Search Results for: "grožio ikonos"

Aukštakulniai - grožio ir skausmo duetas

Aukštakulniai – grožio ir skausmo duetas

Vos tik panorėjusi tapti grakštumo, elegancijos ir seksualumo įsikūnijimu, moteris čiumpa aukštakulnių porą ir pasijunta miesto valdove, pavergiančia savo tobula eisena ir „dangų siekiančiomis“ kojomis.

Natūralumo bangai pasidavė ir Barbė (foto)

Natūralumo bangai pasidavė ir Barbė (foto)

Grafikos dizaineris Eddi Aguirre išplatino internete nespėjusios pasigražinti Barbės nuotrauką, kuri akimirksniu susilaukė įvairiausių reakcijų. Lėles gaminančios kompanijos sako, kad lazda šiek tiek perlenkta, o Barbė atrodo, kaip serganti kepenų ar insktų ligomis.

Rasa Danilinaitė – apie aistrą šokiui

Rasa Danilinaitė – apie aistrą šokiui, močiutės spintą ir dar daugiau (Interviu)

Damomis ir džentelmenais kartais pakvimpa ir Laikinosios sostinės senamiestis. Čia siauroje gatvelėje įsikūrusi vintažo krautuvėlė „Raduga“, lyg močiutės spinta pilna spalvingų gėrybių, o viso to „šeimyninkutė“ Rasa Danilinaitė prie arbatos puodelio kviečia pakalbėti ne tik apie madą ir nėrinukus…

„Gibson Girl“ – laisvos moters įvaizdis

„Gibson Girl“ – laisvos moters įvaizdis, mada ir ideologija

Elegantiškas moters siluetas, tamsoje ar šviesoje, lengvai suaudrina vaizduote, priverčia įsiminti ir pamilti. Moteris moteriai tampa labiausiai patraukli būtent tada, kai ji lieka beasmenė, silueto, skulptūros ar kamėjos pavidalu. Dažna, gražiosios lyties atstovė, pasikabinusi ant krūtinės nešioja kamėją, kurioje įšaldytas efemeriškos moters siluetas. Daugelyje jų galime atpažinti „Gibson Girl“.

Moterys, švelniosios lyties atstovės, visada norėjo būti pastebėtos ir pastebimos. Vėliau panoro būti laisvos ir tai viešai pareiškė. „Gibson Girl“ įvaizdis nėra tik senai atgyvenęs stilius, mada, tai XIX a. pab.–XX a. pr. moters emancipacijos ženklas, rodantis, kad moteris likdama moteriška, gali būti ir nepriklausoma. Šiame moters siluete buvo paslėpta laisvės ideologija. Štai dabar, gyvenant ant dvidešimt pirmojo amžiaus slenksčio, verčiant mados žurnalų puslapius galima vėl atpažinti sugrįžusias Gibsono mergeles. Fotosesijose, ant podiumų ir miestų gatvėse itin dažnai šmėžuoja merginos pūstomis šukuosenomis, kurios primena apie moterišką nerūpestingumą ir, tuo pačiu, eleganciją.

Iš kur atėjo „Gibson Girl“?

XIX a. pab. moteriškumą įkūnijančiu įvaizdžiu tapo moteris skruzdėles liemeniu (dažniausiai suspaustu korsetu), ilgus, vešlius plaukus sukėlusi aukštyn ir suformavusi pūstą sraigę savo viršugalyje. Gibsono mergina – aukšta, liekna, bet su iškilia krūtine bei apvalainais klubais, ryškus lieknas liemuo, suveržtas korsetu. Prieštaraujant kelis dešimtmečius vyraujančiai liesų moterų, pusiau mergaičių, tendencijai, ši moteris turi gitaros formos figūrą ir būtent toks seksualumo įvaizdis yra išlikęs iki šių dienų. Ne viena šiuolaikinė gražuolė byloja apie tokios figūros privalumus. Šiek tiek Leatitios Casta, žiupsnelis Ditos Von Teese, šlakelis Beyonces ir prieš akis išnyra naujosios „Gibson Girl“ siluetas.

Šios ikonos atsiradimo istorijoje labai bene svarbiausią vaidmenį turi XIX ir XX amžių sankirtoje gyvenęs amerikiečių iliustratorius Charles Dana Gibsonas, pirmasis nupiešęs moteriškąją Gibson. Paprasto ieštuko ir rašalinės plunksnos pagalba Menininkas, pieštuko ir rašalinės plunksnos padedamas, sukūrė fikciją, tapusia itin populiaria ir reikšminga XX a. pradžioje. Sakoma, kad jis šios moters portretą nupiešė įkvėptas savo žmonos, kiti mano, kad tokia moteris realiame gyvenime iš viso neegzistavo.

Tada tai nebuvo vien tik ikonizuotas atvaizdas, įkūnijantis nežemiško grožio simbolį, Gibsono mergine dar turėjo ir ideologinę įkrovą – tai moteriška moteris savo laisve ir nepriklausomybe prilygstanti vyriškajai giminei. Tokia moteris netampa feministiška kovotoja, ji išlaiko savo orumą, yra madinga, švelni ir savimi pasitikinti.

Nūdienos kasdieniniame gyvenime „Gibson Girl“ tapo savotišku prekiniu ženklu, kuris puikavosi ant daugelio namų apyvokos daiktų: tapetų, pagalvių, patalynės, suvenyrų, indų, baldų apmušalų ir t.t. Vis tik, nieko nėra amžino, todėl ir anuometinei Gibson Girl karaliavimo erai atėjo pabaiga. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, amerikietiškos svajonių moters įvaizdis po truputį išbluko ir teko persiorientuoti į pragmatiškesnę ir kuklesnę madą.

Kaip bebūtų, šiais laikais, Gibsono mergaitės vėl nesikuklina papuošti šiandienos žmonių aplinką. Retro stiliaus kavinėse galime išvysti „Gibson Girl“ atvaizdu puoštus tapetus, pagalvėles, paveikslėlius.
Apie Ją kalbėjo ir rašė

Kaip visais laikais, taip ir prieš šimtą metų, žmones veikia aplinka, kurioje jie gyveno. Tada moterys, taip pat lygiavosi į kuriamus standartus, patrauklius įvaizdžius, kas tai bebūtų, maištas ar konformizmas. Gibsono moters tipas buvo labai tinkamas to meto gražiosios lyties atstovėms, į kurį norėjo lygiuotis daugelis. Kuriama laisvė ir elegancija vyliojo tuometines Virginijas Woolf, kurio ten matė savo neišsipildžiusių svajonių realumą.

Moterims apie „Gibson Girl“ pasakojo ne tik grafikos piešiniai, bet ir spausdintinis žodis. Ji buvo aprašomas literatūroje ir anuometinėje spaudoje. „Gibson Girl“ atvaizdą pradėjo piešti ir kiti dailininkai, tokie kaip Howard Chandler Christy, Harry G. Peter.

„Gibson Girl“ transformacija

Buvusi elegancijos ir moters laisvės simboliu, šiandien „Gibson Girl“ sugrįžta šiek tiek pasikeitusi.
Atrodo visai neseniai mados pasaulį buvo užkariavusi liaunutės Twiggy karštinė, iki šiol neapleidžianti mados šou podiumų. Kaip bebūtų, po truputį galima stebėti vykstančius pokyčius, beveik metus laiko mados žurnalų puslapiuose galima grožėtis vyraujančiu „gibsoniškuoju“ įvaizdžiu. Šukuosena šiek tiek netvarkinga, pūsta, plaukai susukti į kriauklę, lengvi, nėriniais puošti apdarai. Na, o gitaros figūros modelių, dar tenka akyliau paieškoti. Apkarpius šimtmečio senumo ideologinius siūlelius, kurie bylojo apie moters emancipacijos užuomazgas, šiems laikams lieka tik įvaizdis, estetika ir romantikos prieskonis.

Lina Sabaitytė

Stilius pagal 6 dešimtmečio ikonas

Stilius pagal 6 dešimtmečio ikonas

Ką reiškia būti stiliaus ikona? Turbūt bendrinis ir tiesiausias atsakymas – turėti laikui nepavaldų stilių, o šis, be kita ko, turi atskleisti asmenybės individualumą. Masinis susidomėjimas mada ir žmonių ikonų iškėlimas prasidėjo praėjusio amžiaus viduryje išpopuliarėjus kino filmams. Ne veltui pirmieji sekso simboliai bei stiliaus ikonos yra aktoriai ir aktorės.
Pristatome keturias žymiausias šeštojo dešimtmečio ikonas. Tai labai skirtingos asmenybės, kurių stiliai taip pat skiriasi. Šiandien, šeštojo dešimtmečio madų tendencijų atkartojimo metui, kviečiame „pasirausti“ po šių įžymybių garderobą, tikimės, kad rasite vieną ar kitą derinį sau.

Brigitte Bardot – aktorė, dainininkė, modelis. Būdama aštuoniolikos metų pradėjo filmuotis kino filmuose. Populiarumo šlovė prasidėjo po 1956 metais pasirodžiusio rež. Roger Vadimo filmo „…Ir Dievas sukūrė moterį“ (And God Created Woman), kuriame atliko pagrindinį vaidmenį.
Šios moters stilius visuomet išsiskyrė prancūziška elegancija ir koketiškomis detalėmis. Ji rūpinosi savo kūno linijomis, o tai puikiai matydavosi pagal jos pasirinktus apdarus. Išskirtiniausia detalė – liauną liemenį išryškinantys apdarai, diržai.
B. Bardot nesirinko prabangių drabužių nei detalių, viskas joje dvelkė paprastumu, moteriškumu, o kadangi turėjo išlavintą grožio ir estetikos nuovoką, visada atrodė nepriekaištingai! Jos stilių puikiausiai prieš kelis metus perėmė šiandien žymus modelis – Kate Moss.
Nori būti panaši? Rūpinkis savo figūra, fiziniai pratimai suteikia judesiams elegancijos. Nesivaikyk prabangių etikečių, rinkis paprastus drabužius ir atrodyk žavingai dėvėdama juos savaip.
Pagrindiniai akcentai: pūstus plaukus rišantis juodas kaspinas, aptempti džinsai, jaukūs megztukai, dryžuoti marškinėliai, minimalistinės suknelės bei kreminės spalvos paltukas.

Marilyn Monroe – 50-ųjų sekso simbolis, nors praėjo jau keli dešimtmečiai nuo netikėtos jos mirties, jos grožis, stilius ir asmenybė pavertė ją stiliaus ikona iki pat šių dienų.
Pagrindinis M. Monroe ginklas – moteriškumas. Būtent dėl šio bruožo ji tapo pirmąją vyrų žurnalo „Playboy“ viršelio mergina. Nors šiomis dienomis M. Monroe kūno linijas menančią merginą mes pavadintume apkūnesne, šios moters linijų nebūtų galima įvardinti niekaip kitaip, kaip geidulingomis. Mat ji puikiai mokėjo naudotis savo kūno privalumais. Išryškindavo klubų, liemens linijas, apnuogindavo dekolte.
Nori būti panaši? Niekada nusisagstyk megztukų ir marškinėlių iki pat kaklo, atidenk šią vietą. Jei gali pasidžiaugti apvalainais klubais bei užpakaliuku, įsprausk jį į siaurą aukštesnio liemens sijoną ar kelnes. Taip pat vertėtų atsisakyti laisvų palaidinių – jos gali „pridėti“ tau papildomus 5 kilogramus. Rinkis blizgius aksesuarus, juk deimantai – geriausias moters draugas.
Audrey Hepburn – savo išskirtiniu stiliumi ir bruožais ji praplėtė grožio suvokimą. Didysis perversmas įvyko po 1953 metais pasirodžiusio rež. William Wylerio filmo „Romėniškos atostogos“ (Roman holiday), su kurio sėkme Audrey į Holivudą „atvežė“ europietišką grožio suvokimą, kuriuo ji pati labai domėjosi ir puoselėjo. Žinoma, didelį vaidmenį suvaidino ir jos artimas draugas dizaineris Hubert de Givenchy, tačiau tiksliai nėra aišku, kuris kurį įkvėpė labiau.
Smulkutės, savitų veido bruožų moters pagrindiniai stiliaus akcentai – kruopščiai suimti plaukai, aptemtos kapri kelnės, aptemtos arba žemyn platėjančios suknelės, plati viršutinė aprangos dalis (marškiniai, megstiniai) ir, žinoma, tvirtai apjuostas lėmuo.
Nori būti panaši? Jei dar neturi, metas įsigyti kapri kelnės, žemagrindžius, „baletinius“ batelius derink prie pačios įvairiausios aprangos. Taip pat spintoje turėtų atsirasti užsagstomi vyriški marškiniai, megstiniai su atlenkiama apykakle, paltukas nuo lietaus ir, žinoma, tobulai sukelti viršun plaukai bei rankinė.

Prancūzų mados diktatorių namai

Prancūzų mados diktatorių namai

Coco Chanel, Yves Saint Laurent, Pierre Cardin – garsiausios XX amžiaus prancūzų mados pasaulio ikonos, kurių namai iki šiol audrina ekstravagantiškų, autentiškų interjerų medžiotojų fantaziją. San Lorano žydroji vila su rojaus sodais Maroke, Prabangūs Šanel apartamentai Paryžiuje, futuristiniai Kardeno Burbulų rūmai ant Viduržemio jūros kranto ir pilys Provanse bei Venecijoje. Kaip visa tai atrodo iš arti?..