Now Reading
Nuosavas lėktuvas – asmeninėms pramogoms

Nuosavas lėktuvas – asmeninėms pramogoms

Nuosavas lėktuvas – asmeninėms pramogoms

Nuolat naudojamės skrydžių bendrovių paslaugomis, o jei per brangu, į kelionę po Europos šalis leidžiamės nuosavu automobiliu. „O ar pavyktų aplankyti svečias šalis nuosavu lėktuvu“, – teiravomės Cessna Pilotų Klubo įkūrėjo, piloto Beno Laurinaičio.

Dangaus keliai atviri

Piloto teigimu, noras išmokti skraidyti jam nėra vien hobis, esą tai investicija į ateitį – siekis nuosavu lėktuvu skraidyti ne tik po Lietuvą, bet ir svetur. Jau spėję susitvarkyti savo gerbūvį lietuviai gali ir nori atrasti įdomesnį laisvalaikį, pasinaudoti netradiciniais keliavimo būdais.

Tam skirti nedideli vienmotoriai lėktuvai – naujas kainuoja tiek, kiek prabangus visureigis ar automobilis.

 Naujam, geros komplektacijos dviviečiui lėktuvui reikėtų skirti apie 300 tūkst. litų. Iš antrų rankų, naudotą, galima rasti ir dar pigiau. Pasak B. Laurinaičio, keliauti lėktuvu jau dabar pigiau nei važiuoti automobiliu. Keturvietis lėktuvas „surydamas“ 20 litrų kuro per valandą įveikia 240 kilometrų. 

Taigi, 100 km pakanka mažiau nei 9 litrų degalų, dviviečiai skraido dar pigiau.

„Gali pakilti iš bet kurio, nebūtinai tarptautinio, aerodromo ir skristi į bet kurią pasaulio šalį. Papildomų leidimų reiktų į Rusiją ir Ukrainą. Išsiruošus skrydžiui po Vakarų Europą pakanka tik paduoti skrydžio planą. Svarbiausia – pilotavimo ir navigacijos įgūdžiai, bei gebėjimas radijo ryšiu bendrauti anglų kalba“.

Reikia visai nedaug

Cessna Pilotų Klubas, netrukus atversiantis duris Kyviškių aerodrome, skirtas būtent tiems, kurie nori paskraidyti arba siekia išmokti pilotuoti. Kol kas klubas egzistuoja virtualiai tik „Facebooke“. Lietuvoje iš viso yra apie 40 registruotų „Cessnų“. 

„Norime apjungti šią bendruomenę, taip pat pritraukti naujų narių. Skraidantys savininkai neišnaudoja visų lėktuvo galimybių. Jei pasaulyje vidutiniškai per metus „Cessna“ lėktuvais skraidoma apie 200 valandų, tai Lietuvoje dalis savininkų skraido tik 100 valandų“, – pažymi B. Laurinaitis, pridurdamas, kad likusį laiką lėktuvais pilotai patys sutiktų dalintis.

Taip jėgas prie lėktuvo vairo galėtų išmėginti nauji entuziastai, kuriems per metus pakaktų paskraidyti ir iki 10 valandų arba 4 savaitgalius. Pakanka įstoti į klubą ir pradedantieji aerodrome gali leisti savaitgalius, skraidyti.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Kyviškės tapo atviros visiems

Po Nepriklausomybės atkūrimo Kyviškių aerodromas buvo pusiau uždara zona – čia bazavosi Karinių oro pajėgų eskadrilė. Pernai aerodromas perduotas Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos institutui ir bendrosios aviacijos reikmėms.

Be VGTU AGAI čia bazuojasi Lietuvos Kariuomenės mokomasis pulkas ir Vilniaus Dariaus ir Girėno aeroklubas, Vilniaus Parašiutininkų Klubas. Visuomenei Kyviškių aerodromas tapo tikrai atviras – netrukus čia duris atvers Cessna Pilotų Klubas ir nauja kavinė. Kyviškių aerodromas bus naudojamas mokymams, akrobatiniam skraidymui, šuoliams su parašiutu ir pramoginiams skrydžiams. 

„Svarbiausia, kad skrydžiais besidominčiam žmogui būtų sudarytos tinkamos sąlygos įsitraukti į pakankamai uždarą aviacinę bendruomenę, – teigia Benas Laurinaitis.

Kalbino Nerijus Drochneris

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top