikeistų ir Lietuvos vaizdas – šalis taptų pusiasaliu.
Pagaliau sulaukėme šv. Kalėdų, tačiau ar visi žinome tikrąją švenčių kilmę, ar žinome, iš kur atsirado kalėdinė eglė ir Senelis Šaltis? Pabandysime papasakoti kiek galima išsamiau viską nuo pat pradžių.
Ar žinojote, kad Kalėdų Senelio personažas atėjo iš krikščionių religijos ir pagoniškų germanų padavimų? Arba kad Islandijos vaikai gali džiaugtis dovanomis iš 13 skirtingų Kalėdų Senelių?
Olandijoje plėtros agentūra Werkmaatschappij Almere-Amsterdam užsakė tris galimybių studijas tiesioginei metro linijai tarp Amsterdamo ir augančio priemiesčio Almeros tiesti. Agentūrai buvo pateikti trys siūlymai. Artimiausiu metu bus atrinkti du tinkamiausi projektai, iš kurių pasirinktas vienas galėtų būti įgyvendintas 2025-2035 m.
Ko gero sumaniausią pasiūlymą pateikė M55 konsorciumas, kuriam vadovauja kompanija „Mott MacDonald“ kartu su „Baca Architects“. 20 kilometrų jungtį sudarytų 9 kilometrų ilgio tunelis po IJburg ir IJmeer ežerais bei 5 naujos stotys, iš kurių dvi būtų požeminės ir trys paviršinės. Linija taip pat turėtų potencialo plėstis papildomomis stotimis. Viena iš požeminių stočių būtų statoma greta planuojamo kasti kanalo, todėl galėtų sudaryti lyg šiol analogų neturinčią metropoliteno ir keleivinio vandens transporto jungtį.
Galimybių studijoje numatyta kasant tunelį gautą gruntą panaudoti dirbtinei salai supilti bei joje įrengti per 3000 gyvenamųjų būstų. Salai išskirtinumo teiktų tai, kad joje nebūtų automobilių eismo ir visas transporto funkcijas tenkintų greitojo viešojo transporto sistema. Salai numatyta vieta į šiaurę nuo kitos dirbtinės salos – Pampus. Ši 1895 m. įlankoje greta Amsterdamo supilta sala 1996 m. buvo įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Iš likusio grunto, kurio didžiąją dalį sudaro smėlis, būtų supiltos kopos ir sėkliai Pampos gyventojų rekreacijai bei gyvūnų ir augalų rūšims kurtis.
Kaip teigė „Mott MacDonald“ projektų vadovas Martijn Donders, „projektas pritraukė didelį visuomenės ir politikų dėmesį. Jis unikalus tuo, kad yra stipriai orientuotas į tokius kertinius dalykus kaip įtaką aplinkai, išpildymo paprastumą ir integraciją į urbanistinį kraštovaizdį“. „Mūsų sprendimas taip pat leidžia įgyvendinti projektą etapais“.
Naujausio Europos kelių apkrovimo tyrimo sąraše pirmasis atsidūrė Briuselis. Varšuva, Londonas bei Budapeštas taip pat dažnai gali tapti vairuotojų košmaru, tuo tarpu vairavimas Ispanijoje ar Skandinavų šalyse yra kur paprastesnis ir malonesnis.