Search Results for: "vestuvių fotografas"

Fotografas M.Binkis: „Vestuvių fotografų aplink kaip grybų po lietaus“

Fotografas M.Binkis: „Vestuvių fotografų aplink kaip grybų po lietaus“

Mikas Binkis – fotografas, informatikas ar pedagogas? Matyt, pats šio interviu herojus pastarojo klausimo sau neužduoda, nes, pasak jo, šios kelios sritys (o kur dar ir įvairūs hobiai…) puikiai sugyvena viename asmenyje. Nuo prisiminimų iš „muilinės“ laikų iki profesionalių fotosesijų studijoje – apie visa tai kalbame su kauniečiu fotografu, kuris, greičiausiai, nesutiktų fotografuoti Jūsų vestuvių, Miku Binkiu.

Vestuvių fotografė Aistė apie „nuotakas siaubūnes“ ir kitus darbo užkulisius (foto)

Vestuvių fotografė Aistė apie „nuotakas siaubūnes“ ir kitus darbo užkulisius (foto)

Tikriausiai vienas labiausiai žmones kamuojančių gyvenimo klausimų – ką aš noriu veikti gyvenime? Štai ir Aistė, nors baigė verslo vadybos studijas, tapusi mama suprato, kad tai ne jos kelias. Visada turėjau norą kurti, mėginau save įvairiose srityse, bandžiau piešti, kurti eiles, šokti, tačiau tik užklupus motinystės džiaugsmams pagaliau supratau, kad noriu fotografuoti – sako Aistė. Taigi, kaip jai sekasi eiti savo atrastu keliu ir ką ji mano apie šventines fotosesijas.

Nekaltos iki vestuvių: tėčiai su skaistybės įžadus davusiomis dukromis (foto)

Nekaltos iki vestuvių: tėčiai su skaistybės įžadus davusiomis dukromis (foto)

Tyrumo vakarėliai – gana nauja amerikiečių religinė apeiga, per kurią tėčiai padrąsina savo dukras išsaugoti nekaltybę iki vestuvių. Apie ją švedas fotografas Davidas Magnussonas išgirdo vos prieš metus, perskaitęs publikaciją viename žurnale. Būtent tada menininkui kilo mintis iš arčiau susipažinti su šiuo ritualu ir sukurti įdomią nuotraukų seriją, pavadinimu „Purity”.

Fotografas T.Černiauskas: „Avantiūra virto pagrindiniu darbu“ (Interviu)

Fotografas T.Černiauskas: „Avantiūra virto pagrindiniu darbu“ (Interviu)

Fotografas Tadas Černiauskas turi kuo pasigirti: neseniai pradėjęs karjerą jau įsirengė asmeninę studiją, surengė parodą, turi klientų ir gerbėjų. Tačiau Laikas.lt skaitytojams jis žinomas ne dėl šių nuopelnų, o dėl nepaprastai gražių „Ryžaplaukių“ fotosesijos nuotraukų.

Mados fotografas N. Paluckas: „Pinigai darbą daro techniniu“ (Interviu

Mados fotografas N. Paluckas: „Pinigai darbą daro techniniu“ (Interviu, Foto)

„Nuolat verčiuosi per galvą, todėl per mano trumpą gyvenimą labai daug ko įvyko, “, – sako jaunas mados fotografas Nerijus Paluckas. Fotosesijų užkulisiai, (ne)komercinė kūryba, pigių fotoaparatų galimybės ir kiti Nerijaus pasisakymai klausimais, aktualiais ne tik gyvenantiems mada…

Prisimeni savo pirmas nuotraukas, kurios tau padėjo apsispręsti dėl mados fotografo specialybės?
Fotografuoju labai seniai. Tačiau komercinių projektų pradžią galiu susisieti su mano žmonos įsigytu pirmuoju veidrodiniu fotoaparatu. Man užteko jį paimti į rankas ir supratau, kad jaučiu kaip fotografuoti bei galiu tai gerai daryti. O mada domėjausi nuo seno. Prašydavau draugų iš užsienio atvežti „Vogue“ ar „Elle“, kai jų Lietuvoje dar būdavo sunku gauti. Žodžiu, man nereikėjo svarstyti, ką labiausiai noriu fotografuoti.

Kaip suprantu niekur nesimokei fotomeno?
Ne. Aš esu tiksliųjų mokslų specialistas. Mokiausi ekonomiką ir informatiką, tačiau mane visuomet traukė menai. Nuo mokyklos laikų kūriau poeziją, muziką. Iki šiol tai darau. Tad nieko nuostabaus, kad susidomėjau fotografija.

Apskritai, manau, kad mokymo įstaigos sugadina menininką. Man patinka laužyti standartus, o ten kaip tik stengiamasi įkišti į rėmus.

Ar mados fotografija yra tavo pragyvenimo šaltinis?
Aš turiu verslą, kuris su fotografija visiškai nesusijęs. Tai man labiau hobis, už kurį, žinoma, taip pat gaunu pinigus. Tačiau man jie nėra svarbiausi, o tai suteikia daugiau galimybių. Jei turiu užsakymą už 1 000 litų, galiu savęs neriboti ir išleisti daugiau. Tokiu atveju nenukenčia nuotraukų kokybė.

Pinigai darbą daro techniniu, o ne idėjiniu, kas man tikrai nepatinka.

Tačiau pinigai galbūt riboja iš kitos pusės – jei neturi jų, neturi ir brangios geros technikos?
Taip, iš dalies tai tiesa. Tačiau esu girdėjęs tokį pasakymą, kuris man labai patinka – profesionaliems fotografams reikia profesionalios technikos, tačiau genijui užtenka ir pieštuko. Kartais su telefonu galima padaryti labai puikią nuotrauką, tačiau plakatas iš jos tikrai neišeis.

Dažnai jauni fotografai mano: jei turėčiau brangų fotoaparatą, visi mane samdytų. Ir dažnai nusivilia, supratę, kad ne tai svarbiausia. Pirmiausia reikia atrasti savo išskirtinumą fotografijoje ir patį save, o tada galvoti apie brangų, profesionalų fotoaparatą.

Koks fotoaparatas tavo dėkle?
„Canon EOS-1Ds Mark III“.

Kaip įvardytum savo fotografijų stilių?
Žmonės sako, kad atpažįsta mano nuotraukas. Fotografuodamas madą skaitmeniniu fotoaparatu visada stengiuosi išgauti juostos efektą arba tiesiog naudoju juostinį fotoaparatą. Dirbdamas su TV3 ar panašiais komerciniais projektais to nedarau, tačiau ir tais atvejais randu būtų savo braižui išreikšti.

Paminėjai televiziją. Ką dar fotografuoji be mados?
Mano antra aistra po mados fotografijos – įvairūs creative darbai. Dar kartais fotografuoju išskirtinį, dažniausiai otkutiur maistą.
Dirbi fotosesijose su kūrybine komanda. Ar sunku atrasti žmonių, kurie lengvai ir visapusiškai perteikia tavo idėją?
Man labiausiai patinka žmonės, kurie nori laisvės. Neįdomu dirbti, kai tavęs nuolat klausia, ką ir kaip daryti. Man patinka, kai pasakai idėja, o komanda improvizuoja. Fotosesijų metu esu atviras įvairiausiems bandymams. Smagu dirbti su jaunais, nežinomais žmonėmis, atrasti tarp jų talentų.

Pavyzdžiui, paskutinė mano įsimintinesnė fotosesija buvo su drabužių dizainere Jurgita Žiugždiene. Fotografavome jos kolekciją pristatytą per šių metų „Mados infekciją“. Žinoma, pačią fotosesijos idėją padiktavo patys mistinį atspalvį turintys drabužiai. Ši fotosesija dar nepasirodė, tad nenoriu per daug apie ją šnekėti. Tačiau esmė ta, kad Jurgita iš oro daro stebuklus. Fotosesijos metu tam pačiam drabužiui ji sugeba suteikti visai kitą „veidą“. Su tokiais žmonėmis labai gera ir įdomu dirbti.

Pats sakei, kad „Lietuva fotografų ir krepšininkų šalis“. Mados fotografija šiuo metu vis labiau populiarėjanti specialybė. Kaip išsiskirti iš minios, kad būtent tave pasirinktų dizaineris, televizijos laidos prodiuseris ir pan.?
Negaliu tiesiogiai atsakyti į šį klausimą, padiktuoti kažkokio recepto. Svarbiausia turėti išskirtinį tikslą ir jo siekti.

Galiu paminėti, kad apie 30 mano nuotraukų išspausdino Amerikoje populiarus mados žurnalas „Runway“. Jie mane pastebėjo ir susirado patys. Nuo šiol esu vienas iš jų žurnalo fotografų ir planuoju nemažai su jais dirbti. Nusiunčiau savo foto-ciklą „Režisūriniai mados portretai“ portalui „behance“, o jo komisija išrinko ir patalpino mane prie garsiausių pasaulio mados fotografų portale „Fashion served“, per ten mane ir susirado „Runway“.

Ar fotografuoji vestuves, krikštynas, asmenines fotosesijas? Ir kiek tai kainuoja?
Vestuvių ir krikštynų tikrai – ne. Žinau, keletą gerų vestuvių fotografų, bet jie užsiima tik tuo, tad jų darbai dar verti dėmesio.

Asmenines fotosesijas, žinoma, fotografuoju. Bet jas stengiuosi susieti su mada ar creative stiliumi. Paprastų nemėgstu.
Kaina priklauso nuo to, ko žmogus nori. Pavyzdžiui, už 400 litų galima užsisakyti fotosesiją, bet ji bus be jokios kūrybinės komandos. O po to kaina gali kilti atsižvelgiant į daugelį niuansų – drabužius, makiažą, dekoracijas ir kt. Tačiau jei žmogus sutinka dalyvauti tokioje fotosesijoje, kokios aš noriu, galiu ją tiesiog padovanoti ar fotografuoti už itin mažą sumą.

Dar labai svarbu atrinkti kuo mažiau geriausių nuotraukų – kokias 5–10, kurias žmogus tikrai pasikabins ir kitiems parodys. Juk fotografuoji ne modelius, o paprastus žmones, tad natūralu, kad ne visos jų nuotraukos bus geros. Baisu, kai už 100 litų mergina gauna 100 nuotraukų, jas visas suslepia, įteigia sau, kad yra nefotogeniška ir daugiau nebesifotografuoja, o gal net atsisako savo svajonės būti modeliu.

Ką veiki, Nerijau, kai nedirbi?
Kai žmona pasako, kad manęs nebemato, sustoju ir leidžiu sau atsipūsti. Gal ir juokinga, bet man labai patinka, prie savo namų pjauti žolę. Po to išsinešu į kiemą sulankstomą kėdutę, atsidarau alaus ir ilsiuosi. Leidžiu laiką su savo 3,5 metų dukra, augančia fotomodeliu (juokiasi). Šįvakar kaip tik einu į darželio šventę tėveliams…

Mūsų pažintis su Nerijumi šiuo interviu nesibaigia. Savo dviem skaitytojams norime suteikti galimybę pabūti fotomodeliais šio fotografo mados fotosesijoje. Apie konkursą „Mano vasaros stilius“ skaitykite čia.

Vestuvių fotografai: TOP 10

Vestuvių fotografai: TOP 10

Ne, tai tikrai ne geriausio Lietuvoje vestuvių fotografo rinkimai. Išrinkti vieną būtų per daug sudėtinga ir nesąžininga, nes jų yra daug ir labai gerų. Užuot tai dariusi mūsų redakcija ilgai naršė po internetą, rinkosi, lygino, žiūrėjo nuotraukas ir galų gale nusprendė pateikti savo kuklią nuomonę apie originaliausius ar kuo nors išsiskiriančius fotografus. Atidžiai peržvelgėme daugiau nei 100 žinomiausių fotografų (www.wed.lt, klausinėjome draugų, pažįstamų, atsižvelgėme į skaitytojų rekomendacijas, išsakytas laiškuose) nuotraukas. Ir sudarėme dešimtuką. Fotografai pristatomi bet kokia tvarka, nes visi iki vieno verti pirmosios vietos už išskirtinumą ir ženklą, kurį palieka vestuvių fotografijos istorijoje. Nuoširdžiai sakome, kad buvo be galo sunku – patys nustebome, kiek daug šaunių fotografų yra Lietuvoje. Trumpai ir kaip įmanoma objektyviau pamėginome aprašyti jų išskirtinumus, nuotraukų stilių, fotografavimo specifiką. Beje, savo kailiu pajautėme, koks vargas nuotakoms rasti tą vienintelį… fotografą.

„Fotoshop'u“ savo atžalas kasdien linksminantis super tėtis (foto)

„Fotoshop’u“ savo atžalas kasdien linksminantis super tėtis (foto)

Jeigu būtų apdovanojimas pačiam kūrybingiausiam tėčiui, turbūt jį gautų Jason’as Lee. Vestuvių fotografas jau yra sulaukęs populiarumo, nes sugeba gražiai įamžinti svarbiausius poros gyvenimo momentus jų vestuvių dieną, tačiau tikrasis jo pašaukimas yra dukterų fotografavimas. Žinoma, dvi mergaitės yra mielos ir Jason’as jas fotografuoja atliekant paprastus kasdieninius darbus, bet nuotraukos ypatingos, nes yra itin netikėtos. Tėčio pasididžiavimas atsiskleidžia trumpame interviu.

Fotografė: priešvestuvinė fotosesija – būdas nuraminti nuotaką

Fotografė: priešvestuvinė fotosesija – būdas nuraminti nuotaką

Įsimintiniausią gyvenimo dieną kelias ar net keliolika valandų praleisti vestuvinėje fotosesijoje – įprasta jaunavedžių dienotvarkė. Vis dėlto, pasak fotografės Redos Ruželės, vis dažniau pageidaujamos ir papildomos fotosesijos, organizuojamos gerokai prieš didžiąją dieną. Iš užsienio nusižiūrėtos „generalinės“ vestuvių fotosesijos repeticijos dažnai organizuojamos būtent nuotakos pageidavimu.

Nauja vestuvinių nuotraukų tendencija – užpakaliukų demonstravimas (foto)

Nauja vestuvinių nuotraukų tendencija – užpakaliukų demonstravimas (foto)

Vestuvės neįsivaizduojamos be fotografo. Jo pasirinkimas dažnai būna svarbesnis nei pati suknelė, nes tikras profesionalas sugeba paslėpti visus tikrovės trūkumus. Arba… išryškinti privalumus. Štai dabar internetinėje erdvėje skrajoja sijonus „lig ausų“ pasikėlusios jaunosios ir jų pamergės.

15 puikių patarimų pradedantiems fotografams

15 puikių patarimų pradedantiems fotografams

Kiekvienas pradedantis ar profesionalus fotografas bėgant laikui sužino apie tokius fotografijos triukus ir paslaptis, kurias būtų norėjęs žinoti nuo pirmos dienos. Šie patarimai bus gera pradžia kiekvienam, turinčiam fotoaparatą ir norinčiam nekartoti svetimų klaidų.

1 patarimas: Įsivaizduok, suplanuok ir atlik

Nėra nieko blogo pasisemti įkvėpimo iš svetimų nuotraukų. Taigi gerai apgalvok, kokio tipo nuotraukos norėtum ir kaip ją būtų galima nufotografuoti. Toliau imkis darbo. Geriausios nuotraukos dažniausiai atsiranda po sunkios savaitės darbo. Retai nutinka taip, jog viskas savaime susidėlioja į vietas ir tu nufotografuoji tinkamą modelį tinkamoje scenoje. Žinoma, kiekviena nuotrauka privalo būti kitokia (kartais tam pakanka ir skirtingo apšvietimo ar kompozicijos).

2 patarimas: Histograma yra privaloma

Sugaišęs vos 5 ar 10 minučių ir išmokęs naudotis histograma, ženkliai pagerinsi savo nuotraukas. Iš tiesų histograma reikėtų naudotis nuolat. Ypač jei nori, kad draugo vestuvių nuotraukose nuotakos suknelė nebūtų „perlaikyta“ arba gamtovaizdžio nuotraukos gautų pakankamai šviesos. Taigi, išmoksi naudotis histograma – išmoksi pagauti pakankamai šviesos.

3 patarimas: Išmok naudotis belaide ir prie fotoaparato nepritvirtinta blykste

Nuėmęs nuo fotoaparato blykstę, gali dramatiškai pagerinti savo nuotraukas. Kryptinė šviesa sukuria smagius šešėlius, kurie paryškina, pavyzdžiui, modelio veido bruožus. Minimą belaidį blykstės spragtuką gali įsigyti vos už 50 litų, be to, tau nereikės pakeisti fotoaparato nustatymų. Tiesiog uždėk spragtuką ant fotoaparato blykstės antgalio, o imtuvą prijunk prie blykstės apačios. Ir viskas. Dabar pamėgink padaryti seriją nuotraukų, kad susipažintum su pokyčiais.

4 patarimas: Išmok pakeisti aktyvų fokusavimo tašką

Beveik visoje fotografijoje (bet ne visuomet) reikėtų naudoti vienintelį automatinį fokusavimo tašką ir neleisti fotoaparatui pasirinkti kelių taškų. Kai fotografai išmoksta naudotis fokusavimo taškais, jie dažniausiai naudoja tik centrinį. Pavyzdžiui, nuotrauka yra sufokusuojama ties subjekto akimis arba tam tikru kraštovaizdžio tašku ir tuomet, laikant pusiau nuspaudus užrakto mygtuką, yra pakeičiama nuotraukos kompozicija. Pasirinkus teisingą kompoziciją galima galutinai nuspausti užrakto mygtuką. Pasėdėjęs bent minutę ir pamėginęs rankomis pakeisti fokusavimo tašką, ateityje žymiai dažniau teisingai sufokusuosi kadrus.

5 patarimas: Trikojai – nusipirk tinkamą, kad reikėtų mokėti tik kartą

Šią pamoką daugelis fotografų išmoksta pačiu sunkiausiu būdu – įsigiję tris ar keturis pigius trikojus, galiausiai jie nepagaili pinigų tokiam trikojui, kuris laikys visą gyvenimą. Taigi pamoka labai paprasta – kad ir kaip viliotų pigaus trikojo pasiūlymas, tokiems daiktams nešvaistyk veltui pinigų.

6 patarimas: Fotografijoje svarbiausia kompozicija ir šviesa

Beveik visi fotografai pirmaisiais metais švaisto brangų laiką techninėms detalėms tikėdamiesi, jog jų nuotraukas pagerės. Deja, puikios nuotraukos yra sudaromos iš įdomaus apšvietimo ir stiprios kompozicijos. Visa kita yra bereikalingi papuošimai.

7 patarimas: Rankinis režimas

Jokiu būdu nereikia bijoti rankinio režimo. Tiesiog įjunk jį ir pradėk žaisti – netrukus jį perprasi. Jei žinai, kas yra užrakto greitis, diafragma ir ISO, tuomet net nepajusi, kaip greitai išmoksi fotografuoti rankiniu režimu. Galbūt didžiausia klaida, kurią daro mėgėjai fotografai, yra tai, jog jie tikisi, kad viskas pavyks iš pirmo karto. Rankinis režimas yra tolygus nuolatiniams mėginimams ir klaidoms. Laikui bėgant tu išmoksi vis greičiau ir greičiau pasirinkti teisingus nustatymus, tačiau privalome pripažinti, jog kiekvieną kartą pirmieji kadrai bus visiškai nevykę.

8 patarimas: „Atšokusi“ blykstė

Daugelis fotografų pirkdami fotoaparatą įsigyja ir blykstę, tačiau visi pradedantieji tiesiog nukreipia ją į subjektą ir fotografuoja. Jei nukreipsi blykstę į lubas arba šoninę sieną, tuomet ji apsispindės į modelį ir nuotraukoje šviesa bus švelnesnė bei jaukesnė. Tai paprasta pamoka, tačiau daugelis fotografų dvejoja ir niekuomet to neišmėgina.

9 patarimas: Išlaikymo kompensacija

Skamba sudėtingai? Jei nesi patyręs vartotojas, tuomet užtenka vargo ir su diafragma, o ką jau kalbėti apie išlaikymo kompensaciją pirmiausia išsprendžiant diafragmos klausimą. Tik pamėginęs gali suprasti, jog tai paprasta. Iš tiesų išlaikymo kompensacija yra paprastas būdas pasakyti fotoaparatui, jog dabartinis išlaikymas nėra toks, kokio tu norėtum. Pasinaudojęs mažu rateliu pasirink +1 arba +.7, kad kompensuotum išlaikymą, arba -1 ar -.7, kad gautum tamsesnę nuotrauką. Taigi pasirinkęs norimą nustatymą, pamėgink nufotografuoti objektą ir stebėk, kaip fotoaparatas parinkęs automatinius nustatymus bei atsižvelgęs į tavo pasirinkimą, šiek tiek pašviesins arba patamsins galutinį nuotraukos variantą.

10 patarimas: Photoshop naudojimas nėra sukčiavimas

Mūsų nuotraukos nėra naujienos, mūsų nuotraukos yra menas. Panašiai kaip dailininkas nutapo ką tik nori savo paveiksle, taip pat ir mes galime daryti su savo nuotraukomis ką tik panorėję (žinoma, jei virš miško prilipdyti delfiną, nereikia meluoti kitiems, kad tai yra originali nuotrauka).

11 patarimas: Nepirk naujos įrangos, kol visiškai neišnaudojai jau turimos

Beveik visi fotografijos forumai kenčia nuo pradedančių fotografų žinučių, kuriose jie prašo patarti, kokį objektyvą reikėtų pirkti, nes standartinis 18–55 objektyvas nėra pakankamai geras ar ryškus. Atvirai galime teigti, jog pasaulyje turbūt retai pasitaiko toks fotografas, kuris, turėdamas mažiau nei metų patirtį, fotografuotų geriau nei standartinis objektyvas. Negalime teigti, jog fotografijoms nepagelbėtų šiek tiek ryškesnis objektyvas, tačiau egzistuoja 100 svarbesnių dalykų, kuriuos turėtų įvaldyti kiekvienas pradedantysis prieš įsigydamas naują objektyvą. 99 % ryškumo problemų slypi prastame fotografavime, o ne objektyve. Pagrindus perpratęs fotografas gali pradėti galvoti apie investavimą į naują, ryškesnį objektyvą. Tačiau mes kalbame ne tik apie objektyvus, bet apie visą fotografijos įrangą. Tikrai neverta pirkti 10 000 litų vertės studijos įrangos, jei dar nemoki elgtis su 100 litų vertės blykste. Panašiai, kam reikalingas 5 000 litų makroobjektyvas, jei dar neišmėginai artimo nuotolio filtro. Ši taisyklė turbūt negalioja tik lomografams. Vis dėlto mes visi trokštame naujos įrangos, tačiau verčiau išeitume į lauką ir dažniau fotografuotume.

12 patarimas: Prieš pirkdamas 5 000 litų portretinį objektyvą išmėgink 50 litų vertės reflektorių

Apšvietimas… yra… viskas! Pakvaišę fotografai ir toliau verčiau perka 5 000 litų vertės 70–200 mm f/2.8 objektyvus, bet net nemano išmėginti paprasto apšvietimo komplekto, kuris gali kainuoti vos 50 litų. Žinoma, kas nemėgsta atplėšti siuntinio ir jame rasti naujo objektyvo, tačiau mes rekomenduojame pataupyti ir prieš tai pamėginti įsigyti paprastą reflektorių ar pigų apšvietimo komplektą, kuris žymiai labiau pagerins tavo nuotraukas.

13 patarimas: Užstatas turi būti privalomas

Šią pamoką savu kailiu yra išmokęs kiekvienas profesionalus fotografas. Kad taip nenutiktų tau, laikykis auksinės taisyklės – prieš įvesdamas į kalendorių naujo kliento vardą, būtinai paimk iš jo užstatą. Dar geriau, pasirašyk sutartį. Tai pirmoji verslo pamoka.

14 patarimas: Padaryk daugybę kadrų, tačiau nefotografuok tos pačios scenos 10 kartų

Prisipažįstame, jog ši pamoka yra šiek tiek ginčytina. Daugelis fotografų (įskaitant ir garsius fotografus) mėgsta padaryti 10 ar net 15 tos pačios scenos kadrų. Vis dėlto pirmas kadras nuo paskutinio turėtų skirtis. Jei pamatei patinkančią sceną, nufotografuok ją kartą (ar du), išanalizuok nuotrauką, pakeisk kampą ar išlaikymą ir padaryk dar keletą kadrų. Rezultatas – pasinaudojęs šiuo patarimu, vietoj 50 tos pačios scenos kadrų turėsi 50 menkai besiskiriančių nuotraukų. Bet viena iš šių nuotraukų bus išskirtinė.

15 patarimas: Išmok sufokusuoti vaizdą fotografuodamas grupę žmonių

Trumpa, paprasta, bet itin svarbi pamoka! Fotografuodamas grupę žmonių sufokusuok vaizdą ties arčiausiai esančiu žmogumi. Net jei fotografuoji apsikabinusią porelę, geriau sufokusuok vaizdą ties šiek tiek arčiau prie tavęs esančiu asmeniu. Jei sufokusuosi vaizdą grupės pabaigoje, tuomet vaizdas bus išplaukęs.