Jungtines valstijas apėmusi „Apple“ psichozė spėjo įleisti šaknis ir Lietuvoje – būtent taip atrodė apėjus bene visus Vilniaus „Litexpo“ konferencijų centro kampus, kur kovo 17-18 dienomis vyko didžiausias Baltijos šalyse interneto tendencijų renginys „Login 2011“.
„Jei pernai vykusios konferencijos metu supermadingais tapusių „obuoliukų“ galėjai pamatyti vieną kitą, šį kartą derlius buvo kur kas gausesnis: „Apple“ puikavosi ne tik reklaminiuose stenduose ir ant stalų, kur galėjai savo rankomis paliesti „MacBook“, ar „iPad“, bet ir konferencijos dalyvių kišenėse, rankose, ant kelių ar rankinėse.
Nauji konferencijos namai
„Login 2011“ organizatoriai paruošė „namų darbus“ ir tokio tipo renginiui nepritaikytą „Siemens Areną“ iškeitė į kur kas patrauklesnes ir funkcionalesnes „Litexpo“ erdves, kur po ką tik praūžusios „Knygų mugės“ atrodė visai ramu. Nereikėjo stumdytis, mirti iš alkio ar iš troškulio, o ir eilės prie kavos puodelio nebuvo bauginančios.
Atvyko ne visi
Lietuvos ir užsienio pranešėjai kalbėjo apie interneto mobilumą, saugumą, socialumą ir inovacijas. Per abi konferencijos dienas 40 pranešėjų vizijas interneto ateičiai išgirdo daugiau nei 2500 lankytojų. „Login 2011“ programa suskirstyta sumaniai, erdvės padalintos į keturias scenas („Omnitel“, „15min“, „Zip“ ir „Įdomių susitikimų“), tad besidomintiems konkrečia sritimi neprireikė „plėšytis”, trokštant atsidurti keliose vietose vienu metu. Tiesa, tų, kurie tikėjosi išgirsti „One.lt“ pardavimų direktoriaus Viliaus Juraičio mintis apie tai, „kaip neužknisti reklama, o lengvai ir pigiai surasti savo pirkėją internete“, laukė nusivylimas – pranešėjas susirgo ir nepasirodė.
Laukiamiausias – „Piratų uosto“ atstovas
Pozityvių emocijų bangą sukėlė ir savikritišką žvilgsnį į šiuolaikinį interneto vartotoją parodė „ADNET“ vykdantysis direktorius Linas Šiautkulis, vaizdžiai pasakodamas apie interneto ribotumą ir tinklo neutralumą. Būtent tada daugelis susimąstė, jog kasdieniai internautų įpročiai yra itin panašūs, tendencingi ir lengvai nuspėjami.
Žinoma, didžiausio dėmesio sulaukė bene labiausiai intriguojantis konferencijos svečias – „The Pirat Bay“ bendraįkūrėjas Peteris Sunde, pristatęs tinklalapio istoriją ir intelektinės nuosavybės teisių viziją. Renginio dalyviai jam buvo paruošę ne vieną klausimą ir nevengė diskusijos, o Peteris, atskleisdamas „The Pirat Bay“ užkulisius, dalinosi tinklalapio populiarinimo ir išsaugojimo paslaptimis, mintimis apie kūrybos atsiradimą ir jos kopijavimą, bei vartotojų ir įstatymų sankirtas.
Britiška charizma ir su kuo „valgomas” Mashup
Antrąją „Login 2011“ dieną energija tryško britas Benas Hammersley. Jis palaikė nenutrūkstamą ryšį su publika, juokaudamas ir net šokdamas scenoje. „Mes patikime savo ateitį žmonėms, kurie nepažįsta mūsų dabarties. Tai didžiulė problema“, – teigė jis. „Susiraskite vyriausią žmogų, kokį tik pažįstate, ir paaiškinkite jam apie ką jūs kalbėjote vakar, kas vyksta online šiandien – rodykite, kol jie supras, kad pasaulis totaliai pasikeitė“, – ragino pranešėjas.
Didelio dėmesio sulaukė muzikantų Viktoro Diavaros ir DJ Mamanios pasirodymas. Gal ir ne visai telpantis į konferencijos formato rėmus visiems pažįstamų asmenybių pranešimas apie „Mashup” atsiradimą ir šio reiškinio apraiškas pasižymėjo kokybe ir interaktyvumu. Viktoras ir Mamania supažindino su istoriniais faktais, demonstravo muzikinius vaizdo ir garso pavyzdžius, grojo vinilinėmis plokštelėmis, o į kompiuteriu kuriamos muzikos procesą įtraukė visus norinčius. „Mashup – tai ir muzika, ir menas, ir marketingas. Viskas pasaulyje maišosi, persidengia ir įgyja naujas prasmes. O sudedant vieną dainą ant kitos – gaunamas naujas, harmoningas skambesys”, – samprotavo pranešėjai.
Konferencijos apdovanojimai ir baigiamasis akordas – afterparty persikėlė į menų fabriką „Loftas”, kur buvo įteikti „Login 2011“ apdovanojimai, o konferencijos organizatoriai atsisveikino iki kitų metų.