Now Reading
„Facebook“: kas tiesa, o kas melas?

„Facebook“: kas tiesa, o kas melas?

„Facebook“: kas tiesa

Pastarieji „Facebook“ skandalai labai pakenkė kompanijos įvaizdžiui. Socialiniame tinkle, kuriame 720 mln. vartotojų gali laisvai dalintis mintimis, įtūžusių žmonių sukurtos istorijos sklinda žaibišku greičiu.

To pasekoje, atsirado galybė, neva, teisingų mitų apie „Facebook“. Turbūt net patys pasimetėte, kas tiesa, o kas melas. Šiame straipsnyje rasite 5 populiariausius teiginius apie „Facebook“ ir sužinosite, kurie iš jų yra tiesa.

„Facebook“ netrukus bus apmokestintas

Turbūt pats seniausias „Facebook“ mitas, bet, deja, niekaip netylantis. Netgi tada, kai patys „Facebook“ atstovai viešai neigia tokius gandus.

Kiekvieną kartą, kai tik kas nors juokais (?) ant savo sienos parašo apie „Facebook“ apmokestinimą (kartais net parašo „tikslią datą“), atsiranda tūkstančiai tikinčių (jie tiesiog nepastebi, kad pagrindiniame prisijungimo puslapyje yra parašyta, kad „Facebook“ VISADA bus nemokamas). Kiti net sukuria grupes „Aš nemokėsiu“ ir panašiai. Galite patys pažiūrėti, kiek daug tokių sukurta ir kiek fanų jos turi (į paieška įveskite „We won’t pay for Facebook“).

Visai neseniai atsinaujinęs tinklapis dar labiau pakurstė gandus apie apmokestinimą. Tačiau tiesa paprasta: „Facebook“ niekada neturės realios priežasties, už ką turėtų prašyti vartotojų pinigų. Tiksliau, vartotojai yra „Facebook“ produktas, jie visomis išgaliomis stengiasi pritraukti kuo daugiau žmonių, kad įvairios įmonės norėtų už milžiniškas sumas pirkti reklamą. O apmokestinimas iš karto atbaidytų krūvas vartotojų.

Verdiktas: gandai ir dar kartą – gandai.

Draugai galės matyti, kur lankausi

Tai, kad jūsų „Facebook“ draugai galės matyti visus tinklapius, kuriuose lankotės, kad ir kaip beprotiškai skambėtų – iš dalies yra tiesa. Tačiau su vieni dideliu BET.

Į savo profilį galite „importuoti” įvairius tinklapius. Bet tai įmanoma tik tada, kai tinklapis turės integruotą „Patinka” (angl. „Like”) mygtuką ir kai administratoriai suteiks teisę dalintis savo informacija.

Žinoma, tai neatrodo tokia didelė problema, tačiau kai kurie vartotojai tiesiog apie tai pamiršta ir net nepagalvoja, kad paspaudę mygtuką, vėliau nuorodą atras savo profilyje. Tik įsivaizduokite situaciją: jeigu ieškote darbo, naršote skelbimus, skaitote straipsnius „Kaip susirasti darbą” ir pan., netyčia paspaudžiate „Patinka”, importuojate informaciją į savo profilį, tai pamato jūsų direktorius ir kaipmat netenkate darbo vietos.

Verdiktas: dalina teisybė.

Naujasis „Timeline” – grėsmė privatumui

Išėjus naujausiai „Facebook” versijai, netrukus bus įdiegta nauja grafa, kuri vadinasi „Timeline”. Dėl šio patobulinimo (?) užėję į kito žmogaus profilį galite daug lengviau pamatyti, ką jis veikė nuo tada, kai prisiregistravo: visos nuotraukos, draugų pridėjimai ir statusai.

Kai kurie vartotojai taip supanikavo, kad puolė trinti savo asmeninę informaciją. O kas, jeigu išlįs kokia dabar nemaloni situacija, nutikusi prieš, tarkime, 5 metus?

Tačiau nepulkite panikuoti ir jūs – galėsite patys koreguoti savo „Timeline” taip, kaip norėsite.

Verdiktas: netiesa

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

„Facebook“ mane seka

Kaip jau minėjau straipsnio įžangoje, dar praeitą savaitę „Facebook” atstovai turėjo teisintis prieš milijonus pasipiktinusių vartotojų. Mat pasirodė, kad visi 720 mln. vartotojų buvo nuolatos sekimi, net būdami neprisijungę.

Tiesa, dabar „Facebook” prisiekinėja, kad klaida pašalinta, tačiau ar tuo tikėti, ar ne – spręskite jūs, tačiau, bent jau kol kas, svarių įrodymų apie sekimą nėra.

Verdiktas: dalina teisybė

„Facebook” gali disponuoti jūsų informacija

Kyla klausimas – jeigu vartotojai yra „Facebook” produktas, kuriuo jie pritraukia reklamos pirkėjus, ar jie nesumanys mūsų asmeninės informacijos parduoti? Tiesiogiai jokia asmeninė informacija negali būti atskleidžiama tretiesiems asmenims, tačiau jiems nuolatos pateikiama statistika – kiek, ką, kur, kokie mėgsta.

Be to, atrodo, „Facebook” dabar sekasi neblogai – milijardinis kasmetinis pelnas yra sukraunamas būtent iš reklamos.

Verdiktas: netiesa

Na, o mes patariame Jums nepasitikėti gandais ir visada patikrinti gaunamą informaciją, ne tik tą, kuri yra susijusi su „Facebook” veikla.

Laikas.lt
Parengta pagal CNN.COM

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top