Laikas.lt
popsci nuotr.
Net ir dažnai keliaujantiems lėktuvu skrydis asocijuojasi su stresine būsena: rūpesčiai dėl bagažo, neaiškių papildomų mokesčių, registracijos tvarkos, galimo reiso vėlavimo ar net tikimybės, kad iš viso netilpsi į lėktuvą. Dalis šių rūpesčių gula ant kelionių agentūrų vadybininkų pečių, kai nepatenkinti keliautojai reikalauja greitų sprendimų ir lieja emocijas, kita dalis užgriūna oro uosto darbuotojus. Todėl kelionių agentūros ir oro uosto atstovai pataria iš anksto pasirengti galimiems netikėtumams.
Nors jūs tam pasiruošti negalite, oro linijų bendrovės – pasirengusios: atsižvelgiant į skrydžio atidėjimo trukmę ir bendrovę, keleiviams skiriamas maitinimas, alternatyvus skrydis ir net apmokama nakvynė viešbutyje.
„Tokioje situacijoje svarbiausia nesutrikti, klausyti skelbiamų oro uosto pranešimų laukimo salėje, o kilus klausimams, kreiptis į informacijos skyrių, – sako verslo kelionių agentūros „BPC Travel“ generalinis direktorius Gvidas Aukštuolis. – Jei kelionę pirkote per agentūrą, visada galite skambinti savo vadybininkui ir klausti patarimo“.
„Bagažo matmenys, keliaujat su skirtingomis oro linijų bendrovėmis, skiriasi: tradicinių, brangesnių bendrovių reikalavimai nėra tokie griežti, tačiau pasirinkę pigių skrydžių oro linijas, nepatingėkite išsiaiškinti visas subtilybes,“ – sako G. Aukštuolis.
Pasak jo, retai, tačiau pasitaiko ir techninių nesklandumų, kai, pirkdamas bilietą per agentūrą, keleivis sumoka ir bagažo mokestį, tačiau oro uosto darbuotojai šio apmokėjimo sistemoje nemato. Svarbu tokioje situacijoje nesutrikti ir kreiptis pagalbos į savo agentūros vadybininką.
„Jei netyčia palikote namuose pasą, lėktuvas nelauks ir kils be jūsų, – sako „BPC Travel“ generalinis direktorius. – Todėl geriausia pasilikti laiko rezervą: atvykus į oro uostą dar kartą pasitikrinti, ar turite pasiėmę pasą, lėktuvo bilietą“.
Dar vienas niuansas, pasak G. Aukštuolio, – ne taip dažnai pasitaikantys, tačiau galimi atvejai – netilpti į lėktuvą. Oro linijų bendrovės dažnai parduoda daugiau bilietų negu yra vietų. Taigi, į registraciją vertėtų atvykti anksčiau nei paskutinę minutę.
„Žinoma, tai gali užtrukti, – sako G. Aukštuolis. – Tai priklauso nuo to, kurioje grandyje jūsų bagažas buvo pamestas, kur išskraidintas, o jo paieška gali užtrukti ir iki kelių dienų. Jei bagažas vis dėlto nesurandamas, oro linijų bendrovė keleiviui kompensuoja nuostolius“.
Verslo kelionių agentūros atstovas pataria keliaujant turėti išskirtinės, ryškios spalvos lagaminą ar bent jau spalvotą juostelę, lipduką ant jo.