Search Results for: "scanorama 2012"
Lapkričio 6-ąją startuosiantis 12-asis Europos šalių kino forumas „Scanorama“ savo žiūrovams paruošė ypatingą premjerą – ką tik Venecijos kino festivalyje pagrindiniu prizu, „Auksiniu liūtu“, apdovanotą švedų režisieriaus Roy‘aus Anderssono filmą „Balandis tupėjo ant šakos ir mąstė apie būtį“ (A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence, 2014).
Nuotaikingų filmų apie sumanius detektyvus daugelis matė ne vieną. Tačiau tikrai nedaugeliui teko susitikti su privačiu sekliu gyvai. Kaip jis atrodo? Kokius triukus naudoja savo darbe? Ką gali pasakyti apie žmogų vos tik jį pamatęs? Visa tai ir daugiau vaikai išsiaiškins šį savaitgalį „Karlsono kine“. Šeštadienio popietę 14 val. „Skalvijoje“ jų lauks ne tik intriguojantis susitikimas su sekliu, bet ir premjera – pašėlusiai linksmas ir netikėtas detektyvas visai šeimai „Nono, berniukas Zigzagiukas“ (Nono, het Zigzag Kind, rež. Vincentas Balas, 2012).
Penktadienio vakaras, plius 30. Faktas – tokiomis aplinkybėmis prie kino teatro kasų eilių tikrai nebus. Pasirinktame seanse – keturi žmonės (neskaičiuojant savęs). Visų kojos sukeltos ant priešais esančių atlošų, salėje vėsu, tetrūksta gero kino. Žinoma, einant į didžiuosius kino teatrus, ne festivalių metu, reikia savotiško nusiteikimo. Devyni iš dešimties filmų reikalauja kitų, nei įprasta, kriterijų ir, žinoma, nusiteikimo.
Prieš dvylika metų klaipėdietė Julija atvyko į Berlyną – didesnių galimybių ir laisvės miestą. Kone kasdieniais jos palydovais čia tapo narkotikai, alkoholis, prekyba savo kūnu, patiriamas smurtas… Lietuvoje Julija buvo žinoma Juroslavo vardu, tačiau jau vaikystėje su kiemo draugais vaidindavo serialo „Vergė Izaura“ (1976 m.) pagrindinę heroję. Berniukui, kiek neįprastas vaidmuo, tiesa? Po daugelio metų viename iš Berlyno viešnamių ji susipažino su tuomete savo kolege Jackie, kadaise taip pat ilgą laiką priverstą gyventi vyro, vokiečių kino ir televizijos režisieriaus, kūne. Šis susitikimas peraugo į dokumentinį filmą „Julija“, kuris kitą savaitę bus pristatytas Europos šalių kino forume „Scanorama“.
Šių metų spalio 15 – 20 dienomis Tbilisyje įvyko pirmasis tarptautinis dokumentinių filmų festivalis Gruzijoje „CinéDOC Tbilisi“. Dešimt konkursinės programos filmų žiūrėjo ir vertino Europos dokumentikos tinklo vadovas Paul Pauwels’as, daugelio dokumentinių filmų festivalių programų konsultantas Tue Sten Muller’is ir kino kritikė bei Rusijos dokumentinių filmų festivalio „Art-DOC Fest“ programos vadovė Viktorija Belopolskaja.
Pastaruoju metu specialieji ir vizualiniai efektai tapo neatsiejama kone kiekvieno filmo dalimi, nepriklausomai nuo jo biudžeto ir kilmės šalies. Ankstesniais laikais sietini su veiksmo ir fantastiniais filmais, pastaruoju metu jie tampa kiekvienos juostos palydovais.
Paskutinę pavasario dieną finišavęs vienas seniausių Europoje 53 – iasis Krokuvos filmų festivalis lietuviškam dokumentiniam filmui ,,Tėvas” skyrė net du prizus.
Tik prasidėję metai neleis nuobodžiauti gero kino mėgėjams – jau sausio 10-14 d. į „Skalvijos” bei „Pasakos“ ekranus atkeliaus vieno ryškiausių šių dienų suomių režisierių Aku Louhimies filmai. Tačiau ne tik jie – pristatyti savo kūrybos ir pabendrauti su žiūrovais atvyksta ir pats kūrėjas.
Tai yra visiškai nurautas filmas. Siurrealizmas – geriausias žodis jį apibūdinti. Jei norite filmo, kuris jums pasiūlo naują realybę, Kasparas Hauzeris jums padės;
„Laikas.lt“ tęsia kino festivalio „Scanorama“ filmų apžvalgą. Šiandien akiratyje yra „Meilė“ – filmas, už kurį austrų režisierius Michael Haneke šiemet buvo apdovanotas auksine palmės šakele. Kartu tai turbūt ir laukiamiausias šių metų „Scanoramos“ filmas – jo premjeros metu visos 580 vietų buvo užimtos. Ne be reikalo.