Search Results for: "rage against the machine"

„The Prodigy“ gegužę atvažiuoja į Lietuvą

„The Prodigy“ gegužę atvažiuoja į Lietuvą

Gegužės 25 d. Kauno “Žalgirio” arenoje savo koncertą surengs britų elektroninės šokių muzikos grupė “The Prodigy”. Kultiniai skandalistai vėl sugrįžta į Lietuvą po septynerių metų pertraukos. Kadangi koncertas Kaune taps vieninteliu grupės pasirodymu Baltijos šalyse, laukiama “The Prodigy” gerbėjų antplūdžio iš kaimyninių šalių. Pirmą kartą 2005-ųjų birželį Vilniuje koncertavusi grupė paliko neišdildomą įspūdį ne tik savo gerbėjams, bet ir koncerto rengėjams – dėl ultra galingos garso įrangos naudojimo, saugumo sumetimais buvo papildomai sutvirtintos visos salėje esančios stiklinės pertvaros…

Kolektyvą 1990 m. Esekse įkūrė Liamas Howlettas. Kartu su “Fatboy Slim”, “The Chemical Brothers” ir “Propellerheads”, “The Prodigy” vadinami bigbito, klestėjusio paskutiniame XX amžiaus dešimtmetyje, pionieriais. Grupės muzikos stilius vyravo nuo reivo, hardkoro, techno ir industrinio metalo iki elektroninio roko ir panko vėlesniame kūrybos laikotarpyje.

Per savo istoriją “The Prodigy” išleido 5 studijinius albumus ir 20 singlų, kurių beveik absoliuti dauguma tapo daug kartų platininiais ir auksiniais ne tik Europos šalyse, bet ir Kanadoje bei Australijoje. Pelnyta ir daug svarbių apdovanojimų – kasmetiniuose Britanijos pop muzikos apdovanojimuose “BRIT Awards” “The Prodigy” du kartus laimėjo “Geriausios Anglijos šokių grupės” titulą, turi tris “MTV Video Music Awards” statulėles, penkis “MTV Europe Music Awards” laimėjimus ir dvi nominacijas “Grammy” apdovanojimuose.

Pardavę daugiau kaip 25 mln. įrašų, sukūrę daugiau kaip 20 šokiruojančių vaizdo klipų, išgyvenę kūrybinių pakilimų ir nuosmukių, šiandien “The Prodigy” kaip niekada kupini energijos ir kūrybinių ambicijų. Tai patvirtina 2011 m. išleistas grupės koncertinis albumas “World’s On Fire”, užkopęs į 5-ąją vietą Didžiosios Britanijos topuose. Žadama, kad dar šiemet pasirodys ir naujas, jau šeštasis studijinis grupės albumas. Šiuo metu “The Prodigy” sudėtis išliko originali – tai Liamas Howlettas (kompozitorius, klavišiniai), Keithas Flintas (šokėjas, dainininkas) ir Maximas (MC, dainininkas). Koncerte Kaune grupės gerbėjai išgirs ne tik naujus grupės kūrinius, bet ir visus hitus, iškėlusius “The Prodigy” į elektroninės muzikos olimpą – “Breathe”, “Smack My Bitch Up”, “Firestarter”, “Voodoo People”, “Out Of Space” ir daugelį kitų.

Įdomūs faktai iš “The Prodigy” biografijos:
Grupės pavadinimas kilo nuo pirmojo Liamo Howletto sintezatoriaus “Moog Prodigy”;
Grupės simbolis – skruzdė, kuri dažnai painiojama su voru;
Keithas Flintas vaikystėje garsėjo kaip mokyklos chuliganas, o jaunystėje tapo aistringu grupės “Pink Floyd” gerbėju;
Daugelio kritikų nuomone, 1995 m. grupės pasirodymas Glastonberio festivalyje buvo pripažintas geriausiu šou žemėje;
Grupė koncertavo kartu su Moby, Davidu Bowie, “Rage Against the Machine”, “Sepultura”, “Suede”;
Albumas “The Fat Of The Land” (1997) buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą, kaip greičiausiai parduotas britų albumas;
Remiantis “GlobalGathering” festivalio organizatorių surengta apklausa, “The Prodigy” buvo pripažinta įtakingiausia Didžiosios Britanijos elektroninės muzikos grupe;
2012 m. grupė laimėjo “Geriausios visų laikų šokių muzikos grupės” titulą elektroninės muzikos kultūrai skirto žurnalo “Mixmag” rinkimuose.

Išankstinė bilietų prekyba: OMNI ID kortelių turėtojai galės įsigyti bilietus jau nuo šio pirmadienio – kovo 26d. 00:00 val.
Vieša bilietų prekyba: nuo kovo 29d. 08:00 val.
Bilietais prekiaus BILIETŲ PASAULIS

Renginio organizatorius
MEDUSA CONCERT

Atgimusios legendinės grupės: niekada nevėlu sugrįžti?

Atgimusios legendinės grupės: niekada nevėlu sugrįžti?

Per pastaruosius metus labai daug muzikinių grupių nutilo ir beveik tiek pat daug sugrįžo. Nuo rokenrolo iki pop muzikos legendų – visi sugrįžta, nes turi, ką pasakyti, arba tiesiog… Pritrūko pinigų ir pasiilgo šlovės.

Vieniems pasiseka sugrįžti ir kurti taip pat įspūdingai ir netgi dar geriau (pertrauka išeina į gera), kitiems – geriau būtų, jei neterštų kažkada gero įvaizdžio ir nebandytų dirbtinai „pritempti“ kažkada aktualios muzikos į šias dienas.

Žinoma, kaip ir visada – nepavykusių bandymų daugiau negu vykusių, tačiau šį kartą apsistokime tik ties dėmesio vertais.

„Primus“

Nors amerikiečių „Primus“ muziką sunku apibrėžti stiliumi, kažkada jie taikliai buvo pavadinti „psichodeline polka“. „Primus“ gerbėjai juos pirmiausiai pažins iš itin stiprių bosinės gitaros partijų.

2000 m. po „Antipops“ albumo turo, grupė nutilo. Nors grupės nariai kartais pasirodydavo kituose projektuose, prodiusavo kitas grupes ir panašiai.

Pailsėję primusai grįžo 2003 m. ir dabar, po 12 metų pertraukos, išleido naują albumą.

„The Specials“

Linksmieji britai „The Specials“ jau nuo 1977 m. groja dviejų tonų ska muziką. Nors jie per karjerą jau du kartus buvo paskelbę apie iširimą, visada sugrįžta su nauja jėga. Legendiniai „rude boy” vyrai scenoje iš kojų verčia negęstančia energija ir naujomis dainomis.

„AC/DC“

„AC/DC“ yra viena iš tų grupių, kurių pavadinimą yra girdėję visi, net niekada negirdėję jų dainų, o „Highway to hell“, „Hells Bells“, „Thunderstruck“ ir panašius hitus kartu traukia seneliai su anūkais. Nors oficialiai „AC/DC“ niekada nebuvo išsiskyrę, kai 8 metus (2000-2008) „AC/DC“ neleido albumų ir vos kelis kartus pasirodė scenoje, gerbėjai buvo ėmę panikuoti, kad grupės nariai paseno ir išsisėmė. Tačiau kai 2008 m. pasirodė „Black Ice“, abejonių neliko – „AC/DC“ senukai vis dar turi šarmo.

„Pixies“

Kai britai „Placebo“ 2003 m. į savo albumą įdėjo „Where is my mind“ koverį, mažai kas žinojo, kad daina iš tiesų dar 1988 m. buvo sukurta amerikiečių „Pixies“. 2003 m. netikėti skambučiai vienas kitam po 11 metų pertraukos suvedė „Pixies“ narius ir jau kitais metais jie paskelbė apie sugrįžimą.

„Rage against the machine“

„Rage against the machine“ (arba „R.A.T.M.“) buvo viena tų retų grupių, kurie nors ir pasiekusios didelio populiarumo, neparsidavė ir neišsižadėjo savo idėjų. Prieš kapitalizmą, Amerikos imperializmą kovoję muzikantai nutilo 2000 m. Po 7 metų „R.A.T.M.“ vis šen bei ten pasirodydavo. Tačiau garsiausias įvykis buvo 2009 m. „Facebook’e“, buvo paskelbta akcija, kurioje „R.A.T.M.“ daina „Killing in the name“ turėjo aplenkti kiekvienais metais Kalėdiniuose topuose pirmiaujančius realybės šou „X Factor“ dalyvius. Akcija susilaukė beveik milijono pritariančiųjų, todėl „R.A.T.M.“ surengė keletą nemokamų pasirodymų ir dėkojo gerbėjams už iniciatyvą.

„Big audio dynamite“

Legendinę pankroko grupę „The Clash“ palikęs, jos kompozitoriumi vadintas Mickas Jonesas, įkūrė naują projektą – „Big audio dynamite“ („B.A.D“). Šį kartą kiek ramesnę „alternatyvią šokių muziką“ groję britai nutilo 1997 m. Pasak Micko, po daugybės metų scenoje, jis tik nusprendė užleisti kelią jaunesniems. Šiais metais „B.A.D“ paskelbė apie sugrįžimą. Tikra tiesa – rokenrolui per senų nebūna.

„The Darkness“

Vieni iš nedaugelio pasaulyje likusių ir į pop sceną besiveržiančių glam roko grupių – „The Darkness“. Kaip ir įprasta roko grupėse, „The Darkness“ savo veiklą nutraukė 2006 m., kai vokalistas pernelyg įniko į alkoholį ir narkotikus. Tiesa, jie dar gana gėdingai bandė pasirodyti „Eurovizijos“ konkurso atrankoje.

Pailsėję vieni nuo kitų, nuo narkotikų (galbūt?), „The Darkness“ įrašinėja naują albumą. Ar jis vertas dėmesio – sužinosime jau šią žiemą.

„The Vaselines“

Škotai „The Vaselines“ labiausiai išgarsėjo, kai „Nirvana“ albume „Incesticide“ perdarė net kelias jų dainas. Deja, tada „The Vaselines“ jau buvo paskelbę apie iširimą. Pagroję kituose projektuose, „The Vaselines“ vėl susirinko 2008 m. ir jau spėjo išleisti net du albumus.

Lietuvoje taip pat yra nemažai naujam gyvenimui prisikėlusių grupių. Viena jų – „Antis“. Tik klausimas – ar Sąjūdžio metais išpopuliarėjusi, apie sovietus ir panašiai dainuojanti grupė „įsipaišo“ šiomis dienomis? Ir ar naujoji „Anties“ kūryba nėra tiesiog pagyvenusių ir išsisėmusių verslininkų hobis? Spręskite Jūs.
Žinote dar dėmesio vertų sugrįžusių grupių? Maloniai prašome pasidalinti su mumis.
Rinko Goda Raibytė

Šiauliai – unikalus miestas

Šiauliai – unikalus miestas, kuriame gimė rokas

Kai 1993-iaisiais iš Šiaulių atvažiavau studijuoti į Vilnių, susidūriau su keistoku reiškiniu, kurį būtų galima pavadinti vilniofilija. Tai kai kurių vilniečių įsitikinimas, kad jie – patys geriausi, o čia grojama geriausia muzika ir pan.
Tačiau niekas nenuneigs, kad rokas Lietuvos periferijoje – bene pats kūrybiškiausias. Žinoma, kad išvengtume susiskaldymo, turime pripažinti, jog kiekviename mieste yra daug puikių roko grupių ir muzikantų. Pabūsiu subjektyvus ir pradėsiu roko Lietuvos periferijoje apžvalgą nuo gimtojo miesto – Šiaulių.
113 000 gyventojų turintys Šiauliai – unikalus miestas, kuriame gimė rokas, alternatyvusis rokas, socialinis rokas, holistinė muzika. Tad pažvelkime, kuo Šiauliai ypatingi roku ir jam artima muzika besidominčiam žmogui:
1. Šiauliuose, o ne Kaune ar Vilniuje, gimė lietuviškas rokas. Tai nutiko 1960-ųjų kovo 8 d. Tiesa, pirmoji roko grupė tais laikais vadinosi vokaliniu instrumentaliniu ansambliu (VIA). 1959 m. Šiaulių miesto dviračių ir variklių gamyklos „Vairas“ profsąjungos iniciatyva suburtas pradėjo repetuoti estradinis ansamblis. Ir 1960 m. kovo 8 d. Tarptautinės moters dienos proga Šiaulių 5-ojoje vidurinėje mokykloje surengtas pirmasis viešas koncertas. Ši data ir yra laikoma kolektyvo įkūrimo data. Lietuvos respublikinių profesinių sąjungų tarybos sekretoriatas ir LTSR kultūros ministerijos kolegija už nuopelnus propaguojant lietuvių tarybinę estradinę muziką gamyklos klubo estradiniam ansambliui suteikė liaudies kolektyvo vardą – „Vairas“.
2.Šiaulietis Vilijus Vaišvila puikiai žinomas kaip kadaise „Dagiliukų“, vėliau – grupės „Sun City Beat“ narys, sukūręs per šimtą dainų. Jis – ir dailininkas, poetas. V. Vaišvila: „Grojome šokiuose, koncertavome, sėkmingai dalyvavome konkursuose. Repertuarą sudarė ir lietuvių liaudies aranžuotos, ir „The Beatles“, „Creedence Clearwater Revival“ dainos. 2006 metais savo muzikinę veiklą pradėjo bigbito grupė „Sun City Beat“. Idėja buvo groti 8 dešimtmečio muziką, kuriai vis dar jaučiame nostalgiją, kuri vis dar mus užveda“.
3. 1977 metais Šiaulių Pedagoginio Instituto (ŠPI) publikai debiutavo Telšiuose sukurta, bet Šiauliuose išgarsėjusi „Helmio grupė“. Grupė sukūrė daug savo dainų, kurių autorius – grupės lyderis Helimantas Stancevičius. Viena dainų vadinosi „Roko žmogus“. Koncertuose „Helmio grupė“ grodavo ilgas improvizacijas, kuriose buvo psichodelikos elementų. Grupė laikėsi hipizmo, pacifizmo idėjų, H. Stancevičius domėjosi Rytų filosofija, tapo vienu pirmųjų vaišnavų (krišnaistų) Lietuvoje. Šio muzikanto balsas – unikalus, kiek panašus į Roberto Planto („Led Zeppelin“).
4. 1987 metais Šiauliuose įkurta grupė „Utopija“, kurioje dainavo ir fleita grojo Neda Malūnavičiūtė. Tai buvo žymios muzikantės karjeros pradžia (po metų ji pradėjo džiazo vokalistės karjerą). Trombonu grojo Vytautas Pilipavičius, klavišiniais – Aurelijus Ščiuka ir Gediminas Dapkevičius (apie šį žmogų žr. toliau).
5. Holistinės muzikos pradininkas Lietuvoje Gediminas Dapkevičius kompoziciją studijavo pas maestro Giedrių Kuprevičių ir prof. Eduardą Balsį. 1981 m. G. Dapkevičius kartu su kompozitoriumi Gintaru Kizevičiumi ir dailininku Algiu Lapieniu įkūrė vieną pirmųjų Lietuvoje eksperimentinės elektroninės muzikos grupių „Solaris“. Kūrė muziką teatrui, nekomerciniams filmams, koncertavo su Lietuvos džiazo meistrais Neda Malūnavičiūte, Vytautu Pilibavičiumi, Aurelijumi Ščiuka, su grupe „Saulė ir Žuvys“.
6. Dar vienas žinomas menininkas avangardistas iš Šiaulių – Geraldas Jankauskas-Jerry. 1977 m. jis Šiauliuose įkūrė roko grupę „Pionier“. Vėliau prasidėjo dvasiniai, ezoteriniai ieškojimai. Džeris grojo grupėse „Bix“, vėliau sukūrė grupę „7B Orkestras“, „kurioje realizavosi visi regėjimai ir vizijos, kurių neišėjo įkūnyti BIX‘uose“. 1994 m. pradėjo groti grupėje „Gin‘Gas“ – smagaus džiazroko/funky kompanijoje. Apsigynęs filosofijos daktaro disertaciją, Džeris paliko Lietuvą ir apsigyveno San Franciske, pasaulio hipių sostinėje.
7. Prie stiprios Šiaulių holistinės muzikos tradicijos būtinai turime paminėti dar du žmones. Vienas jų – Raimondas Rašpoliauskas-Raymist. Jis savo kūrybą vadina „kelione aplink pasaulį“. Grota ir su grupėmis „Lygiailyja“ bei „Žuvys“. Maždaug 1996 m. pradėta kurti holistinė muzika, įrašyti keli puikūs albumai. Vėliau Raymist ėmė kurti muziką ir koncertuoti su Vytautu V. Landsbergiu. Raymist vertina tylą, meditaciją.
8. Holistų vyrų būrį Šiauliuose papildo eruditė, unikalios meninės pajautos muzikantė, dailininkė, teatro režisierė Zita Vilutytė. Menininkė yra ne tik kompozitorė, dailininkė (ji pati iliustruoja visus savo albumus), bet ir Holistinio judėjimo teatro „S“ įkūrėja ir vadovė. Daugiau nei tuziną albumų sukūrusi menininkė šio teatro koncepciją pristato taip: „Holistinio judėjimo teatras „S” dirba holistinės pedagogikos principais. Pagrindinis tikslas – ieškant gelmės savyje, kuriant savo pasaulį, jungiant ir vienijant visus pasaulio dalykus į visumą, ieškoti pusiausvyros, šviesos, naujumo, tiesos, pajutimo gelmės, t. y. kurti TEISINGĄ meną.“
9. Be abejo, kalbant apie Šiaulius, būtina paminėti grupę-fenomeną „Bix“. Oficialūs jos įsikūrimo metai visur žymimi 1987-ieji, tačiau realiai grupė susikūrė dar 1980 metais ir grojo pankroką. Grupės lyderis Saulius Urbonavičius pasakojo: „Tais gūdžiais 1980 metais atvykau į Šiaulius studijuoti į ŠPI Dailės fakultetą. Nors visi specialybės egzaminai buvo įvertinti aukščiausiais balais, lietuvių literatūros rašinys pakišo koją ir teko eiti tarnauti į tarybinę armiją. Grįžęs įstojau, bet čia jau kita istorijos dalis. O tada iš nevilties su draugeliu vakarais pradėjom muzikuoti. Jis mušė pagalves, spaudė žaislinį klavišinį instrumentą, o aš brązginau akustine gitara. Prikūrėm dainų, išėjo visas albumas. O pavadinimas „Bix“ kilo labai paprastai: cigarečių niekada neužtekdavo, tai teko „bikus“ rūkyti – nuorūkas lietuviškai. „Bix“ tai yra nuorūka. Tais laikais tai buvo pankiška, protestas ir t. t. Dainose sudėtas visas gyvenimas, nieko ten neišgalvota“.
10. Dar viena ryški Šiaulių roko muzikos figūra – Remigijus Ruokis, žinomas iš grupių „Les Stagnateurs/Stagnatai“, „Gin‘Gas“, „DaLyVis“. Tai ironijos, sarkazmo, socialinio protesto ir lengvo fankovo stiliaus meistras. „Kuo ilgiau tylėsim, tuo ilgiau mus p**“, – sako R. Ruokis, nevyniodamas žodžių į vatą. „DaLyVis“ – kieto rap metal grupė, kažkiek primenanti „Rage Against The Machine“, nebijanti dainuoti pagal Juliaus Janonio žodžius („Ar tu matei“), išrėžti, kad mes gyvename „š*d*nai puikiai“, esame tik „statistiniai duomenys“. Viena vertus, grupė kiek peržengia cinizmo ribas, kita vertus, tai būtinas grupės arsenalas – juk jie ne hipiai.
…ir taip toliau… Kadangi išsamus tyrimas, ko gero, užimtų per daug vietos, teks tik trumpai paminėti kitas roko ir jam artimų stilių įžymybes, kilusias iš Šiaulių, kuriuos muzikos žinovas Dovydas Bluvšteinas yra pavadinęs lietuviškuoju Mančesteriu. Tai Valdas Slabada, Gytis Paškevičius, Virgis Stakėnas, „Jonis“, „Crazy Crow“, „Svirplys“, „Blackout“, „Brainers“, „Colours of Bubbles“, „Da‘Žai“, „Ferum“, „Outsiders“, „Obertonas“, pankai „3-ias aukštas“, „Apatija“, „Bendradarbei“, „Didelis Dalykas“, „Elnias“, „Flagelacija“, „Prosto Marija“, metalistai „Argharus“, „Guided Violence“, „Mortuary Property“ (buv. INRI), P.O.L.L.Y. (Šiauliai/Kuršėnai), „Stranger Aeons“ (buv. „Bestija“), bardai Saulius Bareikis, Aidas Giniotis, Ieva Narkutė (Jieva), Ovidijus Jucys, folko/neofolko kūrėjai „Kitava“ ir daugelis kitų talentingų grupių bei muzikantų.
Tekstas: Mindaugo Peleckio
Nuotraukos: iš autoriaus asmeninio archyvo

M. Čiuplio iš „Makchu Pikchu“ karjera: nuo „Ąžuoliuko“ iki „Lietuvos balso“

M. Čiuplio iš „Makchu Pikchu“ karjera: nuo „Ąžuoliuko“ iki „Lietuvos balso“

Šį šeštadienį, spalio 24 d., naujoje sostinės muzikinėje erdvėje „Vienuolio Pub“ (Vienuolio g. 4) koncertuosiančios grupės „Makchu Pikchu“ vokalistas Mantvydas Čiuplys (22 m.) savo pavyzdžiu įrodinėja, kad tobulėjimui ribų nėra: daug metų „Ąžuoliuke“ dainavęs jaunuolis du sykius dalyvavo muzikiniame projekte „Lietuvos balsas“, o vėliau nusprendė tobulinti dainavimo įgūdžius Vilniaus kolegijoje. Žaviam ir talentingam jaunuoliui nei šlovė, nei gerbėjos galvos susukti nespėjo – gal todėl, kad profesinį gyvenimą stengiasi atskirti nuo asmeninio.

Koncertai neįprasčiausiose pasaulio vietose:  po vandeniu

Koncertai neįprasčiausiose pasaulio vietose: po vandeniu, ore, džiunglėse…

„The Sex Pistols” atliko savo kūrinius plaukdami valtyje priešais Parlamento rūmus tekančia Temze, „The Strokes” surengė koncerta šalia milžiniško Diplodoko griaučių gamtos istorijos muziejuje. Groti galima daug kur, tereikia fantazijos. Jūsų dėmesiui dešimt pačių keisčiausių vietų, kuriose yra skambėjusi muzika.

„P.O.D.“ koncertas Vilniuje

„P.O.D.“ koncertas Vilniuje

Paskutinis pavasario mėnuo nusimato karštas. Karščius gegužę gali lemti gamtos išdaigos, bet kalbama čia ne apie orus. Jau aišku, jog kelis to mėnesio antradienius atžymėsime mūsų agentūros organizuojamuose muzikiniuose renginiuose. Čia pristatome paskutinį iš jų: gegužės 24 d. į Vilnių atvyks saulėtosios Kalifornijos kvartetas „P.O.D.“, pasiruošęs atvežti mums ne tik taip trūkstamos šilumos, bet ir gerą porciją tarp šiuolaikinės modernios roko muzikos!

EPORDWERK: estų muzikos perspektyva Lietuvoje (Interviu)

EPORDWERK: estų muzikos perspektyva Lietuvoje (Interviu)

Švieži, novatoriški ir dėl to vilčių teikiantys estų elektrorokeriai gruodžio 16-17 dienomis koncertuos Lietuvoje. Greičiausiai avės „Vans‘us“.