Now Reading
Rusų dramos teatre baigėsi šių metų džiazo sesija

Rusų dramos teatre baigėsi šių metų džiazo sesija

Rusų dramos teatre baigėsi šių metų džiazo sesija

Sekmadienio vakarą šių metų „Vilnius Jazz 2010“ festivalis paskutinį kartą skambėjo Rusų dramos teatro scenoje. Nuo popietės savo meistriškumą rodė pradedantieji muzikantai, kurie varžėsi dėl „Vilnius Jazz Young Power“ prizo. O pagrindinėje vakaro programoje pasirodė dvi labai skirtingos lietuvių ir šveicarų grupės.

Lietuviško modernaus džiazo viršūnė

Pirmieji vakarą pradėjo lietuviai „ACCOsax Freeminded“. Trio sudaro akordeonininkas Raimondas Sviackevičius, saksofonistas Janas Maksimovičius ir festivalyje jau girdėtas Arkadijus Gotesmanas. Sunku būtų išskirti, kas yra šios trijulės lyderis, bet dažniausiai juo pristatomas R. Sviackevičius. Bet kuriuo atveju, visi muzikantai labai profesionalūs ir grodami tolokai peržengia tradicinio džiazo ribas.

Trio groja labai originaliai, jų muzika persmelkta improvizacija, o kompozicijos sudėtingos ir nenuspėjamos. Susidaro įspūdis, kad muzikantai groja kiekvienas atskirai, o kompozicijų paskirtis yra surasti bendrus sąlyčio taškus. Visi trio nariai atliko ne vieną solo partija, kurių metų galėjo parodyti visus savo sugebėjimus.

A. Gotesmanas, kaip visada, turėjo begalę įvairių mušamųjų instrumentų, kuriais kūrė įvairiausius garsus. Pirmasis sekmadienio pasirodymas buvo sudėtingas, tačiau ne nuobodus. Nuobodulio, kuris kartais ateina stebint eksperimentinės muzikos koncertus, padėjo išvengti tas pats R. Sviackevičius, kurio akordeono kuriamos melodijos nuolat neleido atitrūkti nuo atlikėjo.

Pabaigai – modernus elektroninis džiazas

Rusų dramos teatro džiazo sesiją šiais metais baigė šveicarų grupė „Brink Man Ship“. Galutinis akordas parinktas taikliai, nes šveicarų pasirodymas buvo toks, kokio prieš tai išgirsti neteko. Pagrindinis skirtumas tarp šių muzikantų ir kitų prieš tai grojusių – instrumentai. Šveicarai naudojo ir tradicinius būgnus, gitarą, bosinę gitarą ir klarnetą, tačiau kiekvienas muzikantas dar turėjo ir po kompiuterį. Būtent naudodami elektroniką muzikantai labai praturtina savo garsų paletę. Kiekvienas grupės narys savo instrumentu išgaudavo ne tik įprastą garsą, bet ir įvairių efektų.

Labai savotiškas stilius, įdomios kompozicijos ir nuoširdus bendravimas su publika – štai toks receptas šveicarams garantavo publikos simpatijas ir audringą prašymą pakartoti. Nors tokia muzika ir skiriasi nuo to, kaip dažnai suprantamas džiazas, tačiau tai buvo puiki pažintis su šios muzikos rūšies ateitimi. Turbūt ateityje vis dažniau bus galima sulaukti kompiuteriais praturtintos muzikos. O „Brink Man Ship“ anaiptol nėra akiniuoti kompiuterių maniakai, neaitraukdami akių nuo monitorių.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Grupė nuolat palaiko kontaktą su žiūrovais ir groja emocionaliau už kai kuriuos tradicinio džiazo atstovus. Koncertui besibaigiant grupės lyderis Janas Galega Brönnimannas įtraukė ir dar vieną modernų akcentą – mobiliuoju telefonu nufotografavo publiką. Tad jei vakar sėdėjote Rusų dramos teatro parteryje, turbūt jau galite save pamatyti grupės „Facebook“ profilyje.

Šiais metais „Vilnius Jazz 2010“ dar kartą visus sukvies į Piano.lt kiemelį, kur paskutinį pasirodymą surengs portugalas Filipe Raposo. O Rusų dramos teatras jau laukia kitų metų ir kitų džiazo genijų. Šiais metais festivalis atnešė begalę gerų emocijų ir praplėtė ne vieno muzikinį akiratį.

Jonas Špokas

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt