Now Reading
Nemokamuose „ARTscape“ kino seansuose – Izraelio ir Palestinos konfliktas iš arti

Nemokamuose „ARTscape“ kino seansuose – Izraelio ir Palestinos konfliktas iš arti

Nemokamuose „ARTscape“ kino seansuose – Izraelio ir Palestinos konfliktas iš arti

Laikas.lt

Vakar prasidėjo „ARTscape“ projekto dovanojama pažintis su Izraelio kinu, leidžiančiu giliau pažvelgti į jau daugybę metų besitęsiantį konfliktą su Palestina. Penkias dienas „Skalvijos“ kino centre bus nemokamai rodomos pačiame Izraelyje kritikos strėlių sulaukusios, atviros juostos. Programą vakar pradėjo režisieriaus Danielio Wachsmanno drama „Rytų vėjas“ (Hamsin, 1982), vis dar laikoma vienu pirmųjų filmų, kuriame taip nuoširdžiai ir atvirai bandoma giliau pažvelgti į konfliktinę situaciją ir joje atsidūrusius žmones.

Šiandien, rugpjūčio 7 d., 17 val. bus rodoma „Oskarui“ nominuota Uri Barbasho juosta „Už sienų“ (Meáhorei Hasoragim, 1984). Veiksmas vyksta sustiprintos apsaugos kalėjime, kur kali ir žydai, ir arabai. Jų grupuotės nuolat konfliktuoja, tačiau susivienija bado streikui, kai arabai neteisingai apkaltinami žydo žmogžudyste. Tai nėra politinė drama, o labiau filmas apie žmogiškumą ir savigarbą, kuri visgi gali egzistuoti ir kalėjimo sąlygomis. 
 
Režisieriaus Rafio Bukai drama „Avanti popolo” (Avanti popolo, 1986) bus rodoma rugpjūčio 8 dieną, 17 val. Nuo pat Izraelio įkūrimo, žydai kovojo su kaimynais arabais ir tik po Šešių dienų karo 1967 m., kai izraeliečiai valdė situaciją, filmuose pradėtas analizuoti priešo žmogiškumas. Apie tai pasakoja ir filmas „Avanti popolo“. 1967- ųjų karo pabaigoje du egiptiečiai kariai bando pasislėpti dykumoje, tačiau susiduria su Izraelio patruliais. Tačiau susidūrimas baigiasi ne apsišaudymu, o kartu traukiama italų revoliucine daina „Avanti popolo“. Šiuo filmu režisierius bando tapatintis su arabais ir įžvelgti žmogiškumą po „priešo“ kauke.
 
Režisierius Eranas Riklis jau žinomas lietuvių žiūrovams, nes prieš porą metų buvo rodyta jo juosta „Citrinmedis“. Rugpjūčio 9 dieną, 17 val. kino mėgėjai kviečiami susipažinti su ankstesniais metais jo sukurta komiška drama „Sirijos nuotaka” (Ha’kalah Ha’surit, 2004). Veiksmas nukelia į prie Izraelio ir Sirijos pasienio patikros punkto esantį kaimelį. Vietovės abiejose pusėse taip retai apgyvendintos, kad izraeliečiai su kaimynais sirais pabendrauja pūsdami ragus. Čia gyvena ir būsima nuotaka Mona. Ji ruošiasi kelionei į Siriją pas televizijos žvaigždę Talelį, už kurio turėtų ištekėti, nors jo nėra net mačiusi. Ją slegia ne tik nežinomybė dėl būsimo vyro, bet ir tai, kad peržengusi sieną, ji niekuomet nebegalės grįžti į Izraelį, pas šavo šeimą. O dar kiekviename žingsnyje ją fiksuojantis fotografas palygina santuoką su melionu: nežinai, kas viduje, kol jo neperpjauni…
 
Rugpjūčio 10 dieną, 16 val. 40 min. „ARTscape. Izraelis“ programą pabaigs „Oskarui“ nominuota ir „Auksine kamera“ Kanuose apdovanota režisierių Yarono Shani ir Scandaro Copti kriminalinė drama „Ajami“ (Ajami, 2009). Filmo pavadinimas – tai Jaffos rajono dalis Tel Avive, kur viename prie kito prilipusiuose daugiabučiuose gyvena žydai, palestiniečiai, musulmonai ir krikščionys. Tačiau politikos tema šiame filme lieka antrame plane, nes „Ajami” labiau primena Martino Scorseze’ės „Bjaurias gatves”, tik tiek, kad veiksmas vyksta multietninėje ir multikultūrinėje aplinkoje. O žiaurius ir net kruvinus kasdienius nusikaltimus išprovokuoja ne etniniai skirtumai, o skurdas. Filmas apjungia penkias dalis, pasakojančias skirtingų žmonių gyvenimus, kurie kartais persipina ir tos pačios situacijos perteikiamos iš skirtingų požiūrių taškų.
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top