Search Results for: "koliažas"
Rugsėjo 6 dieną, šeštadienį, 19 valandą Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje – intriguojanti premjera. Žiūrovai turės galimybę išvysti jauno režisieriaus Povilo Makausko, Gintaro Varno mokinio, debiutinį spektaklį „Yolo“ (You only live once / Gyveni tik vieną kartą). Šis darbas įgyvendinamas bendradarbiaujant trims institucijoms – teatrui „Utopija“, Lietuvos nacionaliniam dramos teatrui bei Lietuvos muzikos ir teatro akademijai.
„Jei pogrindį smarkiai nušvies, jo nebeliks. Be to, dauguma veiklų yra nelegalios. Nebūtina pažinoti piešėjų ar jų gaujų, kad suprastum jų piešinius, istoriją ir evoliuciją. Viskas yra ant sienos, bet tam reikia akylumo ir pastabumo“, – tai priežastis, kodėl apie graffiti subkultūrą žinome nedaug, išsakyta vieno jos atstovų.
Nepriklausomybės paskelbimas Lietuvoje nulėmė naujų madų vėjus iš Vakarų, atpūtusius ir masyvią hiphopo kultūrą. Muzika, riedlentės, apdribę rūbai ir, žinoma, grafičiai – visa tai neilgai trukus apžavėjo jaunus lietuvius ir tarsi pastūmėjo save išreikšti nelegaliai ant miesto sienų purškiant dažus. Tai buvo grafičių subkultūros Lietuvoje pradžia, apie kurią papasakoti sutiko Lietuvoje žinomas buvęs grafičių scenos dalyvis, pravarde Plūgas.
Jos susipažino studijuodamos visai „nedizainerišką“ specialybę – matematiką, o pirmasis bendras projektas „į tą pusę“ – kostiumų kūrimas VU MIF roko operai (tik todėl, kad nesugalvojo, kaip kitaip prisidėti prie kūrybinio rato). Jos bandė sėdėti biure, bet joms nepatiko. Jos net buvo trumpam pasukusios skirtingais keliais, bet ilgai netvėrė. Save jos apibūdina kaip „tiksliuko-menininko-neaišku ko” derinį su mazochistiniais polinkiais. Jos – Aušra Šeduikytė ir Vaida Petrauskaitė, kurios atsikelia ir varo. Tiksliau – „augina“ labai lietuviškų, labai praktiškų ir labai patogių drabužių brand’ą „Atsikeli ir varai“. Jei dar nieko apie jas ir jų darbus negirdėjote, bėkite slėptis į krūmus arba (geriau) skaitykite šį vieną pirmųjų interviu su linksmomis bei itin darbingai nusiteikusiomis jaunomis dizainerėmis.
Kalėdos dizainerei Julijai – ramybės ir šviesos šventė: “Tai susitikimai su šeima, puošni Kūčių vakarienė, ypatingi kvapai, maistas, dovanos, linksmi žmonės ir gerumo jausmas”. “Per šventes puoštis, būtina, – kaip kitaip pajusi ypatingų dienų dvasią”, – svarsto dizainerė ir siūlo keletą šventinės aprangos idėjų.
Suaugusįjį galima atpažinti pagal tai, ar informacija jam svarbesnė už pateikimą: vaikystėje atsisakydavome skaityti knygą be paveikslėlių, šiandien gi iliustracijų mums gali ir nebūti. Kita vertus, jos veikia mus net mums nežinant: žvelgia į mus iš plakatų, žurnalų puslapių, knygų viršelių, sukeldamos estetinę euforiją, o kartais net prašydamos priglausti už simbolinę sumą. Iškalbingomis iliustracijos tampa profesionalų dėka, o šie, transliuodami idėjas per darbus dažniau pasako daigiau, nei pokalbio metu. Štai ir iliustratorės Kotrynos Žukauskaitės darbai kalba patys – už save ir už autorę.
Šių metų „Mados infekcijoje“ kolekciją „2012” pristačiusios dizainerės Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė tapo netikėtų lažybų dėl kitų metų populiariausios spalvos dalyvėmis.
Jei pasiteisins dizainerių dueto prognozė, kad 2012 m. spalva vartotojai išrinks oranžinę, buitinės technikos kompanija „Electrolux“ dizainerėms padovanos naujausio modelio „UltraOne“ siurblį, kurio korpusui kitąmet bus panaudota būtent tokia spalva, kaip spėja mados kūrėjos.
Šios lažybos gimė iš to, jog iki šiol „Electrolux“ metų spalvą naujoms siurblių serijoms pasirinkdavo pagal interjero, automobilių bei mados industrijose dominuojančias tendencijas bei ateities įžvalgas, tačiau šiemet nusprendė pasielgti kitaip ir leisti 2012 metų spalvą išrinkti patiems vartotojams.
Šiuo tikslu iki rugsėjo 12 d. internete eksponuojami šešių spalvų, kurios kaip prognozuojama, bus madingos 2012 m., modeliai, o vartotojai, balsuodami už juos, išrinks tą spalvą, kuri bus pasitelkta kitų metų siurblių serijos „UltraOne“ masinei gamybai. Interaktyvaus vartotojų teismo laukia romantiška rožinė, magnetizuojanti oranžinė, gelianti geltona, žadinanti žalia, azartiška akvamarino ir viliojanti violetinė spalvos.
Tuo tarpu šiemet daugiausia šansų tapti šių metų spalva-karaliene, pasak „Electrolux“ grafikos dizainerės Elisabeth Piper-Mäkitalo, turėjo šokoladinė ruda. Atsižvelgdamas į šią tendenciją, šią spalvą “Electrolux” pasirinko savo naujausiai “UltraOne” dulkių siurblių serijai.
2009 m., kuomet “UltraOne” debiutavo rinkoje, populiariausia spalva buvo vario. Prie šio siurblio trejus metus užtrukusio kūrimo dirbo įvairių sričių specialistų komanda: siurblių ir smulkių buities prietaisų dizaino direktorius, pramoninis dizaineris, akustikos inžinierius, dulkių surinkimo inžinierius bei grafinis dizaineris. Ši modelį geriausiu rinkoje pripažino net 11-oje pasaulio šalių surengti nepriklausomi vartotojų testai.