Search Results for: "pareigos"

Triukšmas bute – kaimynų teisės ir triukšmadarių „pareigos“

Triukšmas bute – kaimynų teisės ir triukšmadarių „pareigos“

Viena opiausių bute gyvenančių asmenų problemų yra kaimynų keliamas triukšmas, kuomet kiekvienam iš mūsų kyla klausimas, ar mes turėtume tai toleruoti, ar imtis tam tikrų aktyvių veiksmų gyvenimo kokybei užtikrinti. Nepaisant gerų santykių su kaimynais, vis dėlto būtina žinoti, kaip valstybė mūsų atžvilgiu vykdo triukšmo prevenciją bei kokiu paros metu turime teisę reikalauti valstybės garantuojamos apsaugos nuo triukšmo. Pabrėžtina, kad net ir būnant kitoje „barikadų“ pusėje, t. y. triukšmadariu kaimynu, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kokia ir kokiu atveju gali grėsti atsakomybė už viešosios tvarkos trikdymą.

Dviratininkų teisės ir pareigos: svarbiausia saugumas

Dviratininkų teisės ir pareigos: svarbiausia saugumas

Vos nutirpus sniegui,  į gatves išriedėjo dviratės transporto priemonės, kurios sukelia papildomų nepatogumų  visiems eismo dalyviams – tiek automobilių vairuotojams, tiek  pėstiesiems.
Tačiau ekologiškų transporto priemonių mėgėjai  – lygiaverčiai eismo dalyviai, kaip ir automobilių vairuotojai keliuose bei pėstieji šaligatviuose.  Vengiant nelaimių ir eismo įvykių keliuose, šaligatviuose, reikia žinoti dviratininkų teises ir pareigas bei pasinaudoti rekomendacinio pobūdžio patarimais.
 
Dviratininkų teisės ir pareigos
 Važiuoti keliais dviračiu galima ne jauniesniems, kaip 14 metų asmenims, o išklausius atitinkamą mokymo kursą – ne jaunesniems, kaip 12 metų asmenims.
Važiuoti galima  tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu.
Dviračio gale turi būti raudonas signalo atšvaitas, o iš abiejų šonų – oranžinės spalvos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.
Dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegęs šviesą atspindinčius elementus.
Dviračio vairuotojai  iki 18 metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.
Važiuoti dviračiu reikia tik dviračių takais, o kur jų nėra – kelkraščiu pagal eismo kryptį.  Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, galima važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
Važiuodamas kelkraščiu dviratininkas privalo netrukdyti arba kelti pavojaus pėstiesiems.
Jeigu eismas intensyvus, o jums reikia pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, turite nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vesdamas dviratį.
Ne sankryžoje esančiame nereguliuojamame dviračių tako ir kelio susikirtime vairuodamas dviratį privalote duoti kelią kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.
Važiuojamosios dalies pakraštyje pažymėtu dviračių taku, kuris nuo gretimos juostos nėra atskirtas veja, borteliu, atitvarais ar panašiai, dviračiu galite važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta eismas gretima juosta.
Važiuodami dviračių taku, važiuokite kuo arčiau tako (jiems skirtos tako dalies) dešiniojo krašto. Nesukelkite pavojaus pėstiesiems.
Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, vadovaukitės šviesoforu su dviračio simboliu, o kai jų nėra – transporto šviesoforų signalais.
Dviračių vairuotojams draudžiama:
Važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai;
Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;
Vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;
Vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
Būti velkamiems kitų transporto priemonių;
Vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;
Važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
Be abejo, kaip ir sėdant prie bet kokios transporto priemonės vairo, taip ir prie dviračio vairo draudžiama sėsti išgėrus.  Pareigūnams nustačius, jog dviračio vairuotojas neblaivus, – gali tekti sumokėti  nuo 300 iki 500 litų siekiančią baudą.
Dviratininkų elgesys
Dviratininkam patariama prie dviračio vairo prisitvirtinti galinio vaizdo veidrodėlius, kad matytų ne tik, kas vyksta priekyje, bet ir gale. Sukdami dviratininkai privalo rodyti signalus rankomis: sukant į kairę – ištiesus  į šoną kairę ranką, į dešinę – dešinę ranką. Galimas ir kitas variantas –  sukant į kairę – į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta dešinė ranka, į dešinę – į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta kairė ranka. Dviratininkui, kaip ir automobilio vairuotojui, būtina įvertinti kelio dangą – duobės, šulinio dangčiai, netikėtos kliūtys, šlapia arba apledėjusi kelio danga, žvyras – reikalauja didesnio atidumo ir saugaus greičio pasirinkimo.
Automobilių vairuotojų ir pėsčiųjų elgesys
 Internetiniuose dviratininkų forumuose  dviratininkai dažniausiai skundžiasi , kad juos netinkamai lenkia automobilių vairuotojai , o pėstieji – negerbia. Vienas iš forumo dalyvių neslėpė pykčio, kai automobilio vairuotojas jį, važiuojantį dviračiu, užkliudė  automobilio veidrodėliu, kitas guodėsi, kad šalia „pralėkus“ sunkvežimiui sunku išlaikyti pusiausvyrą.
Dažnų dviratininkų problema – be pavadėlio ir antsnukio vedžiojami šunys, kurie lekia ratų įkandin ir kaskart siekia „nutvert“ dviratininko koją. Taip pat dviratininkai skundžiasi, kad jiems skirtus dviračių takus okupuoja pėstieji, o paprašius pasitraukti, – dar ir skundžiasi.
Dviračio transportavimas automobiliu
 Norint gabenti dviračius automobiliu, reikalingi dviračių laikikliai, kurie yra tvirtinami arba ant automobilio stogo, arba ant galinio dankčio. Laikiklius reiktų rinktis įvertinus automobilio aukštį, kelionės trukmę.
Svarbu žinoti, jog tvirtinant dviratį ant galinio dangčio, jis neturi uždengti automobilio valstybinių numerių. Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) numatyta, kad už vairavimą uždengtais, suklastotais ar kito automobilio valstybinio numerio ženklais skiriama 800-1200 litų bauda arba atimama teisė vairuoti transporto priemonę 6-12 mėnesių.
Taigi, ne tik dviratininkai, bet ir visi eismo dalyviai turi žinoti savo teises ir pareigas bei paisyti mandagumo ir pakantumo, – tik tokiu atveju kelyje išvengsime ne tik streso, bet, galbūt, ir didesnių nelaimių.

Psichologinė manipuliacija arba kodėl visam pasauliui prireikė mūsų kilniaširdiškumo

Psichologinė manipuliacija arba kodėl visam pasauliui prireikė mūsų kilniaširdiškumo

Tikriausiai sutiksite, kad psichologinė manipuliacija neatsiejama nuo verslo ir politikos pasaulio. Šį kartą pabandykime išsiaiškinti, kaip toks reiškinys atrodo kasdieniame mūsų gyvenime, kai mumis manipuliuoja viršininkas, bendradarbiai, antroji pusė, draugai, vaikai, tėvai arba visiškai nepažįstami žmonės.

Kodėl žmonės keliauja?

Kodėl žmonės keliauja?

Klajoti žmogui būdinga nuo seniausių laikų. Tik jei anksčiau keliavome gelbėdamiesi, dėl ekonominių priežasčių ar gerbūvio tobulinimo, tai dabar, nors gyvename palyginus ramiai ir sočiai, nuolat keliaujame svetur, atrodytų, tikro vargo vargti. Miego trūkumas, nuo vaikščiojimo pritrintos kojos ir netikėtumai yra bemaž kiekvieno keliautojo tikrovė. Tad kodėl patogų, mums įprastą gyvenimą taip noriai išmainome į iššūkius fizinei ir psichinei ištvermei, kuriuos patiriame kelionėse?

6 situacijos

6 situacijos, kai moteris neatsisakys sekso

Pasirink seksui tinkamą laiką. Pateikiame Jums 6 situacijas, kurių metu moteris tikrai neatsisakys sekso

Skandalus Rusijoje įplieskusioje dramoje „Matilda“ suvaidinusi I. Dapkūnaitė: „Mano herojės gyvenimas vertas atskiro filmo“

Skandalus Rusijoje įplieskusioje dramoje „Matilda“ suvaidinusi I. Dapkūnaitė: „Mano herojės gyvenimas vertas atskiro filmo“

Rusijoje aistringas diskusijas bei galybę protestų sukėlusi istorinė kostiuminė drama „Matilda“ pasakoja meilės istoriją, pakeitusią Rusijos imperiją. Tikrais faktais paremtoje juostoje apie XIX-ojo amžiaus pabaigoje tarp caro Nikolajaus II bei lenkų kilmės gražuolės baleto primadonos Matildos Kšesinskajos įsiplieskusią meilę pamatysime ir tamsiaplauke tapusią Ingeborgą Dapkūnaitę. Ji vaidina Nikolajaus II motiną Mariją Fiodorovną.

6 metus „Tesla“ dirbantis KTU absolventas: „Pradžia nebuvo lengva“

6 metus „Tesla“ dirbantis KTU absolventas: „Pradžia nebuvo lengva“

„Svajonių darbdavys“ – viliojanti etiketė, kurios siekia tiek mažos, tiek didelės Lietuvos ir pasaulio įmonės. Kauno technologijos universiteto (KTU) absolventas Roman Baryšnikov, beveik 6 metus dirbantis kompanijos „Tesla“ padalinyje Norvegijoje, būtent taip apibūdina šią JAV elektrinių automobilių ir atsinaujinančios energijos gamintoją.

Žiedinių lenktynių čempionė Ernesta Globytė: „Trasoje mes visi lygūs“

Žiedinių lenktynių čempionė Ernesta Globytė: „Trasoje mes visi lygūs“

Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), rudenį pradėjusi jaunųjų autosportininkų pristatymo iniciatyvą, ją plečia, šį kartą siekdama supažindinti visuomenę su žymiausiomis Lietuvos automobilių sporto moterimis.

Ramunė: „35-erių mano organizmas buvo kaip 65-erių metų moters“

Ramunė: „35-erių mano organizmas buvo kaip 65-erių metų moters“

Mano vardas Ramunė. Dirbu namuose mamos ir žmonos pareigose. Turime du vaikus devynerių ir šešerių metų.

Plastinės operacijos šiandien – prieinamos ne tik turtuoliams

Plastinės operacijos šiandien – prieinamos ne tik turtuoliams

Dar prieš nepilną dešimtmetį plastinės opercijos lietuviams asocijavosi su visuomet besišypsančiais amerikiečiais, dirbtinėmis moterimis ir turtingų vyrų žmonų įnoriais. Tačiau šiandien vis daugiau žmonių drąsiai šneka apie patobulintas kūno linijas, pamirštus kompleksus ir atgautą pasitikėjimą savimi.