Now Reading
„E.Oranžinis“ – nei turistui, nei vilniečiui – tik „grietinėlei“ (Foto)

„E.Oranžinis“ – nei turistui, nei vilniečiui – tik „grietinėlei“ (Foto)

„E.Oranžinis“ - nei turistui

Kiekvienas elektriniais dviračiais Vilniaus centre norintis pasivažinėti asmuo turės pateikti ne tik asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, bet ir būti įgijęs bent vienas vairuotojo teises, kredito kortelėje nuolat turėti ne mažesnę kaip 500 litų sumą. Maža to – jausitės kaip važiuodami brangiu taksi.

Vietoj pasivaikščiojimų

Ketvirtadienį pristatytas projektas džiugins nebent centre dirbančius asmenis. Elektrorolerių nuoma „e.oranžinis“ galės naudotis tik labai siaura gyventojų grupė – daugiausiai valdininkai, valstybės tarnautojai ir įmonių vadovai. 

„Man patiko. Žinoma, reikia įgūdžių, kaip ir įsigijus naują automobilį. Su dviračiu mokame visi važiuoti, bet tie maži ratai ir žemas svorio centras turi savo ypatumų ir suteikia stabilumo“, – teigė l.e.p. Vilniaus meras Romas Adomavičius.

Pirmasis elektrorolerių nuomos punktas jau veikia prie Vilniaus savivaldybės, greitu laiku atsiras ir Lietuvos Vyriausybės pastato. Gaila, tačiau Seimo nariai atrodo liko pamiršti. Kiti du punktai bus įrengti turistų labiau lankomose vietose – prie Rotušės, kur veikia Turizmo informacijos centras, ir Katedros aikštės.

„Greitai turėsime jų žymiai daugiau. Esame pirmieji, kurie juos išbandome. Po to  bus važinėjama ir Ispanijoje, Portugalijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje, – teigė R.Adomavičius, pridurdamas, kad pakrautu dviračiu galima nuvažiuoti iki 30 kilometrų, o jo greitis – 25 km per valandą.

Neturi teisių? Laisvas!

Paaugliai, kuriems jau yra 15 metų, turės pateikti vairuotojo pažymėjimą, leidžiantį važinėtis motoroleriu, kurio variklis – iki 50 kub. cm. Visi vyresni nei 18 metų asmenys taip pat turės pateikti vairuotojo teises. Savivaldybei tai bene vienintelis įrodymas, kad žinote kaip elgtis gatvėje, nesvarbu net jei dviračiu minate ne vieną dešimtmetį. 

„Net ir esant 80-ties metų, reikia turėti vairuotojo pažymėjimą. Čia ne dviratis. Elektroroleris prilygintas motoroleriui, tačiau juo dviračiu takais važiuoti galima“, – teigė R. Adomovičius pridurdamas, kad pagal klasę ši transporto priemonė yra elektrinis dviratis – motoroleris.

Filosofija – prieš nusidėvėjimą  

Pasivažinėjimas nuomotu dviračiu atsieis nepigiai. Už pirmąją valandą teks sumokėti 10 Lt (3 eurai), už dvi – 30 Lt (9 €), už tris – 60 Lt (17,4 €), o už keturias – net 90 Lt. (26 €). Brangu? Vadovaukitės vilnietiška savivaldybės filosofija – „Nuomok ir dalinkis“. Tad pigiausia pirmoji dviračio nuomos valanda. 

500 Lt (145 €) po pasivažinėjimo pristačius dviratį turėtų būti iš karto grąžinti į asmens sąskaitą, tačiau Lietuvoje yra pasitaikę atvejų, kai bankas kliento pinigus „užlaiko“ net ir 3 dienas.

Jeigu manote, kad po valandos dviratį palikę prie kito punkto ir paėmę kitą sutaupysite, teks nusivilti. Išnuomotas daiktas turi būti pristatytas į tą patį nuomos punktą iš kur ir buvo paimtas. Kitas asmuo juo galės pasinaudoti po 5 valandas trunkančio baterijų pakrovimo.

„Kol kas sąlygos tokios. Manau, kad dabar jos pernelyg sudėtingos, įvertinant tai, kad kiekvienas motoroleris yra aprūpintas GPS sistema, leidžianti kompiuteryje stebėti asmens judėjimą, tad galima būtų apsieiti ir be užstato“, – teigė R. Adomavičius, kartu patikindamas, kad niekam GPS’o išmontuoti nepavyks.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Elektroroleriai – su minimaliu saugumu

Jūsų pasivažinėjimą mieste padės stebėti dviratyje įmontuota GPS sistema. Užvedus transporto priemonę, automatiškai įsijungia žibintai, yra įtaisyti atšvaitai. Galima išsinuomoti ir variantą su priekyje įtaisytu daiktų krepšiu. Tiesa, garso signalas gali stipriai išgąsdinti dviračių takais einančius praeivius. 

Nors kiekvienas išsinuomojęs gaus Vilniaus centro planą, tačiau saugumo priemonėmis turės pasirūpinti patys – vėlyvą vakarą ar lietingą dieną dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Šalmas – taip pat vartotojų reikalas.

Dviračių trasų pasiūlymai 2011

 

Projektų dar bus

Daugiau nei 100 tūkst. litų, kurie buvo būtini projekto debiutui, skyrė rėmėjai. Rudenį Vilniuje turėtų atsirasti ir daugiau elektrorolerių. 

R.Adomavičius žada, kad Europos vyrų krepšinio čempionato metu Vilniuje važinės ir austriškas autotraukinukas bei nedideli dujiniai autobusiukai.

Nerijus Drochneris

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt