Now Reading
Iš Laisvės alėjos norima išguiti dviratininkus

Iš Laisvės alėjos norima išguiti dviratininkus

Iš Laisvės alėjos norima išguiti dviratininkus

Populiariausio Kaune dviračių tako Laisvės alėjoje gali nebelikti. Į valdžią atėję socialdemokratai nutarė: dviračiai – pavojingi tarsi sportiniai motociklai.

Kam užkliuvo?

„Laisvės alėja yra pėsčiųjų zona, kurioje dviratininkai dabar jaučiasi šeimininkai. Siekiame, kad alėjoje jie jaustųsi kaip svečiai“, – pareiškė vicemeras Kęstutis Kriščiūnas, paklau stas, ar tikrai pagrindinėje miesto arterijoje dviratininkai bus nepageidaujami.

Socialdemokratų deleguotas vicemeras teisinosi, kad kol kas dviračių tako niekas esą nenaikina, tik vyksta diskusija. K. Kriščiūnas nebuvo linkęs pripažinti, kad tai jo idėja.

„Administracijos darbuotojai iškėlė klausimą, ar tikslinga laikyti dviračių taką, nes kyla įvairių nemalonumų ir incidentų. Gal būtų verta dviratininkus nukreipti Karaliaus Mindaugo prospektu, įrengiant privažiavimo prie Laisvės alėjos takus A. Mickevičiaus ir Maironio gatvėse“, – aiškino mero pavaduotojas.

Pasiteiravus, kiek ir kokių incidentų Laisvės alėjoje pastaruoju metu kilo dėl dviratininkų kaltės, K. Kriščiūnas nieko konkretaus negalėjo atsakyti.

„Statistikos nežinau, bet visi kalba, kad matė ar girdėjo, kaip dviratininkas atsitrenkė ar ant ko nors užvažiavo. Apsimesti, kad nėra problemos, negalima“, – tikino socialdemokratas.

Priminus, kad dviračiai kaip susisiekimo ir laisvalaikio priemonė populiarėja tiek Europoje, tiek Kaune, K. Kriščiūnas puolė išsisukinėti: „Miesto gatvėse dviratininkams nesaugu. Dviračių takams prižiūrėti, krūmams išgenėti lėšų nebuvo skirta“.

Akibrokštas iš savų

Neoficialiai kalbama, kad dviratininkus išmesti iš Laisvės alėjos pasišovę ir kai kurie miesto tarybos nariai konservatoriai, nors jų lyderis Andrius Kupčinskas buvo šio dviračių tako iniciatorius.

„Pamenu, jaučiausi kaip dinozauras ant dviračio, kai siūliau paženklinti tą taką, nes valdantiesiems tuomet rūpėjo tik nerūkymo zona Laisvės alėjoje“, – dešimtmečio senumo įvykius prisiminė A. Kupčinskas.

Jis neabejoja, kad per tą laiką dviračių takas tikrai pasiteisino, nes Kaune dviračiai vis labiau populiarėja – kilo judėjimas „Kritinė masė“, pradėti organizuoti dviračių maratonai. Pats mėgstantis sėsti ant dviračio, buvęs Kauno meras įsitikinęs, kad dviratininkams būtų dar patogiau, jeigu dviračių takas sujungtų Laisvės alėją ir Ąžuolyną.

„Kol nebuvo dviračių tako, dviratininkai nardė po Laisvės alėją skersai išilgai. Dabar ir dviratininkai kultūringesni tapo, ir pėstieji tolerantiškesni“, – pastebėjo A. Kupčinskas.

Pasak jo, užmojai naikinti tokį taką yra nesuprantami, nes dviratis yra bevariklė transporto priemonė, todėl jais važinėjantiems kauniečiams turėtų būti išskirta zona pėsčiųjų alėjoje. „Galbūt tai politinis kerštas, bet juk ne man to dviračių tako reikėjo“, – stebėjosi buvęs Kauno meras.

Važinės be tako

Kol kas neaišku, ar socialdemokratų užmojis panaikinti dviračių taką Laisvės alėjoje sulauks pritarimo taryboje, nes ir valdančiųjų nuomonės išsiskyrė.

„Norint panaikinti, reikia pasiūlyti alternatyvą. O kol nėra ko siūlyti, nereikia karščiuotis ir skubėti“, – įsitikinęs Kauno meras Rimantas Mikaitis. Jis prisipažino pirmiausia norįs iš idėjos iniciatorių išgirsti, kaip jie siūlys judėti žmonėms, kurie įpratę važinėti dviračių takais.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

„Dabar reikėtų pagalvoti, kaip ryškiau pažymėti dviračių taką, kad pėstieji į tai atkreiptų dėmesį ir apsidairytų kirsdami dviratininkų zoną“, – savo nuomonę dėstė R. Mikaitis.

„Turime statistinius duomenis, kad šis dviračių takas yra populiariausias Kaune. Jeigu iškeltume dviračių taką iš Laisvės alėjos, eitume prieš miesto gyvenimo srovę“ – tokiai idėjai kategoriškai nepritaria vicemeras Povilas Mačiulis.

Jis neabejoja, kad dviratininkai gerokai pagyvina Laisvės alėją, ir yra už dviračių tako platinimą, nes pagal reikalavimus dviejų krypčių takas turėtų būti apie 2,5–3 m pločio.

Vicemeras pripažįsta, kad kartais kyla problemų tiek dėl neapdairių pėsčiųjų, tiek dėl chuliganiškai besielgiančių dviratininkų. „Draudimais problemos neišspręsi, nes, panaikinus dviračių taką, dviratininkai vis tiek važinės Laisvės alėja“, – pastebėjo P. Mačiulis.

Jo manymu, reikėtų keliomis ryškiomis spalvomis pažymėti dviratininkams skirtą zoną, o pavojingiausiose vietose pastatyti įspėjamuosius ženklus. P. Mačiulis užsiminė, kad tereikia rasti laikiną sprendimo būdą, nes Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekte numatyta kita zona dviratininkams.


View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top