Search Results for: "socialinė reklama"

Kaip išspręsti pasaulinio bado problemą? Atsakymo ieško nauja socialinė reklama

Kaip išspręsti pasaulinio bado problemą? Atsakymo ieško nauja socialinė reklama

Į klausimą – kaip išspręsti pasaulinio bado problemą – vienareikšmiško atsakymo nėra, todėl socialinės reklamos „Padėkite badaujantiems“ (angl. Help End World Hunger) kūrėjai neprašo aukoti pinigų. Jie tik ragina žmones susimąstyti, pagalvoti apie kitus, kartu ieškoti atsakymų ir pagalbos būdų.

Paveikios socialinės reklamos: „Tai vyksta ne čia. Bet dabar“ (foto)

Paveikios socialinės reklamos: „Tai vyksta ne čia. Bet dabar“ (foto)

Žvelgiant į socialines reklamas, kuriose pavaizduoti badaujantis Afrikos vaikai ar karo aukos, suskausta širdį, tačiau didesnio įspūdžio jos mums nepadaro. Dažniausiai taip yra todėl, kad viskas atrodo per toli ir netikra. Aplinkui matant sveikus žaidžiančius vaikus sunku įsivaizduoti, kad kažkur vaikai ne žaidžia, o kariauja su tikrais ginklais arba yra priversti rinkti maisto trupinius nuo žemės. Todėl dauguma socialinių reklamų nėra tokios paveikios, kokios norėtų būti.

„Facebook“

„Facebook“, „Twitter“ ir kt. socialinių tinklų reklama 7-ame dešimtmetyje

Šiandien dažnai tenka pastebėti, kad šiuolaikiniai žmonės, ypatingai jaunimas, vis dažniau atsigręžia į praeitį – juos žavi retro stiliaus apdarai, daiktai, bet tuo pačiu jie negali gyventi be naujausių technologijų. Kaip tai galėtų atrodyti iš tam tikros perspektyvos galime pamatyti retro socialinių tinklų reklamose.

Teatro reklamai – marketingo specialistų kritika

Teatro reklamai – marketingo specialistų kritika

Vilniuje pasirodę vieno teatro reklamos plakatai, kuriuose vaizduojamas moters veidas ir užrašas didelėmis raidėmis „Aš žudysiu“, sukėlė prieštaringų diskusijų tarp Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) narių. Dalies jų teigimu, mokslo metų pradžios išvakarėse ši sostinės gatvėse pasirodžiusi reklama yra neetiška ir jai turėjo būti pasirinkti kiti reklamos kanalai, nepasiekiantys jautriausios visuomenės dalies – vaikų ir paauglių.

„Natūralu, kad marketingo specialistai siekia pritraukti kuo didesnį vartotojų dėmesį, tačiau dažnai tai daroma bet kokiomis priemonėmis, pamirštant elementarias etikos normas, – sako LiMA valdybos narys Rytis Buračas. – Tokia komunikacija silpnina visa tai, ką investavome į akcijas prieš smurtą, prievartą ir patyčias“. Jaunąją kartą saugome nuo žalingo reklamos poveikio, galioja nemažai apribojimų bet kokiam kenksmingam turiniui – pavyzdžiui, smurtą vaizduojanti televizijos programa žymima ženklu „N-18“. R. Buračo teigimu, neturėtume taikyti išimčių informacijai, kuri pasiekia per reklamos priemones – ypač tas, kurios skelbiamos visiems prieinamoje vietoje, ir gali žaloti vaikų bei paauglių psichologiją.

LiMA nario Giedriaus Morkūno įsitikinimu, kalbinė konstrukcija „Aš žudysiu“ yra psichologiškai labai paveiki: „Įsivaizduokite, kaip tokia reklama gali paveikti maištaujančio amžiaus jaunuolius, kurie yra pilni pykčio ant aplinkinio pasaulio?“. Marketingo specialisto nuomone, ši reklama – socialiai neatsakingo projekto pavyzdys, nes neįvertintas jos poveikis skirtingoms žmonių grupėms gali sukelti liūdnų pasekmių.

Jam antrina ir LiMA valdybos narys Saulius Kazlauskas, teigiantis, jog šokiruojantys elementai reklamoje, ypač socialinėje, gali būti naudojami, bet tai turi būti daroma itin apgalvotai ir atsakingai. „Kontraversiškas vaizdas turėtų būti panaudotas taip, kad nekeltų dviprasmiškų minčių, skatintų pozityvias nuostatas ar elgsenos formavimą. Spektaklio reklamoje būtent to ir trūksta. Joje žudymas tiesiog pateikiamas kaip norma, o normalumo įspūdį dar labiau sustiprina patrauklios, elegantiškos ir tvarkingos moters nuotrauka“.

„Vis dėlto reklama gali būti geras būdas skatinti tėvus kalbėtis su vaikais, atsakyti į jiems kylančius klausimus, – sako LiMA narė Rūta Elijošaitytė. – Jei bijosime įtraukti visuomenę į diskusijas, ji ir nepasistūmės į priekį – šie plakatai skatina pasidomėti, kodėl naudojamos būtent tokios drastiškos priemonės, ką norima pasakyti rodomais vaizdais bei žodžiais“. Anot R. Elijošaitytės, daugelis gerų, kažko pamatinio išmokančių meno kūrinių būna sukrečiantys, tragiški, juose žudoma ir mirštama, tačiau niekas nesako, kad tai yra blogai.

Didelė Lietuvos marketingo asociacijos narių dalis vieningai sutarė, kad spektaklio reklama yra išliekanti atmintyje ir kelianti diskusijas, tačiau jai reikėtų rinktis kitus komunikacijos kanalus, skirtus suaugusiems, bet ne gatves, kuriose prieš mokslo metų pradžią gausu vaikų bei paauglių.

„ADrenalinas 2011“: lietuviška reklama „nuolaidomis“ nebeserga

„ADrenalinas 2011“: lietuviška reklama „nuolaidomis“ nebeserga

Iki lietuviškos reklamos festivalio „ADrenalinas 2011“, vyksiančio š.m. rugsėjo 23 d., likus kelioms savaitėms komisijos nariai dalijasi įspūdžiais apie šių metų lietuviškos reklamos „derlių“. Iki rugsėjo 5 d. festivalio dalyviai dar gali registruoti konkursinius darbus.

„Nuolaidų“ epidemija jau praeityje

Anot reklamos specialistų, lietuviškos reklamos rinkos situacija gerėja. Lietuvos reklama persirgo „nuolaidų“ epidemiją: kaina vis rečiau akcentuojama kaip pagrindinė reklaminės kampanijos žinutė ir nedrąsiai, bet jau po truputį gręžiamasi į kūrybiškumą.

„Pastebime, jog pagerėjo mikroklimatas tiek pačiose agentūrose, tiek santykiuose su klientais. Klientai jau nebetraktuoja komunikacijos biudžetų kaip „krištolinio kiaušinio“, kurį reikia labai kruopščiai saugoti nuo kūrybinių išsišokimų ir laiko nepatikrintų, neaprašytų sprendimų“, – teigia „ADrenalinas 2011“ komisijos narys VRS WPI strateginis planuotojas Antanas Pipiras.

Amerikietiški kalneliai

A. Pipiras šiemet pastebi pokyčių ir reklamos planavime. „Dar prieš metus reklamos verslas buvo praradęs tempą: kūrybiškumas buvo itin griežtai planuojamas, numatomi nepajudinami grafikai, kada, kas ir kieno bus patvirtinta. Šiemet jau tenka pakliūti ir į „amerikietiškus kalnelius“, klientai nebe taip bijo rizikuoti, viskas daroma sparčiau, spontaniškiau. Kartais dideli tempai baigiasi nesusipratimais „eteryje“, o kartais kaip tik, atvirkščiai: gavus „išsilaisvinimą“ iš griežto valdybų tvirtinimo, agentūroms pavyksta įgyvendinti kūrybiškesnes, drąsesnes idėjas“, – pasakoja A. Pipiras.

Anot reklamos specialistų, lietuviškos reklamos kokybė sparčiai vejasi vakarietiškus standartus, o stipriausia kokybės atžvilgiu – televizijos bei spaudos reklama. „ADrenalinas 2011“ komisijos narys reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovas Rimantas Stanevičius pasakoja, kad šiais metais lietuvių darbai pastebėti ir tarptautiniame lygmenyje, publikuojami viename garsiausių reklamos žurnalų „Luerzer‘s Archive“, portale www.adsoftheworld.com. Anot R. Stanevičiaus anksčiau tokie pasiekimai būdavo labai reti, o dabar tampa kone kokybine norma.

Nauja nominacija – veiksmai socialiniuose tinkluose

Šiemet festivalyje „ADrenalinas 2011“ pristatoma nauja apdovanojimų kategorija – veiksmai socialiniuose tinkluose. Festivalio organizatoriai prognozuoja didžiulį kategorijos populiarumą, o komisijos nariai tikisi staigmenų. „Džiaugiuosi, kad atsirado tokia nominacija. Nors socialiniai tinklai ir jų efektas tikslinei auditorijai ypač mažoje šalyje dar sunkiai pamatuojami, tačiau šis komunikacijos kanalas tikrai turi stiprių privalumų. Viliuosi pamatyti darbų, kurių pats nepastebėjau ir tikiuosi, kad tokios kategorijos atsiradimas paskatins klientus kitaip žvelgti ir į ateities projektus socialiniuose tinkluose“, – pasakoja A. Pipiras.

Komisijos narys R. Stanevičius socialiniuose tinkluose pasigenda eksperimentų. „Lietuviai dažniausiai pritaiko jau išbandytas technikas ir sprendimus. Teko gerti „Coffee Inn“ nemokamos „Foursquare“ mero kavos, tačiau orkaitės su „Twitter“ dar nesujungėme ir draugų „Facebook“ už mėsainį neaukojome“, – lietuvišką santūrumą per dantį traukia R. Stanevičius.

Darbų registracija į festivalį „ADrenalinas 2011” iki rugsėjo 5 d. (pirmadienio) vyksta svetainėje www.adrenalinas2011.lt. Konkursiniai darbai turi būti sukurti ir viešai demonstruoti 2010 m. gegužės 1 d. – 2011 m. gegužės 1 d.

Bilietus į apdovanojimų renginį, vyksiantį rugsėjo 23 d. Vilniuje, Menų fabrike „Loftas“, galima įsigyti internetu www.bilietupasaulis.lt bei „Bilietų Pasaulio“ kasose.

Apie festivalį „Adrenalinas 2011“
Festivalyje „ADrenalinas” aukso, sidabro ir bronzos apdovanojimai bus įteikti kūrybingiausiems reklamų autoriams 14 nominacijų: už geriausius dizaino sprendimus, Interaktyvios reklamos sprendimus, išorinę reklamą, kūrybiškiausią žiniasklaidos panaudojimą, netradicinės reklamos sprendimus, paslaugų reklamą spaudoje, produktų reklamą spaudoje, paslaugų reklamą TV ir kine, produktų reklamą TV ir kine, radijo reklamą, reklamos kampaniją, socialinę reklamą, veiksmus socialiniuose tinkluose ir už tiesioginės rinkodaros sprendimus.

Geriausias festivalio darbas bus apdovanotas „Grand Prix” prizu, geriausias užsakovas – „Metų kliento” apdovanojimu, o agentūra – „Metų agentūros“ titulu.

Konkursui pateiktus darbus vertins kompetentinga komisija, kurios nariai penki Lietuvos ir penki užsienio šalių atstovai. Į reklamos festivalį „ADrenalinas“ išrinkti nugalėtojų atvyks: Lazlo Falvay (Y&R kūrybos direktorius, Budapeštas), Madis Ots („Vatson Wunderman“ kūrybos direktorius, Talinas), Ruslan Prochakov („Saatchi&Saatchi“ vykdantysis direktorius, Baltarusija), Mariusz Pitura (JWT kūrybos direktorius, Varšuva). Komisijos pirmininkas – Carl Le Blond („Ogilvy“ grupės vykdantysis kūrybos vadovas). Lietuviškąją komisijos dalį sudarys „Milk“ kūrybos vadovas Rimantas Stanevičius, VRS WPI strateginis planuotojas Antanas Pipiras, Not Perfect | Y&R kūrybos vadovas Marius Lukošius, „Adell Taivas Ogilvy“ tekstų kūrėjas („copywriter“) Mindaugas Juozapavičius bei „DDB Vilnius“ tekstų kūrėjas Skomantas Janonis.

„Google“ meta iššūkį „Facebook“ su nauja socialine funkcija

„Google“ meta iššūkį „Facebook“ su nauja socialine funkcija

„Google“ veržiasi į socialinių tinklų pasaulį su nauja funkcija, vadinama „+1“, kurios paskirtis labai panaši į „Facebook’o“ mygtuką „Patinka“. Skirtumas tik tas, kad „+1“ bus integruotas į didžiausios pasaulyje paieškos sistemos puslapius, praneša „Reuters“.

Video pusryčiai. Tai privers pakeisti jūsų požiūrį į moteris... (video)

Video pusryčiai. Tai privers pakeisti jūsų požiūrį į moteris… (video)

Kartais reklamos kūrėjai sugeba paliesti tikrai opias visuomenei temas. Ir nesvarbu, jog tai ne socialinė reklama prieš smurtą šeimoje ar rasizmą, o tiesiog šampūno pristatymas. Būtent taip nutiko žemiau esančios reklamos atžvilgiu, kuri siekia pakeisti žiūrovų požiūrį į moteris bei lytims taikomus dvigubus standartus. „Pantene“ moterų palaikymo kampanija stengiasi kovoti su dailiajai lyčiai nesąžiningai lipinamomis etiketėmis, kurios labai skiriasi nuo taikomų vyrams, ir kviečia jas būti stipriomis bei švytėti. Žiūrim!

Diskriminacija lietuviškose reklamose egzistuoja?

Diskriminacija lietuviškose reklamose egzistuoja?

Diskriminacija egzisuoja ne tik realiame, bet ir virtualiame pasaulyje. Diskriminacijos netiesiogiai ar užslėptai mus moko ir reklamos, kuriose išskiriamos lytys tam tikros visuomenės grupės. Apžvelgėme lietuviškas reklamas, kuriose galima pastebėti diskriminacijos ženklų.
Kas gali rinktis?

Kiek teko pastebėti, mobiliojo ryšio tiekėjas „Bitė“ labai mėgsta „vyriškas“ ir „moteriškas“ reklamas:

Reklamos epicentras yra viduriniosios klasės vyras, kuris, akivaizdžiai, labiausiai pageidaujamas reklamos užsakovų klientas, nes alternatyvios reklamos, skirtos moterims, nebuvo sukurta.

Reklama kviečia tapatintis su pagrindiniu veikėju, nepriklausomai nuo kliento lyties. Kitaip tariant, visos moterys, jei jos nori rinktis, o rinktis gali tik vyrai, vadinasi, nori būti kaip vyrai, turi naudotis „Bitės“ ryšiu. Tam sustiprinti netgi panaudojama kiaušialąstės ir spermatozoido „dvikova“, nors ištikrųjų mokslininkai yra įrodę, kad renkasi ne spermatozoidas, o – kiaušialąstė. Apie kitus reprodukuojamus moters vaizdinius: arba apsirengusi bibliotekoje, arba graži baseine.

Dar viena „Bitės“ reklama, kurioje lyčių vaidmenys paskirstyti tendencingai:

Ko reikia anytai?

„Gala“ taip pat mėgsta pašiurpinti reklamomis, ir šių Kalėdų proga parengė išties neblogų, liaudyje sklandančių stereotipinių anekdotų rinkinį:

GALA+ZEBRA Kaledinė kampanija from SpilledMilk on Vimeo.
Skirtingi pasauliai…

Kiek senesnė mobiliojo ryšio tiekėjo „Omnitel“ reklama apie šeimą, kurios narių skirtingumas nusakomas pagal du požiūrius: amžių ir lytį.

Kalbant apie pomėgius, į dešimtuką labiausiai pataikė „Viasat“, kurie dargi skatina savotišką lygybę, nes yra variantas ir moterims:

Kuo nekorektiškiau – tuo geriau?

Labai keista, kad ši reklama nesusilaukė jokio griežtesnio vertinimo ar dėmesio. Reklamos pabaigoje, kai savininkiškai apkabinama „mano“ ir ištariama: „visi gaus nemokamų paslaugų“, kyla klausimas, ar tikrai reklamuojamas mobilusis ryšys.

Smurtą Lietuvoje patiria kas trečia moteris, tačiau, vėlgi, šviesių plaukų atstoves galima sprogdinti už neteisingą atsakymą, juk ji pati kalta, kad nežino.

„Išsipildymo akcijos” nors ir veikia dėl kilnaus tikslo, tačiau kai kurie jų vaizdo įrašai stebina. Pvz., viename jų aiškinama, kad gerus darbus sunku suprasti („Šie vaikai sveiki… Tik iš pirmo žvilgsnio.“ „Išsipildymo akcija 2010 m.”). Naujausiame video klausiama, kuris iš vaikas iš vaikų namų suaugęs bus žvaigždė ar didysis talentas ir sūloma keisti požiūrį. Kokį požiūrį? Ar tik šia reklama jis neformuojamas?

Socialinė reklama – kas tai?

Lietuvos viešojoje erdvėje ne itin dažnas reiškinys yra socialinės reklamos, bet ir tos, kurios pasirodo, dažniausiai vertintinos dviprasmiškai, kad ir ši apie kelių gaidelį:

Nustatyta, kad greitį dažniausiai mirtinai viršija vairuotojai vyrai, o apie 30 vyrų gyvenimo metus ženkliai padidėja jų mirštamumas. Nors iš vienos pusės pašiepiamas „drąsus, išdidus kalnų erelis“, tačiau, pasirodo, neatidžius vairuotojus turėtų labiausiai gąsdinti ne šviesiaplaukės gyvybė, o tai, kad jie taps kalėjimų gaideliais.

O kokias lietuviškas reklamas Jūs pavadintumėte diskriminuojančiomis?

PETA apkaltino žaidimų herojų „SuperMario“ meškėnų kankinimu

PETA apkaltino žaidimų herojų „SuperMario“ meškėnų kankinimu

Norite tikėtikite, norite ne, tačiau vienas populiariausių žaidimų pasaulyje „Mario“ susilaukė gyvūnų teises saugančios organizacijos PETA pasipiktinimo.

Kontraversiškais skandalais garsėjanti gyvūnų teisių organizacija šįkart į kovą stojo su žaidimo leidėjais. Nepasitenkinimą sukėlė Mario „Tanooki“ kostiumas. Norint, kad žaidimo herojus sustiprėtų, žaidėjas gali pasirinkti Tanooki kostiumą, taip jis turi galimybę sukti uodegą ir sklandyti ore.

„Tanooki galbūt tik „kostiumas“ žaidime „Mario“, tačiau realiame gyvenime tanooki yra meškėniniai šunys, kuriems gyviems nudiriamas kailis“, – rašoma PETA pranešime.

Pirmą kartą „Tanooki” kostiumas pasirodė žaidime „Super Mario Bros 3“ ir nuo tada jis tapo viena populiariausia ir mėgiamiausia Mario stiprinimo priemone. Greičiausiai organizacija PETA nėra Mario gerbėja.

Grupės atstovu teigimu, dėvėdamas „Tanooki“ kostiumą Mario siunčia visuomenei pranešimą, kad kailinių dėvėjimas yra normalus reiškinys.

Filmuotos medžiagos silpnų nervų žmonėms rekomenduojama nežiūrėti

PETA organizacija visame pasaulyje garsėja itin išradingais ir kartais protu nesuvokiamais plakatais bei socialine reklama – šis kartas nebuvo išimtis. Visuomenei pristatytas žaidimas, pavadintas „Mario kills Tanooki“.

Šiame paprastame „flash“ žaidime žaidėjai valdo veikėją Mario su Tanooki kostiumu, o jį vaikosi piktas, nuluptas tanooki.

„Nintendo“ kol kas pateikto PETA skundo nekomentavo. Žiniasklaidoje pasirodė pajuokiantys pranešimai, ar fonos ir flauros mylėtojai neužsipuls Mario, kad šis mindo gėles.

Video pusryčiai. Vaikai viską mato

Video pusryčiai. Vaikai viską mato, vaikai viską girdi

Laikas.lt trečiadienio video pusryčiams siūlo išties gerą socialinę reklamą, kuri puikiai parodo, kad vaikų auginimas – atsakingas procesas. Atsakingas, nes vaikai nejučiomis kopijuoja tėvų elgesį, o tai suaugusieji ne visada suvokia ir vėliau klausia: iš kur mano vaikas toks? Kodėl jis keikiasi? Kodėl manęs neklauso? Galbūt priežaščių ieškoti labai toli nereikia – užtenka pamatyti save.