Search Results for: "Aušra Urbanavičiūtė"

Artėjanti „Mados infekcija“ – šiaurietiška ir vyriška

Artėjanti „Mados infekcija“ – šiaurietiška ir vyriška

Tryliktasis festivalis „Mados infekcija“ įvyks kovo 22–24 dieną Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) Vilniuje. Išskirtiniai šios „Mados infekcijos“ bruožai – skandinaviško stiliaus programa „Nordic Look“ ir dalyvaujančių dizainerių dėmesys vyriškai madai.

Šį pavasarį „Mados infekcijoje“ Lietuvą atstovaus Egidijus Sidaras, Diana Paukštytė, Ramunė Strazdaitė, Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė, Kristina Kruopienytė, Lina Gudanavičiūtė, Ieva Daugirdaitė („Injekcija“), dizainerių duetas „Tribe“ („Injekcija), Laura Dailidėnienė, Jurgita Januškevičiūtė, „D.EFECT“ (Eglė Žiemytė) ir Sandra Straukaitė.

Lietuvių dizainerių gretas papildys šiuo metu užsienyje kuriančios Eglė Čekanavičiūtė ir Kristina Vikøren.

Festivalyje taip pat dalyvaus mados namai iš užsienio „Jean//Phillip“ (Danija), „Pirosmani“ (Sankt Peterburgas, Rusija), „C/Bruerberg“ (Norvegija), „Josefinstrid“ (Švedija) ir „Ivana Helsinki“ (Suomija). Prie svečių prisijungs praėjusių metų „Injekcijos“ nugalėtojas Hansas Schwarzas (Estija).

Iš viso per tris festivalio dienas bus parodyta 21 kolekcija.

Skandinaviškos estetikos invazija

Šiemet „Mados infekcija“ pirmą kartą Lietuvoje pristatys Šiaurės ministrų tarybos biuro inicijuotą programą „Nordic Look“. Ši programa siekia supažindinti su Šiaurės šalių dizainu ir inovacijomis. „Nordic Look“ projektai jau vyko Sankt Peterburge, Taline ir Rygoje. Skandinaviška estetika pasižyminčias kolekcijas pristatys į festivalį atvykstantys užsienio dizaineriai.

„Šiaurės šalių mada ir dizainas šiuo metu visame pasaulyje susilaukia itin didelio susidomėjimo. Nenuostabu, kad ir mūsų dizainerių žvilgsniai vis dažniau krypsta į Skandinaviją. „Mados infekcija“ bus gera proga pasižiūrėti, kaip lietuviška mada atrodo šiaurietiško dizaino kontekste“, – sako festivalio idėjos autorė, dizainerė Sandra Straukaitė.

Skandinavijos dizainerių kuriami drabužiai pasižymi minimalistine estetika ir itin aukšta kokybe. Šias drabužių savybes itin akcentuoja „Jean//Phillip“ mados namų dizaineris Jeanas Phillipas, kreipiantis didelį dėmesį į mažas drabužių detales. Tarsi antrindama jam, Josefin Strid iš Švedijos deklaruoja kurianti drabužius taip, kad jie būtų nešiojami kuo daugiau sezonų. Minimalistinė estetika persmelkia šių abiejų dizainerių kolekcijas nuo naudojamų medžiagų, kirpimo ir siuvimo technikos iki drabužių siluetų.

„C/Bruerberg“ dizainerę Camillą Bruerberg ir „Ivana Helsinki“ vadovę Paolą Ivaną Suhonen vienija bendra aistra mezginiams, jų santykiui su dėvėtojo kūnu. „C/Bruerberg“ stori, šviesių atspalvių, nostalgija alsuojantys drabužiai vyrams meta iššūkį pačiai vyriškumo sampratai. „Ivana Helsinki“ mezginiai moterims ir kiti dizaino gaminiai turi skambų gerbėjų ratą – jais žavisi manekenė Helena Christensen, aktorė Juliette Lewis, dainininkė Beth Ditto ir kt.

„Pirosmani“ mados namų dizainerė Jevgenija Malygina pasižymi įdomiais meniniais eksperimentais, nepaisančiais nusistovėjusių taisyklių. Tradicinį kolekcijos pristatymą ji paverčia mados performansu, o modelius – meno objektais. Tuo pačiu jos kūryboje galima užčiuopti šiaurietiško minimalizmo pėdsakus, ypač spalvų paletėje: dizainerė ketina pristatyti kolekciją, kurioje dominuoja juoda spalva.

„Vyrišką“ festivalį fiksuos „Fashion TV“

„Mados infekcijos“ organizatoriai šiemet turi ypatingą progą pasidžiaugti augančiu festivalio populiarumu. Pirmą kartą specialiai į „Mados infekciją“ atvyksta madai skirto kanalo „Fashion TV“ atstovai, kurie fiksuos visas renginio akimirkas. Į festivalio programą taip pat įtrauktas „Fashion TV“ kolekcijos „I Love Fashion“ pristatymas.

„Prieš dešimt metų su Sandra pasvajodavome apie tai, kaip būtų smagu sulaukti „Fashion TV“ dėmesio. Taip ilgai rengiame festivalį, kad šią svajonę pamiršome. Buvo labai netikėta, kai patys kanalo atstovai mus susirado ir pareiškė norą atvykti. Tai išties svarbu „Mados infekcijai“ ir visiems joje dalyvaujantiems dizaineriams, kurių darbus galės išvysti daugybė žiūrovų visame pasaulyje“, – sako „Mados infekcijos“ prodiuserė Renata Mikailionytė.

„Įdomus sutapimas yra tai, kad moterų mylimas kanalas atvyksta į „Mados infekciją“, kurią drąsiai galime vadinti vyriška. Beveik pusė kolekcijų, kurios bus parodytos šioje „Mados infekcijoje“, yra skirtos vyrams. Labai tuo džiaugiuosi, nes dabar vyriška mada yra labai inovatyvi ir konkuruojanti su moterų“, – teigia Sandra Straukaitė.

Kiti festivalio renginiai

Kovą iki „Mados infekcijos“ įvyks dar du didelio dėmesio sulaukiantys festivalio renginiai.

Kovo 10 dieną prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ įvyks vieša modelių atranka „Infekcijos kastingas“. Kaip jau tapo įprasta, jame kviečiami dalyvauti ir profesionalūs modeliai, ir žingsniavimo podiumu patirties neturintys jaunuoliai. „Infekcijos kastingas“ yra didžiausia modelių atranka Lietuvoje, kuriome dalyvauja keli šimtai modelių.

Taip pat „Panoramoje“ vykstanti „Grožio infekcija“ šiemet pirmą kartą išsiplės iki dviejų dienų renginio. Dar gausesnis „Mados infekcijos“ užkulisiuose dirbantis profesionalų būrys teiks nemokamas makiažo ir stiliaus konsultacijas, bus pristatomos „Injekcijos“ nugalėtojų kolekcijos, veiks fotografijos studija. „Grožio infekcija“ šurmuliuos kovo 16-17 d.

[Tęsinys – kitame puslapyje]

Bilietai – nuo 40 litų

Bilietus į „Mados infekciją“ platina „Bilietų pasaulis. Vienos dienos bilietai stovėti kainuoja nuo 40 iki 50 Lt, sėdėti – nuo 50 iki 90 Lt, VIP bilietai pirmose eilėse kainuoja 200 litų. Bilietus į festivalį platina „Bilietų pasaulis“.

Festivalis „Mados infekcija“ vyksta tryliktą kartą. 1999-aisiais startavęs mados renginys tapo ryškiausiu kasmetiniu mados festivaliu Lietuvoje. Nuo 2011 m. „Mados infekcija“ rengiama du kartus per metus.

Festivalį organizuoja renginių agentūra „Sick Service“ kartu su Šiuolaikiniu meno centru.

Daugiau informacijos apie festivalį: www.madosinfekcija.lt.

KOLEKCIJŲ PRISTATYMO PROGRAMA

Kovo 22 d. ketvirtadienis, 19 val.

Ieva Daugirdaitė („Injekcija“)
NORDIC LOOK: „Jean//phillip“ (Danija)
Laura Dailidėnienė 
Lina Gudanavičiūtė
Egidijus Sidaras   
Ramunė Strazdaitė
Kristina Kruopienytė

Kovo 23 d. penktadienis, 19 val.

Auša Urbanavičiūtė ir Diana Kuzmickaitė
NORDIC LOOK: „Pirosmani“ (Sankt Peterburgas)
„Tribe“ („Injekcija“)
NORDIC LOOK: „C/ Bruerberg“ (Norvegija)
Diana Paukštytė
NORDIC LOOK: Hans Schwarz (Estija, „Injekcija“)
Sandra Straukaitė

Kovo 24 d. šeštadienis, 19 val.

Eglė Čekanavičiūtė
NORDIC LOOK: „Ivana Helsinki“ (Suomija)
„Fashion TV“ kolekcija
NORDIC LOOK: Kristina Vikøren (Norvegija)
NORDIC LOOK: „Josefinstrid“ (Švedija)
Jurgita Januškevičiūtė
„D.EFECT“

Lietuvos dizainerių duetas susilažino dėl populiariausios kitų metų spalvos

Lietuvos dizainerių duetas susilažino dėl populiariausios kitų metų spalvos

Šių metų „Mados infekcijoje“ kolekciją „2012” pristačiusios dizainerės Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė tapo netikėtų lažybų dėl kitų metų populiariausios spalvos dalyvėmis.

Jei pasiteisins dizainerių dueto prognozė, kad 2012 m. spalva vartotojai išrinks oranžinę, buitinės technikos kompanija „Electrolux“ dizainerėms padovanos naujausio modelio „UltraOne“ siurblį, kurio korpusui kitąmet bus panaudota būtent tokia spalva, kaip spėja mados kūrėjos.

Šios lažybos gimė iš to, jog iki šiol „Electrolux“ metų spalvą naujoms siurblių serijoms pasirinkdavo pagal interjero, automobilių bei mados industrijose dominuojančias tendencijas bei ateities įžvalgas, tačiau šiemet nusprendė pasielgti kitaip ir leisti 2012 metų spalvą išrinkti patiems vartotojams.

Šiuo tikslu iki rugsėjo 12 d. internete eksponuojami šešių spalvų, kurios kaip prognozuojama, bus madingos 2012 m., modeliai, o vartotojai, balsuodami už juos, išrinks tą spalvą, kuri bus pasitelkta kitų metų siurblių serijos „UltraOne“ masinei gamybai. Interaktyvaus vartotojų teismo laukia romantiška rožinė, magnetizuojanti oranžinė, gelianti geltona, žadinanti žalia, azartiška akvamarino ir viliojanti violetinė spalvos.

Tuo tarpu šiemet daugiausia šansų tapti šių metų spalva-karaliene, pasak „Electrolux“ grafikos dizainerės Elisabeth Piper-Mäkitalo, turėjo šokoladinė ruda. Atsižvelgdamas į šią tendenciją, šią spalvą “Electrolux” pasirinko savo naujausiai “UltraOne” dulkių siurblių serijai.

2009 m., kuomet “UltraOne” debiutavo rinkoje, populiariausia spalva buvo vario. Prie šio siurblio trejus metus užtrukusio kūrimo dirbo įvairių sričių specialistų komanda: siurblių ir smulkių buities prietaisų dizaino direktorius, pramoninis dizaineris, akustikos inžinierius, dulkių surinkimo inžinierius bei grafinis dizaineris. Ši modelį geriausiu rinkoje pripažino net 11-oje pasaulio šalių surengti nepriklausomi vartotojų testai.

„Mados inventorizacija“ –  galimybė įsigyti dizainerio drabužį iš jo rankų

„Mados inventorizacija“ – galimybė įsigyti dizainerio drabužį iš jo rankų

Ką tik Šiuolaikinio meno centre praūžęs festivalis „Mados infekcija“ su žiūrovais dar neskuba atsisveikinti. Šeštadienį, balandžio 2 d., prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ nuo 12 iki 18 valandos vyks „Mados inventorizacija“, kurioje iš arti bus galima apžiūrėti festivalyje patikusius lietuvių dizainerių rūbus ir čia pat juos įsigyti.

„Nors lietuviai laisvėja, dažnas vis dar pripažįsta, kad kreiptis į dizainerį yra nedrąsu. Atsitinka ir taip, kad sugalvojęs įsigyti autorinį rūbą žmogus nežino, kaip rasti kūrėjo studiją. Todėl jau trečius metus iš eilės po „Mados infekcijos“ padedame abiems pusėms susitikti patogioje ir neįpareigojančioje vietoje – prekybos centre“,- sako festivalio idėjos autorė Sandra Straukaitė.

Pasak jos, renginio metu lankytojai turės unikalią progą pabendrauti tiesiogiai su mėgstamais dizaineriais, iš arti apžiūrėti ką tik ant festivalio podiumo pristatytas kolekcijas, o patikusi daiktą įsigyti už geresnę kainą nei bet kurią kitą dieną.

„Mados inventorizacijos“ laukia ir patys dizaineriai. „Jei žmogus nepažįsta dizainerio, nežino, koks jis yra, čia puiki proga susipažinti. Galbūt jis tuo metu ir nepirks nieko, bet ateis pas mane vėliau, pabendrausim asmeniškai“, – sako dizaineris Giedrius Paulauskas, po šiųmetinės „Mados infekcijos“ jau sulaukęs žiūrovų pageidavimų įsigyti jo kūrinių.

Pageidavimų įsigyti rūbus jau gavo ir kiti festivalio dizaineriai. Balandžio 2 dieną, šeštadienį, į „Mados inventorizaciją“ su savo kolekcijomis atvyks: Laura Dailidėnienė, Agnė Biskytė, Giedrius Paulauskas, Sandra Straukaitė, Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė, Egidijus Sidaras, Eglė Žiemytė, Agnė Kuzmickaitė.

Mados gerbėjų kūrėjai lauks prekybos centro „Panorama“ pirmo aukšto hole nuo 12.00 iki 18.00 valandos.

11-sios „Mados infekcijos“ faktai

Ką tik praūžusi „Mados infekcija“ vyko jau vienuoliktą kartą. Festivalį aplankė virš 3500 žmonių. Per tris dienas buvo pristatyta 21 kolekcija, ant podiumo pasirodė apie 300 modelių. Per vieną vakarą užkulisių komanda sukurdavo daugiau nei 100 makiažo variantų. Festivalio metu dirbo virš 300 darbuotojų. Į renginį buvo akredituota apie 180 žiniasklaidos atstovų. Festivalį stebėjo žiniasklaidos atstovai iš Ukrainos, Vokietijos, Latvijos, Estijos, o taip pat renginių „Riga Fashion Week“ ir „Tallin Fashion Week“ atstovai. Festivalio bare išgerta virš 1000 butelių putojančio vyno „Alita“.

1999-aisiais startavęs festivalis šiuo metu yra didžiausias mados renginys Baltijos šalyse. Festivalį organizuoja renginių agentūra „Sick Service“.

Iki šiol vieną kartą per metus vykęs festivalis su žiūrovais atsisveikino trumpesniam laikui – „Mados infekcija“ publiką „Šiuolaikinio meno centre“ džiugins jau šį rudenį, lapkričio 11, 12 dienomis.

„Mados infekcija“ skelbia talentingų dizainerių paiešką!

„Mados infekcija“ skelbia talentingų dizainerių paiešką!

Kasmet vis didesnį pagreitį įgaunanti „Mados infekcija“ šiemet siekia būti dar atviresnė naujiems talentams ir vardams, todėl pirmą kartą konkurse „Injekcija“ gali dalyvauti kūrėjai ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio šalių.

„Į tarptautinius festivalius dalyviai kviečiami asmeniškai arba turi susimokėti nemenką dalyvio mokestį, todėl pradedantiems dizaineriams „Injekcija“ yra unikalus tramplinas į profesionalų podiumą ir mados pasaulio užkulisius. „Injekcijos“ laimėtojai ne tik gauna šansą viešai parodyti savo idėjas. Gabiausiems nemokamai suteikiamos visos sąlygos sukurti efektingą ir visapusiškai profesionalų pasirodymą. Sulaukėme daug jaunų kūrėjų laiškų iš užsienio. Jie nuolat ieško naujų saviraiškos galimybių ir progų pasireikšti. Konkursas „Injekcija“ – idealus šansas stipriai pradžiai. Šiemet taip pat pirmą kartą konkurso finalas bus atviras ir publikai, į renginį bus parduodami bilietai. Gerosios jaunųjų kūrėjų bacilos rudenišką Vilnių ir apsnūdusius žmones bent trumpam užkrės kūrybiškumo karštine. Norime, kad „Injekcija“ kasmet būtų atviresnė, stipresnė, įdomesnė profesionalams ir publikai“, – apie šių metų konkurso naujoves pasakoja festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė.

TAISYKLĖS
Dizaineriai ir studentai, kurie dar nėra dalyvavę „Mados infekcijoje“ (be amžiaus cenzo), iki 2010/10/15 turi pateikti savo kolekcijos idėją, detalią kūrybinę biografiją, eskizus ir vaizdinę medžiagą. Profesionali komisija atrinks įdomiausius darbus, kurių autoriai baigiamajame „Injekcijos“ renginyje turės pristatyti po 5 pilnai įgyvendintus modelius. Iš visų finalistų bus išrinkti 3 laimėtojai.

LAIMĖTOJAI
Kompetetinga profesionalių dizainerių ir mados kritikų komisija išrinks 3 konkurso nugalėtojus. Bus vertinamas kolekcijos konceptualumas, idėjos aktualumas ir novatoriškumas, jos kontekstualumas, kūrybiškumas. Visi trys laimėtojai pelnys pakvietimą dalyvauti „Mados infekcijoje“ 2011 metų pavasarį, kur turės pristatyti ne mažesnę nei 20 modelių kolekciją.

VAISIAI
Per ketverius metus „Injekcija“ sulaukė daugiau nei 70 pradedančių dizainerių paraiškų, išrinko daugiau nei 20 laimėtojų, atrado įdomių vardų, pradėjusių savarankišką kūrybinį kelią. Diana Paukštytė, Olga Prytkova ir Ina Polotniak, Jurga Sutkutė, Eglė Žiemytė, Dainius Bendikas ir Benas Staškauskas, Dovilė Kaušakytė ir Eglė Mazecaitė, Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė, Vidmina Stasiulytė – vardai, kuriuos besidomintys lietuviškąja mada jau sužinojo. KAS ŠIEMET PAPILDYS JAUNŲJŲ TALENTŲ SĄRAŠĄ?

Naujų mados dizainerių konkursas „Injekcija“ pirmą kartą organizuojamas Lietuvoje ir Latvijoje

Naujų mados dizainerių konkursas „Injekcija“ pirmą kartą organizuojamas Lietuvoje ir Latvijoje

Festivalis „Mados infekcija“ jau aštuntą kartą ieško naujų talentų ir kviečia dizainerius dalyvauti konkurse „Injekcija“. Kaip ir kasmet, konkurso dalyviai varžosi dėl išskirtinio prizo – galimybės kartu su žymiais Lietuvos ir užsienio dizaineriais pristatyti savo kolekciją ant „Mados infekcijos“ podiumo 2015 metų pavasarį. Pirmą kartą konkurso istorijoje jis atskirai rengiamas ir Latvijoje. Kaimyninėje šalyje konkursą globoja garsus Latvijos dizaineris Bruno Birmanis.

„Injekcijos“ finale – 3D spausdintuvais sukurtos drabužių detalės

„Injekcijos“ finale – 3D spausdintuvais sukurtos drabužių detalės, QR kodai ir biologiškai užauginta oda

Šiandien Nacionalinėje dailės galerijoje vykusioje spaudos konferencijoje pristatytas jau septintus metus naujų mados talentų ieškantis konkursas „Mados injekcija“. Gruodžio 10 dieną čia pat vyksiančiame konkurso finale savo darbus pristatys 16 naujų mados pasaulio vardų, o kompetentinga komisijas nuspręs, kurie iš jų pelnys galimybę savo kolekcijas parodyti ant „Mados infekcijos“ podiumo 2014 metų pavasarį.

„Injekcija“ ieško naujų talentų

„Injekcija“ ieško naujų talentų

Festivalis „Mados infekcija“ jau septintą kartą ieško naujų talentų ir kviečia dizainerius dalyvauti konkurse „Injekcija“. Kaip ir kasmet, konkurso dalyviai varžosi dėl išskirtinio prizo – galimybės kartu su žymiais Lietuvos ir užsienio dizaineriais pristatyti savo kolekciją ant „Mados infekcijos“ podiumo 2014 metų pavasarį.

Naujai iškepti „Injekcijos“ nugalėtojai debiutuos „Mados infekcijoje“ (foto)

Naujai iškepti „Injekcijos“ nugalėtojai debiutuos „Mados infekcijoje“ (foto)

Eva Baliul, kūrybinis susivienijimas „labàdienà“, Natalija Kobernik iš Rusijos ir „Balagans“ iš Vokietijos (Tanja Schmidt ir Philipas Rudzinskis) tapo jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ nugalėtojais ir galės pristatyti savo kolekcijas kitų metų pavasarį įvyksiančioje „Mados infekcijoje“. Konkurso nugalėtojai buvo paskelbti po Nacionalinėje dailės galerijoje vykusio finalo, kuriame kolekcijas pristatė 14 dizainerių iš Lietuvos ir užsienio.

„Injekcijos“ finale – jaunųjų dizainerių interpretacijos „new etno“ tematika (foto)

„Injekcijos“ finale – jaunųjų dizainerių interpretacijos „new etno“ tematika (foto)

Lietuviški tautiniai kostiumai su fetišistinį atspalvį suteikiančiais odos elementais. Bandymas suderinti etninę Indijos kultūrą ir graffiti. Tradicinių nėrinių ir vielos bei dažyto akmens sintezė. Šiuos ir kitus jaunųjų dizainerių eksperimentus bus galima išvysti mados konkurso „Injekcija“ finale, gruodžio 12 d. sugrįžtančiame į Nacionalinę dailės galeriją.

„Mados infekcija“: ar viskas kas „gražu“ yra gražu?

„Mados infekcija“: ar viskas kas „gražu“ yra gražu?

Šiųmetinis festivalis „Mados infekcija“ kviečia diskusijai apie tai, kas yra gražu. „Per įvairių kūrybos krypčių apraiškas festivalis ieško naujos mados filosofijos. Nuo šilkinės prabangos iki subkultūrų pogrindžio – šiais metais „Mados infekcijoje“ bus visko“, – sako festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.