Now Reading
Ar krizė paskatino žiniasklaidą „taškytis“ purvais?

Ar krizė paskatino žiniasklaidą „taškytis“ purvais?

Ar krizė paskatino žiniasklaidą „taškytis“ purvais?

Krizės metu žiniasklaidos priemonės linkusios „taškytis“ purvais, rodo stebėsenos ir komunikacijos žiniasklaidoje analizės sprendimus teikiančios bendrovės „Mediaskopas“ tyrimas.

Bendrovė ištyrė, kaip keitėsi žiniasklaidoje publikuojamos informacijos pobūdis apie aktyviausiai komunikavusius verslo sektorius 2006 – 2010 metais. Atlikta analizė parodė, kad komercinių bankų ir mobiliųjų operatorių sektoriuose 2009 m. išties fiksuojamas ryškus neigiamų paminėjimų šuolis, tačiau draudimo sektoriui „puolimo“ pavyko išvengti.

Spaudoje, internete, radijuje ir televizijoje per pastarąjį penkmetį teigiamų pranešimų srautas žiniasklaidoje tolygiai mažėjo. 2009 metais, lyginant su 2006 m., teigiamų paminėjimų srautas analizuojamuose sektoriuose sumenko:  bankų rinkoje – 54,6%, mobiliojo ryšio operatorių – 12,3%, draudimo – 65,0%. Ši tendencija ypač ryški bankų sektoriaus paminėjimuose.

„Didžiausias neigiamų pranešimų srauto šuolis išryškėja 2009 metais komercinių bankų bei mobiliųjų operatorių komunikacijoje. Bankų sektoriuje neigiamų paminėjimų skaičius 2009, lyginant su 2006, išaugo 131,6%, o mobiliųjų operatorių – 71,2%. Lietuvos žiniasklaidoje mirgėjo kaltinimai bankams dėl neapdairiai dalintų paskolų, informuota apie bankų patirtus nuostolius, augantį nemokių klientų (tiek privačių, tiek verslo) skaičių, atleidžiamus darbuotojus, sumažintus reitingus. Mobiliųjų operatorių įvaizdis kentėjo dėl paviešintos informacijos apie skirtas nuobaudas už klaidinančias reklamas, nepalankias pokalbių planų sąlygas, konfliktus su gyventojais dėl bazinių antenų iškėlimo ir kt.“, – teigia Akvilė Katilienė, UAB „Mediaskopas“ Analizės skyriaus vadovė.

Ne gyvybės draudimo bendrovių komunikacijai krizė didesnės įtakos neturėjo – didžiausias nepalankių pranešimų skaičius užfiksuotas 2006 metais, kai tuo tarpu 2009 m. negatyvių paminėjimų skaičius sumažėjo 57,8%. Ne gyvybės draudimo bendrovių pranešimuose 2009 metais išsiskyrė vos kelios neigiamų naujienų grupės – pačių bendrovių darbuotojų sukčiavimas, grobstant valstybės paramą arba siekiant gauti nepriklausančias draudimo išmokas.

Pasak A. Katilienės, mobiliojo ryšio operatorių bei draudimo bendrovių teigiamų paminėjimų skaičiaus mažėjimą galima susieti su užsakytų straipsnių skaičiaus kritimu. 2006 – 2007 m. mobiliojo ryšio operatorių užsakytų straipsnių skaičius siekė beveik 1,5 tūkst., tuo tarpu 2008 – 2009 metais jis sumažėjo maždaug iki tūkstančio, o 2010 m. – iki 700 užsakytų pranešimų per metus.

UAB „Mediaskopas“ paprašė komunikacijos eksperto pakomentuoti atlikto tyrimo rezultatus. Pasak Artūro Jonkaus, ryšių su visuomene „Publicum“ direktoriaus, krizės laikotarpiu daugiausiai žiniasklaidos dėmesio susilaukia verslo šakos, kurios labiausiai įtakoja gyvybinius žmonių ar verslo interesus. Todėl nenuostabu, kad finansų sektorius buvo vienas iš labiausiai komentuojamų žiniasklaidoje. Nepaisant didelio kiekio negatyvios informacijos apie bankus krizės metu, šis sektorius, kaip rodo pasitikėjimo verslu tyrimai, sugebėjo išsaugoti ir atstatyti pasitikėjimą į prieš krizinį lygį.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

„Tai rodo, jog bankų sektorius sugebėjo krizės laikotarpiu suvienyti komunikacijos pajėgas ir pakankamai efektyviai komunikuoti siekdami išsaugoti pasitikėjimą ne tik atskirais bankais, bet visu sektoriumi“, – teigia A. Jonkus.

„Bankų ir telekomunikacijų bendrovėms 2009 m. buvo sunkiausi metai. 2010 m. jau matome atsigavimą – neigiamų paminėjimų srautas bankų sektoriuje krito 40,0%, mobiliųjų operatorių – 43,4%. Jei 2011 metais ir toliau matysime neigiamos informacijos srauto mažėjimą, tuomet kritimą laikysime tendencija ir galėsime tvirtai konstatuoti, kad pavojus, ypač bankų įvaizdžiui – jau praeityje“, – sako A. Katilienė.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt