Now Reading
Spėjama, kad netrukus pradės trūkti kvalifikuotų pilotų

Spėjama, kad netrukus pradės trūkti kvalifikuotų pilotų

Spėjama

Aviacijos verslo pasaulyje vis garsiau diskutuojama, kad ekonominė recesija, įtakojusi aviacijos stagnaciją, jau praeityje ir keliami klausimai apie sparčiai augantį orlaivių pilotų poreikį ir kylančius reikalavimus pilotų kvalifikacijai.

Lietuvoje veikiančios „Baltic Aviation Academy” FTO (Pradinio pilotų rengimo mokyklos) vadovė Indrė Šveistrytė teigia, kad pasaulio aviacijos specialistai šiandien sprendžia dvi problemas – pilotų trūkumą ir pilotų kvalifikaciją.

„Spartėjantis gyvenimo tempas ir glaudesni verslo, socialiniai ryšiai tarp pasaulio šalių skatina itin intensyvią aviacijos plėtrą – žmonės vis dažniau kaip transporto priemonę renkasi lėktuvą. Todėl aviacijos verslas visame pasaulyje intensyviai plečiasi. Kartu tai lemia ir naujai kylančias problemas: įmonės įsigyja daugiau orlaivių, tačiau pritrūksta pilotų. Be to, esamų pilotų kvalifikacijai keliami nauji, kur kas aukštesni reikalavimai, nes pasikeitęs pasaulis XXI amžiuje skatina aviaciją skirti kur kas daugiau dėmesio skrydžių saugumui”, – tendencijas pasakojo Indrė Šveistrytė.

Aviacijos mokymų ekspertai paskutiniu metu nagrinėja naujus reikalavimus mokymų programoms bei mokymo įstaigoms, diskutuoja dėl mokomųjų orlaivių, pilotų atrankos ir vertinimo kriterijų.

„Vien kaimyninė Lenkija paskaičiavo, kad per 10 artimiausių metų šiai šaliai reikės apie 2000 naujų pilotų, be to, pritrūks ir kitų aviacijos specialistų, nes aviacijos rinka auga. Panašios tendencijos ir kitose šalyse. Mes, plėtodami savo veiklą ir priimdami vis naujas kvalifikaciją keliančių pilotų grupes, pastebime, kad ir Rytų, ir Vakarų Europos avialinijos, plėsdamos orlaivių parką ir pereidamos prie naujo tipo orlaivių, patiria pilotų trūkumą. Tai skatina mus diegti tokias mokymų programas, kurios leistų patenkinti avialinijų poreikius”, – teigė „Baltic Aviation Academy” atstovė.

Pasak jos, šiemet „Baltic Aviation Academy” pradėjo naują mokymų programą – pradinį pilotų rengimą. Baigę šią studijų programą absolventai taps profesionaliais pilotais, ir jiems bus suteikta ES šalyse galiojanti licencija.

Be to, „Baltic Aviation Academy” atstovė atkreipė dėmesį į naujai kylančius reikalavimus rengiamiems ir perkvalifikuojamiems orlaivių pilotams.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

„Vis daugiau dėmesio skiriama asmeninėms piloto savybėms, o ne tik jo amžiui, fizinei būklei ir žinioms. XXI amžiuje, kai aviacija yra padidinto dėmesio srityje, orlaivių pilotai turi atitikti ir tam tikrus asmenybei keliamus reikalavimus, kurie turi įtakos piloto darbui. Vis daugiau dėmesio skiriama elgesio ypatybėms ir žmogaus vertybėms, mąstymo būdui, nes būtent tai lemia pilotų elgesį ir sprendimus kritiniais momentais. Šių dienų aviacijoje nepakanka mokėti skristi, svarbiausia valdyti orlaivį, sklandžiai dirbti komandoje”, – teigė Indrė Šveistrytė.

Anot jos, „Baltic Aviation Academy”, kurdama mokymų programas, atsižvelgia į esminius aviacijos rinkos pokyčius bei ateities reikalavimus.

Šiemet per 9 mėnesius „Baltic Aviation Academy” mokėsi 4 kartus daugiau pilotų nei 2009 metais. Per metus „Baltic Aviation Academy” mokosi per 2000 aviacijos profesionalų, jie praleidžia daugiau nei 10 000 valandų realaus skrydžio treniruokliuose. 

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top