Search Results for: "Gintaras Rinkevičius"

G. Rinkevičius toliau vadovaus Valstybiniam simfoniniam orkestrui

G. Rinkevičius toliau vadovaus Valstybiniam simfoniniam orkestrui

Kultūros ministerijoje įvykusį konkursą Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro (LVSO) vadovo pareigoms penkerių metų kadencijai laimėjo iki šiol orkestrui vadovavęs Gintaras Rinkevičius, vienintelis kandidatavęs į šias pareigas.

Pretendentas konkurso komisijai pristatė orkestro penkerių metų perspektyvinę kūrybinės veiklos programą, kurioje, be kita ko, numatomas Lietuvos kultūros ir meno pristatymas užsienio šalims ir analogiškos srities užsienio šalių kultūros ir meno pristatymas Lietuvos visuomenei – bendri projektai ar dalyvavimas koncertinei įstaigai aktualiuose projektuose.

Nuo pat įkūrimo 1988 metais Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui vadovaujantis G. Rinkevičius (g. 1960) yra ir šio orkestro iniciatorius ir įkūrėjas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, dirbantis ir su kitų šalių orkestrais. 1996-2003 m. maestro dirbo Latvijos nacionalinės operos meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu, 2007-2009 m. ėjo pagrindinio kviestinio dirigento pareigas.

Nuo 2008 m. G. Rinkevičius yra Novosibirsko akademinio simfoninio orkestro vyriausiasis dirigentas ir meno vadovas, taip pat Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius. Studijų Sankt Peterburgo ir Maskvos P. Čaikovskio konservatorijose metais tapęs trijų tarptautinių konkursų laureatu.

Už savo kūrybinę veiklą G. Rinkevičius susilaukė ne vieno apdovanojimo. Dirbdamas Latvijoje jis buvo išrinktas Metų dirigentu (1999) bei apdovanotas Latvijos Didžiuoju muzikos prizu (1997, 2000). Savo kolekcijoje turi Lietuvos, Latvijos, Portugalijos ir Norvegijos karalystės ordinų. Lietuvoje jo pasiekimus vainikavo Nacionalinė premija, įteikta 1994 m., taip pat 2010 m. skirtas „Metų šviesuolio” apdovanojimas.

Šį mėnesį 22-ąjį sezoną baigiantis Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras išgyvena nelengvus laikus – orkestrui sumažinta valstybės dotacija nuo 5 iki 4 mln. Lt. „Suprantu, kad ekonominė situacija nėra pati geriausia, bet manau, kad yra gilesnė problema – nėra valstybinio mąstymo, perspektyvaus ir platesnio”, – yra sakęs G. Rinkevičius.

Šuolių į vandenį čempionė: „Akimirką pasijutau kaip tikroji Katia Kabanova“

Šuolių į vandenį čempionė: „Akimirką pasijutau kaip tikroji Katia Kabanova“

Netrukus penktąjį sezoną uždarysiantys bohemiečiai ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras intensyviai rengiasi paskutinei šių metų naujienai – pirmą kartą Lietuvoje statomos čekų kompozitoriaus Leošo Janačeko operos „Katia Kabanova“ premjerai.

Prieš prasidedant baigiamosioms repeticijoms kūrybinė komanda trumpam pasinėrė į vandens ir tamsos stichiją – Lietuvos vaikų ir jaunimo centro baseine buvo filmuojamas operos vaizdo klipas.

Pagrindinis vaidmuo šiuolaikinę operą pristatančiame vaizdo klipe teko daugkartinei Lietuvos moksleivių šuolių į vandenį čempionei Ligitai Malinauskaitei – mergina šokinėjo nuo aukščiausio, net 5 metrus siekiančio tramplino. Septyniolikmetei pirmą kartą tai teko daryti tamsoje – didelį baseiną apšvietė tik vienas prožektorius. Taip pat pirmąkart į vandenį ji nėrė apsirengusi – lyg pagrindinė operos herojė Ligita vilkėjo lengvo šilko suknele.

„Šokti į vandenį tamsoje buvo labai keista ir neįprasta – bent kažkurią akimirką jaučiausi kaip tikroji Katia Kabanova, šokanti į upę…“ – po tris valandas trukusio filmavimo prisipažino jaunoji šuolininkė.

Kauno St. Lozoraičio  mokyklos vienuoliktokė šuolių į vandenį treniruotes lanko nuo pirmos klasės, tačiau pirmą kartą į vandenį šoko prieš kameras.

„Man tai buvo labai atsakingas momentas, norėjau viską padaryti kuo geriausiai – nepriekaištingai išpildyti šuolį. Adrenalino kiekis kraujyje tikrai smarkiai padidėjo, bet tuo pačiu jaučiau ir didesnį malonumą, nes žinojau, kad kažkas, žiūrėdamas į mano šuolį, juo mėgausis“, – pasakojo Ligita.

Operos „Katia Kabanova“ premjera įvyks jau kitą savaitę, gegužės 21 ir 22 dienomis Vilniaus kongresų rūmuose. Tai bohemiečių kūrybinės linijos „Opera gurmanams“ šių metų dovana ištikimiems gerbėjams. Pagrindinį Katios Kabanovos vaidmenį atliks solistė Aušrinė Stundytė, pirmąkart prisijungianti prie bohemiečių. Kostiumus kuria dizaineris Juozas Statkevičius.

Kaip teigia LVSO vadovas ir dirigentas Gintaras Rinkevičius, šiuolaikinio čekų kompozitoriaus L. Janačeko muzika – kietas riešutėlis net ir patyrusiems atlikėjams bei klausytojams. Jo muzikinės kalbos turtingumas ir intensyvumas, supintas su intensyvia siužeto jėga, nustebins ne vieną muzikos mylėtoją.

Operos libretas pasakoja dramatišką meilės istoriją, kur meilė moteriai susipina su meile motinai ir anytos vaidmuo tampa lemtingas jaunos poros gyvenime. Operos kūrėjai kalba apie moralės normų ribas, kaltės jausmą ir tragiškas pasekmes mėginant iš jo išsivaduoti.

Bilietus į spektaklius platina Bilietai.lt.

Naujoje bohemiečių operoje pagrindinis vaidmuo - Volgos upei

Naujoje bohemiečių operoje pagrindinis vaidmuo – Volgos upei

„Opera gurmanams“ – taip režisierė Dalia Ibelhauptaitė pavadino būsimų bohemiečių kūrinių seriją. Ją pradės ir tuo pačių bohemiečių bei LVSO sezoną užbaigs čekų kompozitoriaus Leošo Janačeko opera „Katia Kabanova“.

Apie artėjančią premjerą su žurnalistais plaukiant laivu Nerimi šiandien kalbėjosi kostiumų dizaineris Juozas Statkevičius, LVSO vadovas Gintaras Rinkevičius, solistas Edmundas Seilius ir, žinoma, režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

„Katios Kabanovos“ pristatymui Neries upę bohemiečiai pasirinko neatsitiktinai. Kūrybinė grupė sako, kad pagrindinį vaidmenį operoje atlieka Volgos upė, kuri yra visų įvykių ir veikėjų emocinių patirčių liudininkė. Todėl plaukiant Nerimi norėta perteikti kūrinio nuotaiką.

Vieno įdomiausių XX a. kompozitorių L. Janačeko kūrinys pirmą kartą išvys Lietuvos sceną. Operos režisierė Dalia Ibelhauptaitė sako, kad tai bus minimalus pastatymas, kuriame daugiausia dėmesio bus skiriama muzikai ir vaidybai.

„Norime pristatyti XX a. operas, kurios nėra atliekamos Lietuvoje, tačiau visame pasaulyje labai gerai žinomos. Dažnai mes turim iškreiptą supratimą apie šiuolaikinę operą – kad ji neturi melodijos, siužeto ar realių personažų. Janačeko muzikinės kalbos turtingumas ir intensyvumas operoje „Katia Kabanova“ taip supintas su siužeto dramatine jėga, kad, manau, nustebins ne vieną muzikos mylėtoją“, – sako D. Ibelhauptaitė.

Jos teigimu, šįkart operos pastatyme bus mažiau vizualinių detalių. „Todėl geniali Janačeko muzika skleisis per solistų atlikimą, dramą, personažų emocijas ir Juozo Statkevičiaus kuriamus kostiumus“, – sako režisierė.

Labai sudėtingą Katios Kabanovos vaidmenį atliks solistė Aušrinė Stundytė, pirmąkart prisijungianti prie bohemiečių. Solistė dainuoja pagrindinius vaidmenis Vokietijos, Portugalijos ir kitų Europos šalių teatruose. Boriso, Katios mylimojo partiją atliks gruzinų kilmės tenoras George Oniani, dainuojantis Bonos operoje. Kitus vaidmenis atliks bohemiečių solistai: Jovita Vaškevičiūtė, neseniai dainavusi Kiolno operoje, Edmundas Seilius ir Liora Grodnikaitė, Varvaros vaidmenį atlikusi Čikagos operoje.

Anot LVSO vadovo Gintaro Rinkevičiaus, L. Janačeko operos muzika – kietas riešutėlis net ir patyrusiems atlikėjams bei klausytojams.

„Čekų kompozitoriaus muzika prikausto klausytojo dėmesį originaliomis kompozicijomis, emocingais proveržiais, nuolatiniais perėjimais į kulminaciją, kurie tobulai susijungia į vientisą kūrinio konstrukciją. Paruošti ir atlikti Janačeko muziką bus malonus iššūkis orkestrui“, – teigia G. Rinkevičius.

Operos „Katia Kabanova“ siužetas, paremtas Aleksandro Ostrovskio pjese „Audra“ ir įkvėptas paties kompozitoriaus meilės istorijos, kalba apie amžinai aktualias temas – aistros ir pareigos konfliktą, moralės normų ribas, kaltės jausmą ir tragiškas pasekmes mėginant iš jo išsivaduoti.

Opera „Katia Kabanova“ šiemet užbaigs intensyvų bohemiečių ir LVSO kūrybinį sezoną. Jo metu kūrybinė grupė pastatė P. Čaikovskio operos „Oneginas“ premjerą, įspūdingą kalėdinį koncertą „Lakštingalos sugrįžta“. Į sceną buvo grąžinti didžiausio žiūrovų dėmesio susilaukę kūriniai – Dž. Pučinio opera „Bohema“, S. Sondheimo miuziklas „Svynis Todas – demonas kirpėjas“ ir V. A. Mocarto opera „Užburtoji fleita“. Taip pat kartu su elektroninės muzikos kūrėjais rugsėjį buvo pristatyta elektroninės operos fantazija „XYZ“.

Operos „Katia Kabanova“ premjera įvyks gegužės 21 ir 22 dienomis Vilniaus kongresų rūmuose. Bilietus į spektaklius platina Bilietai.lt.

Šiuolaikiniame operos „Visos jos tokios“ pastatyme: prabanga

Šiuolaikiniame operos „Visos jos tokios“ pastatyme: prabanga, aukštoji mada ir į Lietuvą sugrįžę talentingi solistai (foto)

Pirmadienio popietę prie Vilniaus kongresų rūmų kasų susirinkusius spaudos atstovus pasitiko įsikūręs palapinių miestelis. Visur skrajojo bilietų imitacijos skrajutės, šalia Kongresų rūmų įrengtoje stovyklavietėje sklindantis ant laužo kepamų šašlykų kvapas priminė, kad kokybiško meno verta laukti iš anksto, prie bilietų pardavimo vietų įrengtose palapinių miesteliuose. Šiuo metu statomos W. A. Mozarto operos „Visos jos tokios“ režisierė Dalia Ibehauptaitė šmaikštaudama sakė, kad tai ne tik stovyklavietė laukiantiems į teatrą, tuo pačiu, tai ženklas, rodantis, kad kūrybinės komandos laukia sunki darbo savaitė prieš premjerą ir, kad, jei prireiks, jie galės apsistoti palapinėse šalia Kongresų rūmų.

Lauže sudeginę praeitį

Lauže sudeginę praeitį, „bohemiečiai“ žada nustebinti naujais darbais

„Ateina toks laikas, kai tu arba turi kažką daryti ir keistis, arba esi miręs“, – antradienį Užupyje susirinkusiems spaudos atstovams sakė viena geriausių Lietuvos operos bei teatro režisierių Dalia Ibelhauptaitė.

Bohemiečių „Užburtoji fleita“ atitenka į jaunųjų menininkų rankas

Bohemiečių „Užburtoji fleita“ atitenka į jaunųjų menininkų rankas

Balandžio mėnesį bohemiečių „Užburtoji fleita“ po trejų metų sugrįžta į Vilniaus kongresų rūmų sceną pasikeitusi. V. A. Mocarto operoje šį kartą pagrindinius vaidmenis atliks solistės Joana Gedmintaitė ir Lauryna Bendžiūnaitė, bohemiečių kompaniją papildys nauji veidai.

Bohemiečių „Onegino“ meilės kančias įkūnys didžiulė širdis (Foto)

Bohemiečių „Onegino“ meilės kančias įkūnys didžiulė širdis (Foto)

Vilniaus senamiestyje pirmadienį buvo galima pamatyti neįprastą vaizdą: jaunuolis, prisirišęs didžiulę metalinę širdį, ją sunkiai tampė gatvėmis sau iš paskos. Taip buvo filmuojamas bohemiečių ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro ruošiamą Piotro Čaikovskio operos premjerą „Oneginas“ pristatantis video klipas.

Bohemiečiai palaiko G.Rinkevičiaus orkestrą kovoje su Kultūros ministerija (Atviras laiškas)

Bohemiečiai palaiko G.Rinkevičiaus orkestrą kovoje su Kultūros ministerija (Atviras laiškas)

LVSO ir bohemiečiai teigia, kad kultūros viceministro Deivido Staponkaus požiūris, neva LVSO neturėtų užsiimti operų statymu, yra nepagrįstas, todėl jų kūrybinė veikla toliau tęsiąsi. Juos palaiko Lietuvos menininkai, savo paramą orkestro ir bohemiečių veiklai išreiškę atvirame laiške šalies valdžios institucijoms.