Now Reading
„Naujasis Baltijos šokis“ stebins, juokins ir mokys rašyti apie šokį

„Naujasis Baltijos šokis“ stebins, juokins ir mokys rašyti apie šokį

„Naujasis Baltijos šokis“ stebins

15-asis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis” šįmet stengiasi atvežti ne mažesnio meninio kalibro užsienio šokio trupes, kaip ir prieš 3-5 metus, nors finansavimas nuo to laiko sumažėjo perpus.

Formuoti gegužės 2-7 dienomis vyksiančio festivalio programą, Lietuvos šokio informacijos centro direktoriaus Audronio Imbraso teigimu, šįmet buvę kaip niekad sudėtinga, nes finansavimas sudaro vos pusę tos vertės, kuri buvo 2006-2008 metais.

Vis dėlto šių metų programoje žadama ir naujų akcentų – be naujų lietuviškų projektų ir Europos šokio stilistikos įvairovės, atsiranda naujas šokio operos žanras, kasdien bus rengiami spektaklių aptarimai, vyks rašymo apie šokį projektas, kurį ves profesionali šokio kritikė.

Šių metų festivalyje dalyvaus svečiai iš Prancūzijos, Vokietijos, Danijos, Norvegijos ir Islandijos. Festivalio rengėjai neslepia, kad kai kurie užsieniečių spektakliai gali šokiruoti – juose daug nuogo kūno, bet jis pateikiamas estetiškai ir etiškai, kartais – su geroka humoro ir ironijos doze. Ypač linksmas turėtų būti jaunos islandų kompanijos „Kviss bumm bang” spektaklis „Safaris”, kuriame bus „mokoma”, kaip reiktų elgtis ir bendrauti festivaliuose, kaip susipažinti konferencijose ir kitų šiuolaikiniam žmogui reikalingų dalykų.

Festivalį pradės vieno įdomiausių danų šiuolaikinio šokio kūrėjų Palės Granhojaus (Palle Granhoj) spektaklis „Dance me to the end on/off Love”. Spektaklio pavadinimas – legendinio Kanados poeto ir dainininko Leonardo Koeno (Cohen) dainos parafrazė. Būtent šio žymaus kūrėjo muzika ir tekstai tapo choreografo vadovaujamo šokėjų ir muzikos atlikėjų kolektyvo spektaklio atspirties tašku ir pagrindiniu motyvu.

Kaip jau tapo įprasta, festivalyje pristatoma plati Lietuvos choreografų darbų panorama. Festivalio publika turės išskirtinę progą pamatyti naujausią Kauno šokio teatro „Aura” spektaklį „Medėja”, gvildenantį abortų ir jiems pasiryžusių moterų temą. Jauna choreografė Giedrė Ubartaitė pristatys premjerinį spektaklį „Mono tyla”, Loreta Juodkaitė – naujausią šokio kompoziciją „Sapnų žemėlapyje” su M. K. Čiurlionio menų mokyklos auklėtinėmis.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Intriguojantį projektą – šokio operą „Dykra” – sukūrė klaipėdietė choreografė Agnija Šeiko ir vilnietis kompozitorius Jonas Sakalauskas. Taip pat į programą įtraukti naujausi Vyčio Jankausko, Editos Stundytės, Erikos Vizbaraitės ir Rūtos Butkus šokio spektakliai.

Pasak VšĮ „Vilniaus festivaliai” direktoriaus Remigijaus Merkelio, pamažu auga Vilniaus miesto biudžeto lėšos šios įstaigos vienijamiems devyniems sostinės festivaliams, tarp kurių yra ir „Naujasis Baltijos šokis”. Štai pernai vidutiniškai vienam festivaliui teko 32 tūkst. litų, o šįmet ši suma išaugo iki 54 tūkst. litų.

„Nors nelengva išlaikyti aukštą festivalių lygį dėl mokestinių įstatymų pakeitimų, stipriausiai smogusių scenos menų festivaliams, bet per 3-4 metus tikimės pasiekti aukštesnį finansavimo lygį”, – vylėsi R. Merkelys.

ELTA
Gedimino Savickio/ELTA nuotr.


Lietuvos naujienų agentūra ELTA. Visos teisės saugomos. Platinti, kopijuoti be Eltos sutikimo draudžiama.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top