Now Reading
„Facebook“, „Twitter“, „YouTube“: aktualiausios 2010-ųjų temos

„Facebook“, „Twitter“, „YouTube“: aktualiausios 2010-ųjų temos

„Facebook“

Didžiausias pasaulyje socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė dažniausiai vartotojų statusuose 2010-iais minėtų naujienų dešimtuką. Tarp jų – išmanieji telefonai „Apple iPhone 4“, planšetinis kompiuteris „iPad,“ žaidimai socialiniame tinkle. „Metų laurai atiteko naudotai santrumpai HMU.

Tokį tyrimą socialinis tinklas „Facebook“ atliko jau antrą kartą – šiemet kompanija išanalizavo vartotojų statusų atnaujinimus 236 šalyse.

„Facebook“ vartotojų smalsumą šiemet iššaukė kompanijos „Apple“ inovatyvios technologijos – planšetinis kompiuteris „iPad“ ir išmanusis telefonas „iPhone 4“ (ketvirta vieta dešimtuke). Šie produktai per metus paminėti 25 milijonuose statusų. Išmanusis „Apple“ kompanijos telefonas „Twitter“ tinkle liko šeštas, o mobili operacinė sistema „Google Android“užėmė septintąją vietą.

„Metų siurprizu“ tapo HMU – išsireiškimo „Hit Me Up“ (susisiek su manimi) trumpinys. „Facebook“ vartotojai jį skelbė norėdami susitikti su draugais „iš neturėjimo ką veikti“ po darbų ar pamokų. 2009 m. pradžioje šis išsireiškimas dar nenaudotas, tačiau iki 2010-ųjų lapkričio HMU kasdien „pakliūdavo“ į daugiau nei 90 tūkstančių vartotojų statusus. Pirmoji vieta!

Dar viena populiari „Facebook“ vartotojų būsena – „fermos statybos“. Šitaip draugų prašyta padėti kuriant virtualią fermą išpopuliarėjusiame socialinio tinklo žaidime „Farmville“. Bendrų „statybų bumas“ prasidėjo šių metų sausį, kai žaidimo kūrėjai pristatė naują žaidimo įrankį. Tačiau žaidimų bumas „Facebooke“ jau užmaršty – praėjusiais metais buvę pirmi, šiemet jais susigundė kur kas mažiau vartotojų. Užimta garbinga 7 vieta.

„Twitter“ tinkle futbolui teko „kapituliuoti“ prieš Naftos išsiliejimą Meksikos įlankoje, tačiau į šį dešimtuką pateko dar du Pasaulio čempionato „riešutėliai“ – vuvuzela ir aštuonkojis Paulas. Svarbiausiu „Facebook“ sportu taip pat tapo Pietų Afrikos Respublikoje vykęs Pasaulio futbolo čempionatas (antroji vieta). Žinia apie jį vyravo pusėje visų vartotojų statusų. Didžiausio susidomėjimo susilaukė grupių varžybos finalas – paminėti atitinkamai 1,5 mln. ir 1,3 mln. kartų. Nepaisant besidominčiųjų sportu gausos, būsimos Vankuverio olimpines žaidynės nesulaukė vartotojų „anšlago“, nors buvo tarp „Google“ „karštųjų temų.

„Facebook“ tinkle pirmieji liudijimai apie sausio 12 d. Haityje vykusį žemės drebėjimą atsirado vos 4 minutės po įvykio ir plito 120 pranešimų per minutę greičiu. Praėjo dar keletas valandų ir apie nelaimę sužinojo visas pasaulis. Kitą dieną įvykis aptarinėtas 1,8 tūkstančiuose statusų per minutę greičiu. Kadangi Haičio telekomunikacijų tinklų darbas buvo paralyžuotas, daugumą pranešimų gauta per kitoje salos pusėje įsikūrusią Dominikos Respubliką. „Twitter“ tinkle Haičio nelaimė pateko tarp keturių aktualiausių.

Neliko nepastebėtos ir kiti pasaulį sukrėtę įvykiai. „Facebook“moderatoriai užfiksavo 33 „pikus“, susijusius su 33 po žeme įkalintų Čilės kalnakasių istorija. Tuo tarpu naftos išsiliejimas Meksikos įlankoje, viena pagrindinių „Twitter“ tinkle aptartų temų, patekusi ir į „Google“ karštąjį sąrašą“, nepateko į „Facebook“ dešimtuką. Panašus likimas ištiko ir Islandijos ugnikalnio išsiveržimą, balandį Europoje paralyžavusį oro susisiekimą.

Dar vienu didžiausio socialinio tinklo „arkliuku“ tapo Kanados dainininkas Justinas Bieberis – vienintelė į dešimtuką patekusi žvaigždė. „Twitter“ dešimtuke atlikėjas užėmė aštuntąją vietą, tuo tarpu „YouTube“ svetainėje jo dainos „Baby“ pasiklausyta net 410 milijonų kartų, antroje vietoje likusi Shakiros daina „Waka Waka“ (This Time For Africa), susilaukė 257 milijonų peržiūrų. Tarp „Facebook“ populiariausių 2009-aisiais pateko kita pop muzikos žvaigždė – Lady Gaga.

Į „Facebook“ dešimtuką papuolė ir vienas „muzikinis intarpas“ – „lėktuvai“, reperio B.o.B hitas „Airplanes“.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Po premjerų „Facebook“ godžiai aptarinėtos kino juostos „Žaislų istorija 3“, „Užtemimas“, „Pradžia“, „Alisa stebuklų šalyje“ ir „Geležinis žmogus“. „Facebook“ pavyko išmatuoti laiką tarp vartotojų profilių atnaujinimo mobiliaisiais telefonais po seanso, vėliau ir sugrįžus namo prie asmeninių kompiuterių . Nustatyta, kad pakliūti iš teatro į namus vidutiniškai trunka apie pusvalandį. Bendravimas filmų tema praėjusiais metais „užsidirbo“ šeštąją vietą, o šiemet jau pakliuvo į trejetuką. „Twitter“ trejetuke – filmas – „Pradžia“.

„YouTube“ dešimtukas

1. Justin Bieber: „Baby“
2. Shakira,: „Waka Waka (This Time For Africa)“
3. Eminem feat. Rihanna: „Love The Way You Lie“
4. Eminem: „Not Afraid“
5. Rihanna: „Rude Boy“
6. Justin Bieber feat. Jaden Smith: „Never Say Never“
7. Justin Bieber: „Never Let You Go“
8. Lady Gaga: „Alejandro“
9. Justin Bieber feat. Usher: „Somebody To Love (Remix)“
10. Lady Gaga feat. Beyonce: „Telephone

„Twitter“ dešimtukas

1. Naftos išsiliejimas Meksikos įlankoje
2. Pasaulio futbolo čempionatas
3. „Pradžia“
4. Žemės drebėjimas Haityje
5. Vuvuzela
6. „Apple iPad“
7. „Google Android“
8. Justinas Bieberis
9. „Haris Poteris ir Mirties relikvijos“
10. Aštuonkojis Paulas

„Facebook“ dešimtukas

1. HMU
2. Pasaulio futbolo čempionatas
3. Kino juostos
4. „iPad“ ir „iPhone 4“
5. Haitis
6. Justinas Bieberis
7. „Facebook“ žaidimai
8. Čilės kalnakasiai
9. Lėktuvai
10. 2011

Parengė Nerijus Drochneris

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt