Laikas.ltLaikas.lt
  • Naujausios
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
  • Įdomu
    • Lietuva
    • Mokslas
    • Pasaulis
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Horoskopai
    • Savaitės suderinamumo horoskopas
    • Astrologinis suderinamumas
    • Dienos akmuo
    • Audio horoskopas
    • Dienos astrologinis įvykis
    • Dienos augalas
    • Dienos blogas ženklas
    • Dienos citata
    • Dienos geras ženklas
    • Dienos horoskopas
    • Dienos komplimentas
    • Dienos pomėgis
    • Dienos skaičius
    • Dienos spalva
    • Mėnesio horoskopas
    • Mėnesio pomėgių horoskopas
    • Mėnesio suderinamumo horoskopas
    • Savaitės blogas ženklas
    • Savaitės geras ženklas
    • Savaitės horoskopas
Laikas.ltLaikas.lt
Search
  • Naujausios
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
  • Įdomu
    • Lietuva
    • Mokslas
    • Pasaulis
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Horoskopai
    • Savaitės suderinamumo horoskopas
    • Astrologinis suderinamumas
    • Dienos akmuo
    • Audio horoskopas
    • Dienos astrologinis įvykis
    • Dienos augalas
    • Dienos blogas ženklas
    • Dienos citata
    • Dienos geras ženklas
    • Dienos horoskopas
    • Dienos komplimentas
    • Dienos pomėgis
    • Dienos skaičius
    • Dienos spalva
    • Mėnesio horoskopas
    • Mėnesio pomėgių horoskopas
    • Mėnesio suderinamumo horoskopas
    • Savaitės blogas ženklas
    • Savaitės geras ženklas
    • Savaitės horoskopas
Sekite mus
Aktualu

Iš Laisvės alėjos norima išguiti dviratininkus

Redakcija
Autorius Redakcija
Publikuota: 2011-06-08
Komentarų: 0
4 min. skaitymo
Iš Laisvės alėjos norima išguiti dviratininkus

Populiariausio Kaune dviračių tako Laisvės alėjoje gali nebelikti. Į valdžią atėję socialdemokratai nutarė: dviračiai – pavojingi tarsi sportiniai motociklai.

Kam užkliuvo?

„Laisvės alėja yra pėsčiųjų zona, kurioje dviratininkai dabar jaučiasi šeimininkai. Siekiame, kad alėjoje jie jaustųsi kaip svečiai“, – pareiškė vicemeras Kęstutis Kriščiūnas, paklau stas, ar tikrai pagrindinėje miesto arterijoje dviratininkai bus nepageidaujami.

Socialdemokratų deleguotas vicemeras teisinosi, kad kol kas dviračių tako niekas esą nenaikina, tik vyksta diskusija. K. Kriščiūnas nebuvo linkęs pripažinti, kad tai jo idėja.

„Administracijos darbuotojai iškėlė klausimą, ar tikslinga laikyti dviračių taką, nes kyla įvairių nemalonumų ir incidentų. Gal būtų verta dviratininkus nukreipti Karaliaus Mindaugo prospektu, įrengiant privažiavimo prie Laisvės alėjos takus A. Mickevičiaus ir Maironio gatvėse“, – aiškino mero pavaduotojas.

Pasiteiravus, kiek ir kokių incidentų Laisvės alėjoje pastaruoju metu kilo dėl dviratininkų kaltės, K. Kriščiūnas nieko konkretaus negalėjo atsakyti.

„Statistikos nežinau, bet visi kalba, kad matė ar girdėjo, kaip dviratininkas atsitrenkė ar ant ko nors užvažiavo. Apsimesti, kad nėra problemos, negalima“, – tikino socialdemokratas.

Priminus, kad dviračiai kaip susisiekimo ir laisvalaikio priemonė populiarėja tiek Europoje, tiek Kaune, K. Kriščiūnas puolė išsisukinėti: „Miesto gatvėse dviratininkams nesaugu. Dviračių takams prižiūrėti, krūmams išgenėti lėšų nebuvo skirta“.

Akibrokštas iš savų

Neoficialiai kalbama, kad dviratininkus išmesti iš Laisvės alėjos pasišovę ir kai kurie miesto tarybos nariai konservatoriai, nors jų lyderis Andrius Kupčinskas buvo šio dviračių tako iniciatorius.

„Pamenu, jaučiausi kaip dinozauras ant dviračio, kai siūliau paženklinti tą taką, nes valdantiesiems tuomet rūpėjo tik nerūkymo zona Laisvės alėjoje“, – dešimtmečio senumo įvykius prisiminė A. Kupčinskas.

Jis neabejoja, kad per tą laiką dviračių takas tikrai pasiteisino, nes Kaune dviračiai vis labiau populiarėja – kilo judėjimas „Kritinė masė“, pradėti organizuoti dviračių maratonai. Pats mėgstantis sėsti ant dviračio, buvęs Kauno meras įsitikinęs, kad dviratininkams būtų dar patogiau, jeigu dviračių takas sujungtų Laisvės alėją ir Ąžuolyną.

„Kol nebuvo dviračių tako, dviratininkai nardė po Laisvės alėją skersai išilgai. Dabar ir dviratininkai kultūringesni tapo, ir pėstieji tolerantiškesni“, – pastebėjo A. Kupčinskas.

Pasak jo, užmojai naikinti tokį taką yra nesuprantami, nes dviratis yra bevariklė transporto priemonė, todėl jais važinėjantiems kauniečiams turėtų būti išskirta zona pėsčiųjų alėjoje. „Galbūt tai politinis kerštas, bet juk ne man to dviračių tako reikėjo“, – stebėjosi buvęs Kauno meras.

Važinės be tako

Kol kas neaišku, ar socialdemokratų užmojis panaikinti dviračių taką Laisvės alėjoje sulauks pritarimo taryboje, nes ir valdančiųjų nuomonės išsiskyrė.

„Norint panaikinti, reikia pasiūlyti alternatyvą. O kol nėra ko siūlyti, nereikia karščiuotis ir skubėti“, – įsitikinęs Kauno meras Rimantas Mikaitis. Jis prisipažino pirmiausia norįs iš idėjos iniciatorių išgirsti, kaip jie siūlys judėti žmonėms, kurie įpratę važinėti dviračių takais.

„Dabar reikėtų pagalvoti, kaip ryškiau pažymėti dviračių taką, kad pėstieji į tai atkreiptų dėmesį ir apsidairytų kirsdami dviratininkų zoną“, – savo nuomonę dėstė R. Mikaitis.

„Turime statistinius duomenis, kad šis dviračių takas yra populiariausias Kaune. Jeigu iškeltume dviračių taką iš Laisvės alėjos, eitume prieš miesto gyvenimo srovę“ – tokiai idėjai kategoriškai nepritaria vicemeras Povilas Mačiulis.

Jis neabejoja, kad dviratininkai gerokai pagyvina Laisvės alėją, ir yra už dviračių tako platinimą, nes pagal reikalavimus dviejų krypčių takas turėtų būti apie 2,5–3 m pločio.

Vicemeras pripažįsta, kad kartais kyla problemų tiek dėl neapdairių pėsčiųjų, tiek dėl chuliganiškai besielgiančių dviratininkų. „Draudimais problemos neišspręsi, nes, panaikinus dviračių taką, dviratininkai vis tiek važinės Laisvės alėja“, – pastebėjo P. Mačiulis.

Jo manymu, reikėtų keliomis ryškiomis spalvomis pažymėti dviratininkams skirtą zoną, o pavojingiausiose vietose pastatyti įspėjamuosius ženklus. P. Mačiulis užsiminė, kad tereikia rasti laikiną sprendimo būdą, nes Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekte numatyta kita zona dviratininkams.


Kaip vertinate šį įrašą?

Average rating 0 / 5. Balsų skaičius: 0

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

ŽYMOS:dviratininkaiLaivės alėja

AutoriusRedakcija
Laikas.lt - įdomus ir gyvas portalas kiekvienam. Mūsų tikslas savo skaitytojams teikti išskirtines naujienas iš viso pasaulio. Čia rasite daugybę patarimų, istorijų bei puikių ir daugelio pamėgtų receptų. Lai kiekviena diena su mumis prasideda iš naujo!

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

S. Krupeckaitė: Apeldorno trekas buvo sudėtingiausias mano gyvenime
Naujienos

S. Krupeckaitė: Apeldorno trekas buvo sudėtingiausias mano gyvenime

2011-03-31
Fotografo R. Vikšraičio socialinių paribių realybė (foto)
Naujienos

Fotografo R. Vikšraičio socialinių paribių realybė (foto)

2012-09-17
ARTscape Danija pristatys J.Just videofilmus ir naujausius Stanikų darbus
Aktualu

ARTscape Danija pristatys J.Just videofilmus ir naujausius Stanikų darbus

2010-12-10
Ko moterys turėtų pasimokyti iš vyrų?
Įdomu

Ko moterys turėtų pasimokyti iš vyrų?

2019-03-29

Laikas.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Naudinga

Apie mus
Slapukų politika

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Laikas.ltLaikas.lt
Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?