Now Reading
Bohemiečiai žengia į radiją ir internetą

Bohemiečiai žengia į radiją ir internetą

Bohemiečiai žengia į radiją ir internetą

Bohemiečiai, elektroninės operos fantazijoje „XYZ“ susijungę su „Silence“ kūrybine šeima, pirmą kartą atsidurs dar vienoje neatrastoje erdvėje. Moderniai perdirbti klasikiniai kūriniai skambės radijo eteryje ir internete.

„Tai logiškas žingsnis: uždėję naują rūbą klasikinėms arijoms turime galvoti ir apie tai, kokiu formatu šiuos kūrinius nori girdėti mūsų žiūrovai“, – sakė režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

„XYZ“ kūriniai skambės „Opus 3“ ir LRT radijų eteryje, muzikos ir kultūros portaluose djscene.lt ir pravda.lt, LTV laidoje „Triumfo Arka“. Radiją ir internetą pasieks „Papagenų duetas“ iš V. A. Mocarto operos „Užburtoji fleita“ (Mario Basanov, Vidis, Joana Gedmintaitė ir Rafailas Karpis), „Habanera“ iš G. Bizet operos „Karmen“ (Few Nolder, Asmik Grigorian), Džildos arija iš Dž. Verdi operos „Rigoletas“ (Leon Somov, Lauryna Bendžiūnaitė) ir „Gėlių duetas“ iš L. Delibes operos „Lakmė“ (Leon Somov, Asmik Grigorian ir Lauryna Bendžiūnaitė).  

Gyvuose „XYZ“ pasirodymuose lapkričio 6 d. buvusiame „Lietuvos“ kino teatre Vilniuje ir 7 d. „Pergalės angare“ Kaune skambės net 24 elektro-arijos ir duetai. Anot solistės Joanos Gedmintaitės, elektroninės arijų versijos labai skiriasi nuo originaliųjų – kai kuriuose perdirbtuose kūriniuose muzikinis audinys išlaiko sąsajų su opera, bet dažniausiai sulaužoma tradicinė struktūra ir likę nedaug užuominų į kompozitoriaus sukurtą originalą.

„Pirmąkart išgirdus „Papagenų duetą“ nustebau. Bet Mario Basanov puikiai išmano savo darbą, įdeda labai daug jėgų ir energijos. Man patinka jo idėjos, atradom tam tikrus taškus ir pasidarė visai ramu – dabar vien tik jo sukurti motyvai išliko galvoje ir skamba nuolat”, – sako solistė.

Anot jos, klasika „XYZ“ kūriniuose neprapuola. „Aš traktuoju tai kaip naujesnį jos etapą. Manau, Mocartas tikrai laimingas, kad jo muziką šiuolaikinis jaunimas atranda iš naujo“.

Klasikinė muzika nesvetima ir Mario Basanov, kuris yra baigęs J. Naujalio muzikos gimnaziją. „Santykis su klasika buvo nutrukęs, bet labai malonu vėl grįžti prie jos. Ypač dabar, kai tenka dirbti su geriausių klasikos solistų balsais“, – sako jis.

Jo teigimu, dirbant su opera įkvepia skirtingi dalykai. „Pirmąkart Nemorino ariją „Una Furtiva Lagrima“ išgirdau viename mėgstamiausių filmų – Woody Allen‘o „Match Point“. Paklausę, kaip ją atlieka Edgaras Montvidas, nutarėm su Vidžiu nieko nekeisti ir daryti ją vientisą – Edgaro balsas tam kūriniui tiesiog genialus, – pasakojo Mario. – O kaip sulaužyti struktūrą Mocarto „Nakties Karalienės arijai“ įkvėpė viena scena iš David‘o Lynch‘o filmo „Malholando kelias“.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Leon Somov, kurio net dvi perkurtos dainos pasieks radijo eterį ir interneto portalus, teigia, kad pagrindinis iššūkis lipdant elektroninę muziką su klasika – kurti ne nuo nulio, o dirbti su jau parašyta partitūra, harmonija, melodija.

„Reikia ieškoti naujo skambesio – perteikti muziką neįprastais garsais, elektroniniais instrumentais, kitokia ritmika, apdoroti efektais išlaikant kūrinio esmę ir nuotaiką“, – sako jis.

Anot Leon Somov, rezultatas dažniausiai priklauso nuo idėjos. „Jei žinai, ką nori padaryti ir žmonės, su kuriais dirbi, yra geri, viskas įsivažiuoja ir įgauna didelį pagreitį. „XYZ“ merginos yra fantastiškos, lyg iš ateities fantazijos. Bet jeigu kas nors galvoja, kad man geriausiai sekasi dirbti su merginomis, turėtų paklausyti „Don Žuano“ arijos su Dainiumi Stumbru. Mūsų bendras kūrinys – visiškai netikėtas posūkis, tai vienas iš mano favoritų“, – kalbėjo jis.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top