Now Reading
Smurtiniai vaizdo žaidimai sumažina agresiją realiame gyvenime

Smurtiniai vaizdo žaidimai sumažina agresiją realiame gyvenime

Smurtiniai vaizdo žaidimai sumažina agresiją realiame gyvenime

Kompiuterinių žaidimų programuotojas ir vienas iš „id Software“ įkūrėjų Johnas Carmackas įsitikinęs, kad smurtiniais įvardijami kompiuteriniai žaidimai ne skatina, o mažina agresiją.

Tokie „Doom“, „Quake“, „Wolfenstein 3D“ kompiuterinių žaidimų autoriaus komentarai vis labiau plinta virtualioje erdvėje. Ar tai tiesa ar ne, mokslininkams dar nepavyko išsiaiškinti. Trūksta tyrimų, tad iki šiol padarytos išvados dar ne galutinės. 

Ant žaidimo „Doom“ šešėlis krito 1999 m., kai JAV Kolorado valstijos Kolumbaino vidurinėje mokykloje buvo nužudyti 12 moksleivių ir mokytojas.

 Programuotojas kompiuterinių žaidimų žurnalui „IndustryGamers“ teigė, kad pats niekada neįžvelgęs sąsajų tarp smurto realybėje ir kompiuterio ekrane. Esą prieiti tokias išvadas sukauptų tyrinėjimų duomenų taip pat nepakanka.  J.Carmacko teigimu, vieša erdvė ir vaikštinėjantys žmonės nė iš tolo neprimena kompiuterio ekrane matomų vaizdų – aplinkiniai neturi ginklų, nepasiruošę asmens pulti. 

Pastarosiomis savaitėmis aptarinėjamą kovinių kompiuterinių žaidimų įtaką žmogui sukėlė Norvegijos siaubas – 77 asmenų žudikas Andersas Behringas Breivikas. Iš daugelio šios šiaurės šalies parduotuvių lentynų dingo du žaidimai, įvardinti suimtojo 1,5 tūkst. puslapių manifeste. Traktate teigiama, kad žudikas – „World of Warcraft“ ir „Call of Duty – Modern Warfare 2“ vaizdo žaidimų mėgėjas. Jo tvirtinimu, ruošdamasis išpuoliams jis žaidęs.

„Aš ką tik įsigijau „Modern Warfare 2“. Tai turbūt geriausias karinis simuliatorius ir vienas iš karščiausių žaidimų.“, – rašoma manifeste.

Tačiau tik uždrausti prekybos matyt nepakaks. Štai birželį JAV Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad draudimas prekiauti smurtiniais žaidimas Kalifornijoje yra nekonstitucinis ir netgi pažeidžia žodžio laisvę.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Deja, iki šiol surinkti įrodymai apie smurtinių kompiuterinių žaidimų keliamą pavojų yra prieštaringi. 2006 m. nepasitvirtino iškelta hipotezė, esą smurtiniai vaizdo žaidimai susiję su didesne agresija . Pernai „Psychological Bulletin“ pasirodžiusiame straipsnyje skelbta priešingai – „smurtiniai vaizdo žaidimai yra susiję su padidėjusiu agresyvumu“. Tačiau galiausiai šis tyrimas buvo sukritikuotas dėl įtartino šališkumo.

Didžiosios Britanijos Hadersfildo universiteto mokslininkas psichologas Simonas Goodson, kuris su kolege Sara Pearson lygino žaidžiančių įvairius žaidimus žmonių smegenų veiklą, nustatė kad tiesioginio ryšio tarp smurtinių žaidimų ir agresyvumo nėra. Esą pikčiausiai nusiteikę būna tie, kurie galiausiai pralaimi paprasčiausią „Tetrį“.

„Lyginome smurtinį žaidimą ir lenktynių žaidimą. Nustatėme, kad vairavimas žaidėjams sukėlė didesnį emocinį prasiveržimą nei šaudymas“, – „The Telegraph“ teigė mokslininkas. Tačiau patį didžiausią emocinį proveržį ir agresiją ,S. Goodsono teigimu, sukelia futbolas prie kompiuterio.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top