Now Reading
3D televizija: sensacija ar reklaminis triukas?

3D televizija: sensacija ar reklaminis triukas?

3D televizija: sensacija ar reklaminis triukas?

Jau šiandien transliacijas pradeda pirmasis Europoje trimatis (3D) televizijos kanalas. Technologijos trijų dimensijų vaizdams ekrane egzistuoja jau seniai, tačiau iki dabar jos šturmavo tik specialius kino teatrus. Kanalas „Sky 3D“ sieks tai pakeisti.

Dienraštis „Telegraph“ rašo, jog „Sky“ investavo nemažai laiko ir pastangų, per pastaruosius pusantrų metų filmuodami sportą, kultūrinius įvykius bei dokumentinius filmus 3D kameromis. Naujojo kanalo „Sky 3D“ direktorius John Cassy sakė: „3D yra naujausia televizijos evoliucinė fazė, sekanti po sėkmingo aukštos kokybės (HD) pasirodymo. Bet šią fazę valdys į įvykius orientuota televizija, nes ne kiekviena laida tinkama 3D transliacijai. Todėl ir nutarėme ją atidaryti prasidedant tokiam įvykiui, kaip Ryder taurė.“

Savaime suprantama, šis malonumas žiūrovams atsieis nepigiai. 3D kanalas bus prieinamas tik brangiausiai mokantiems „Sky“ klientams, kuriems be abonentinio mokesčio dar teks išleisti apie 4000 Lt trimatį vaizdą palaikančiam televizoriui bei akiniams, kuriuos būtina dėvėti norint pajusti 3D efektą.
Cassy pripažįsta, kad kliūčių jų kelyje yra, tačiau tiki savo sėkme: „Buvome tokie pat skeptiški kai 2005 m. prasidėjo HD transliacijos, bet dabar, po penkerių metų, turime beveik 50 HD kanalų ir jie labai populiarūs“.

Virgin Media galvoja panašiai, pradėję siūlyti 3D filmų pagal pareikalavimą (On-Demand) paslaugą. Ši paslauga reikalauja turėti specialų televizorių, akinius bei „Virgin HD+“ įrenginį, prieinama visiems klientams, tačiau tenka mokėti už kiekvieną pažiūrėtą filmą (Pay-Per-View).

Negana to, dabar galima pamatyti tik vieną filmą – „Gatvės šokiai 3D“ (StreetDance 3D), kurio paros nuoma kainuoja apie 24 litus. 3D paslaugas „Virgin“ ketina išplėsti, tačiau jos išliks apmokamos tuo pačiu Pay-Per-View principu.

BBC, tuo tarpu, dar galutinai nesusiviliojo 3D žabangomis ir vis dar eksperimentuoja su šia naujove. Atstovas spaudai patvirtino, jog „BBC 3D“ kanalas artimiausiu metu tikrai nepasirodys. Nepaisant to, korporacija svarsto galimybes kukliems 3D bandymams prieš prasidedant 2012 m. olimpinėms žaidynėms Londone.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Anot neseniai atlikto „Deloitte“ tyrimo, viso labo 2 % britų ketina pirkti 3D televizorių per artimiausius 12 mėnesių. Televizijos analitikas Guy Bissonas tuo nesistebi: „3D TV niekada neturės tokio pačio poveikio kaip HD. Žmonėms nieko kito nebeliks, kaip pirkti kitą televizorių su 3D, kadangi technologija bus įmontuota viduje“, sakė jis.

Bissonas nevengė kritiškai atsiliepti apie 3D: „HD atvejis buvo daug patrauklesnis, mat buvo lengva suprasti, kodėl žmonėms norėtųsi ryškesnio vaizdo ekrane. 3D, tuo tarpu, žmonėms neatrodo toks reikalingas jų televizoriams. Jis puikus žiūrint kai kuriuos filmus, tačiau televizijoje jis dabar yra tik reklaminis triukas – kol turinio kokybė neišaugs ir visų neįtikins. Be to, akiniai taip pat yra trūkumas.“

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt